EA + Steam = sant

Medlem
EA + Steam = sant

Vilka jävla rikspuckon.

Inaktiv
Inaktiv

Shi* vad Steam måste tjäna pengar! Vem är det som äger Steam? Vavle? eller är det tvärtom? Iallefall lär dom ha råd att pumpa in ton med cash till HL serien, men ändå tar det sån jädrans lång tid för dom att släppa en titel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Fan va dåligt :/....hoppas det kommer till europa så småningom.

Medlem

Dom som hade infört Europeiska priser... gick ju åt rätt håll åtminstone även om det fortfarande var lika dyrt.

Det här är ju bara dåligt, om jag ska vara ärlig... Låt oss europeer vara med. :<


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

omg... Visste att Steam skulle bli maktgalna


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nyhetskrig hos redaktionen? I saw what ye did there!

Är iaf på väg åt rätt håll. Utvecklingen alltså...

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

omg... Visste att Steam skulle bli maktgalna

hur tänkte du nu menar du?

--

Det kommer väl, det är ju även så med amerikaner just att hela världen innebär ALLTID, nord Amerika.
men nån får väl tag på nån karta och upptäcker väl snart att det finns en värld utanför.

vad som är skönt med den här nyheten dock är att vi förhoppningsvis slipper EA downloader, en konkurrent som gärna går över sin mammas lik för att få folk att använda det. konkurrens är bra, men att tvingas att använda system som man inte vill är absolut inte bra.

sen hoppas man på att dom kan ta och sänka priserna på steam spel då det inte kan kosta så himla mycket att distribuera spel över steam.

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Shi* vad Steam måste tjäna pengar! Vem är det som äger Steam? Vavle? eller är det tvärtom? Iallefall lär dom ha råd att pumpa in ton med cash till HL serien, men ändå tar det sån jädrans lång tid för dom att släppa en titel.

Valve äger Steam, och Valve är ett vinstdrivande företag. Inget fel med det.

Det är klart det tar lång tid att släppa en titel, det har/ska bara vara bra saker som kommer därifrån!

Medlem
Skrivet av left4dead:
Skrivet av matte89:

Shi* vad Steam måste tjäna pengar! Vem är det som äger Steam? Vavle? eller är det tvärtom? Iallefall lär dom ha råd att pumpa in ton med cash till HL serien, men ändå tar det sån jädrans lång tid för dom att släppa en titel.

Valve äger Steam, och Valve är ett vinstdrivande företag. Inget fel med det.

Det är klart det tar lång tid att släppa en titel, det har/ska bara vara bra saker som kommer därifrån!

Man ska hålla sig från att läsa Nyhetsinlägg.
Bara en massa folk som inte förstår sig på varken hur företag ska agera, eller att dom måste tjäna pengar.

Medlem

Bara det inte blir EA + Steam = EA!
Nu är det ju bara spelen som ska finnas på Steam vilket är underbart med mer spel.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Äntligen.
Hoppas de ditchar EAD snart då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hela EU borde ha ett gemensamt bolag för distribution för spel, musik och film. Så himla svårt kan det inte vara att införa. Det skulle ju ge en mycket större marknad för tex Steam att agera på, utan massa konstigheter.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Äntligen.
Hoppas de ditchar EAD snart då.

Med tanke på att EA nu avställer 1000 pers worldwide så kan man ju hoppas att dem själva insett att EA Downloader sög x10 och dem nu kommer att använda sig av Steam som online distributionskanal.

Däremot så tror jag inte det är så mycket EA:s eller Steams fel att spelen släpps för Nordamerika först. Misstänker att det är legala och/eller localization-issues som ställer till det, för EA är inte så galna att dem medvetet fördröjer lansering till efter jul.

Medlem

Jag kommer ej att köpa spel på steam förän de anpassar priserna. Just nu med EU priserna så betalar vi mycket mer än i USA pga de kör med 1$=1? vilket betyder att alla i EU betalar mycket mer för dollarn är inte lika med euron. Blir hundra lappar i skillnad på de flesta spelen. Tror inte det är lagligt enligt EUs handels regler. Tror Apple försökte med något liknande men fick backa.

Länder som inte betalar moms tex Norge måste betala momsen ändå för att de är i europa fast de inte är med i EU.

Medlem

hehe jävla ärkejöns hela bunten! May ea burn!

Skribent
Skrivet av Corax:

Jag kommer ej att köpa spel på steam förän de anpassar priserna. Just nu med EU priserna så betalar vi mycket mer än i USA pga de kör med 1$=1? vilket betyder att alla i EU betalar mycket mer för dollarn är inte lika med euron. Blir hundra lappar i skillnad på de flesta spelen.

Priserna nu är inklusive skatt, det var exklusive förut så även om dem gör 1$=1€ så blir det lika.
Däremot håller jag med om att det är alldeles för dyrt att köpa spel till ordinarie pris på steam. Jag kikar alltid efter deras helgerbjudande, köpte t.ex. precis S.T.A.L.K.E.R för 4.99€

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Corax:

Jag kommer ej att köpa spel på steam förän de anpassar priserna. Just nu med EU priserna så betalar vi mycket mer än i USA pga de kör med 1$=1? vilket betyder att alla i EU betalar mycket mer för dollarn är inte lika med euron. Blir hundra lappar i skillnad på de flesta spelen.

Priserna nu är inklusive skatt, det var exklusive förut så även om dem gör 1$=1? så blir det lika.
Däremot håller jag med om att det är alldeles för dyrt att köpa spel till ordinarie pris på steam. Jag kikar alltid efter deras helgerbjudande, köpte t.ex. precis S.T.A.L.K.E.R för 4.99?

Det var billigare förut (och då var det inte ens billigt!) Punkt.

Medlem

För att förlänga Rotabs inlägg så ger jag en visning av priserna:
49.99 EUR=69.6036 USD
49.99 USD +15% skatt = 57.4885 USD = 41.2888 EUR
Så ja det blir ganska så lika...

Jag har skrivit om det en hel del här borta, bland annat även om vad Ubisoft (och nu EA med) gör med produkterna, nämligen inte säljer dem i EU: http://srzbizns.blogspot.com/2008/12/steam-did-change-to-have...

Inaktiv

äh varför bry sig om EA?! de leverera ändå bara skit spel just nu "suck"


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Inaktiv

Haha.. då ser vi väl snart :

EA Complete Pack!

All Games from EA included.

Medlem
Skrivet av left4dead:
Skrivet av matte89:

Shi* vad Steam måste tjäna pengar! Vem är det som äger Steam? Vavle? eller är det tvärtom? Iallefall lär dom ha råd att pumpa in ton med cash till HL serien, men ändå tar det sån jädrans lång tid för dom att släppa en titel.

Valve äger Steam, och Valve är ett vinstdrivande företag. Inget fel med det.

Det är klart det tar lång tid att släppa en titel, det har/ska bara vara bra saker som kommer därifrån!

Blanda bara inte ihop spelutvecklare och spelutgivare.

Medlem

håll jävulen jävligt långt borta från steam ...

Medlem
Skrivet av matte89:

Shi* vad Steam måste tjäna pengar! Vem är det som äger Steam? Vavle? eller är det tvärtom? Iallefall lär dom ha råd att pumpa in ton med cash till HL serien, men ändå tar det sån jädrans lång tid för dom att släppa en titel.

Gabe Newell är nog rätt nöjd när han ser sitt kontoutdrag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av showerguy:

Haha.. då ser vi väl snart :

EA Complete Pack!

All Games from EA included.

Det lär bli ett enormt pack isåfall. Pris $20000 eller något

Tänk endå, spel sen 1982!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av abbe:

För att förlänga Rotabs inlägg så ger jag en visning av priserna:
49.99 EUR=69.6036 USD
49.99 USD +15% skatt = 57.4885 USD = 41.2888 EUR
Så ja det blir ganska så lika...

Jag har skrivit om det en hel del här borta, bland annat även om vad Ubisoft (och nu EA med) gör med produkterna, nämligen inte säljer dem i EU: http://srzbizns.blogspot.com/2008/12/steam-did-change-to-have...

25% MOMS Inte 15%. Förut med dollarpris lades det på 25% MOMS. Vilket blir 62 USD cirka.

EDIT: Men man blir ju fortfarande blåst tyvärr. Jag kom ihåg i början så var det ingen VAT på Steam, det kom ju efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Duccemannen:

25% MOMS Inte 15%. Förut med dollarpris lades det på 25% MOMS. Vilket blir 62 USD cirka.

EDIT: Men man blir ju fortfarande blåst tyvärr. Jag kom ihåg i början så var det ingen VAT på Steam, det kom ju efter ett tag.

Hm, nu har jag inte tillgång till nått av mina gamla kvitton, men har för mig att det endast var 15% på de köpen som jag gjort (för att man köper i USA, tullskatt typ).
Ska se ifall jag kan hitta nått utdrag från Steam där man ser hela beloppet med skatt osv.

Edit: Nej du har fan rätt, var fan har jag fått 15% ifrån egentligen?

Medlem

Inte för att jag någonsin har varken köpt eller laddat ner någon demo ifrån Steam men det låter ju asbra tycker jag:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Tur att vi européer blir skyddade från sån skit som Need for Speed: Undercover.

1
Skriv svar