Medlem
Ett bra chassie

hejsan,
jag letar efter ett bra chassie. det ska va tyst, gott om plats, bra ventilation och någerlunda kvalitet. självklart ska den varar snygg också! och då vill jag inte ha tusen olika neonrör i alla rengbågens färger och helst slipper jag fönster på sidan. sen har vi ju priset, helst inte över tusingen.

vad har ni själva, något ni kan rekomendera?

hade tänkt ett Corsair nätagg till. men finns det med agg till chassiet så är det bara bra!

Inaktiv

Kolla upp Antec P180 det ska vara tokigt tyst och ser (iaf i mina ögon helt ok ut). Finns i svart och silver.

Enda nackdelen kan vara att det kan vara lite krångligt att bygga i, men varför, det får du kika upp själv.

Länk: http://www.techsweden.org/index.php?view=9D9AA37B

Medlem

Eller ett antec p182] istället?

väldigt tyst
väldigt snyggt (enligt mej iaf:) )
rätt stort
och bra kylning

Jag har ett sånt själv och jag rekommenderar det starkt:up:

Inaktiv

Antec P180B har jag med corsairs 520w nätagg och det går att få riktigt tyst med bra kylning. Nackdelen är att det är svårt att få kabeldragningen snygg då nätagget sitter i botten. Detta medför också att nätagget måste ha långa kablar vilket corsairs har så det räcker. Har läst att P182 har förbättrat kabeldragningen genom att man gjort ett hål bakom moderkortsplåten så det går att gömma kablarna. Båda är dock riktigt bra chassin.

nj
Medlem
Skrivet av Robin_EL:

Antec P180B har jag med corsairs 520w nätagg och det går att få riktigt tyst med bra kylning. Nackdelen är att det är svårt att få kabeldragningen snygg då nätagget sitter i botten. Detta medför också att nätagget måste ha långa kablar vilket corsairs har så det räcker. Har läst att P182 har förbättrat kabeldragningen genom att man gjort ett hål bakom moderkortsplåten så det går att gömma kablarna. Båda är dock riktigt bra chassin.

Förbättrad kabeldragning var en sak som P182-chassit hade (samt färdiga hål för vattenkylning bla), dock så verkar Antec i smyg även ha uppgraderat P180-chassina så de också har den förbättringen (som tillåter att man drar kablar bakom plåtskivan där moderkortet skruvas fast för att slippa ha dem i vägen för luftflödet), finns bla kommentarer om det i den här tråden.

Medlem
Skrivet av R_ufo:

Eller ett antec p182] istället?

väldigt tyst
väldigt snyggt (enligt mej iaf:) )
rätt stort
och bra kylning

Jag har ett sånt själv och jag rekommenderar det starkt:up:

jo, den är skitsnyggt. men tycker att smärtgränsen är nådd redan vid en jämn tusing.
har plockat lite i datorbutikens urval.
har läst några reviews på ett par av dessa chassies. Pininfarina verkar väldigt lätt att bygga i, hela moderkortsplåten går att fälla ner så att man kan bygga utan att riskera skära sig på vassa kanter.
av dessa i listan rankar jag nog
1, Aerocool
2, Revoltec
3, NZTX
4, Pininfarina
5, Coolermaster
6, Sharkoon

funderar lite på dom här (blir ändå inget förrns till jul) men det är ingen som är absolut katastrof vad
ni har hört/erfarit?

EDIT: fixade länkar till chassiena förra fungerade inte.

Medlem

Sitter själv på en NZXT Hush Silent som är en tyst och bra kyld låda, dock kmr den inte med en löstagbar moderkortsplåt men annars är det ett av dom mest användarvänliga chassina jag har stött på.

Recension

Medlem

Cooler masters lådor kan jag bara prata gott om ta en titt på dem!

Medlem

Här är en review av Pininfarina-chassiet med lite bilder. tycker dock att den är lite småful, som hindrar mig från att köpa denna.

Medlem

Eller Antec Ninehundred Ultimate Gamer Case

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ANTNINEH

MYCKET bra kylning i det!!!
Snyggt också för den delen, lite svårt att dra sladdarna i det bara men det finns dock gott om utrymme, även för 8800 gtx/Ultra korten som är ganska långa!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Medlem
Skrivet av MobbDeep:

Eller Antec Ninehundred Ultimate Gamer Case...

Skön att rekommendera ett Chassi med Både ljus och genomskinlig sida när han specifikt bad om att slippa dessa "features"

Medlem
Skrivet av MobbDeep:

Eller Antec Ninehundred Ultimate Gamer Case

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ANTNINEH

MYCKET bra kylning i det!!!
Snyggt också för den delen, lite svårt att dra sladdarna i det bara men det finns dock gott om utrymme, även för 8800 gtx/Ultra korten som är ganska långa!

Stoppade mina prylar i just ett Antec 900...8800GTS är "endast" 9", GTX är hela 10"...men det blev mycket trångt med alla kablar (ligger staplade/mosade ovanpå varandra) ...bra kylning, men gjort för 8" gpus. kan inte rekommendera denna.


signatur

Make a hole !

1
Skriv svar