Blixtrande föremål (grafikkort?)

Inaktiv
Blixtrande föremål (grafikkort?)

Tjena!
Jag är rätt säker på att någon annan haft samma
problem men jag vet inte vad problemet heter..
Det uppkom först när jag spelade Hitman blood money för ett par år sedan och nu episode two av half life 2. Allt som man kan flytta på börjar att blixtra i fina kulörer när man kommer nära dem eller om man ska flytta något. Mest irriterande är det i grottorna då man egentligen navigerar med hjälp av de vackra blinkande färgerna. MEN jag vill se det man ska se!
Någon som vet?
http://www.drivehq.com/file/df.aspx/shareID2701123/fileID9220...

Jag har uppdaterat drivrutinerna vad jag vet.
Geforce 6800 GT


signatur

/J.

Inaktiv

Värmetrubbel eventuellt? Kika temperaturen på kortet när du spelar, eller sätt en fläkt som öser luft på grafikkortet och se om det blir bättre.. Rensa från damm osv...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Det kan i det fallet även bero på själva spelet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Tack för svaren! Men grafikkortet är inte särskilt varmt, särskilt inte jämfört när man kör andra spel. Jag har även provat att installera om spelet men ingen förändring. Det är ändå konstigt att just hitman och episode two är så här och inte ettan eller något annat spel.


signatur

/J.

Medlem

Haft likande problem med vissa spel, kolla i respektive forum och se om det är ett känt problem.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Mitt standardsvar är:

Gör rent kylflänsarna på grafikkortet.


signatur
Inaktiv

Det hjälpte ej.


signatur

/J.

1
Skriv svar