Problem med Steam serverlista Router: Zyxel-P320W

Inaktiv
Problem med Steam serverlista Router: Zyxel-P320W

Hej. Jag har sedan ett tag använt min Zyxel P320W router.
När jag ska ta emot en serverlista i tillexempel Steam så kommer 1 server upp. Vill gärna få alla

Testat att öppna portarna som steam använder men det funkar ändå inte. Det funkar om jag disablar firewall i router men det skulle vara bra om den är på. Om jag öppnar alla portar till min dator så funkar inte Xboxet.

Skulle vara trevligt om någon hade en lösning så jag fortfarande kan ha brandväggen och Xlådan fungerande.

nj
Medlem

Serverlista i Steam, som i att det är Counter-Strike/Source du letar efter servrar?
Har du testat följa Portforward.com:s guide för hur du konfigurerar routern för Steam klienten/Counter-Strike?

Inaktiv

Minns inte exakt alla symptom men OM, vilket jag gjort ibland, så kan man ta bort blob-filerna (två stycken) i spelmappen så refresh den och tillverkar nya när man startar spelet. I ditt fall bör det iofs tveklöst vara det som det i princip alltid är, nämligen routern. Dödad smiley.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

kanske skulle skapa en bat fil eller något liknanade dom tar bort filerna varje gång jag startar. Vill undvika att stänga av branväggen

Medlem

Tyvärr så kan det behövas då brandvägg i routrar kan blocka fast man har öppnat portar, har själv märkt det när jag försökte lägga upp servrar.

Ta bort vilka filer?

Inaktiv

AppUpdateStats.blob
ClientRegistry.blob


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av unix:

AppUpdateStats.blob
ClientRegistry.blob

Ska testa
hoppas det funkar

Inaktiv

Fått ordning på det nu iaf
Körde en port tester och såg att steam använde mer portar än bara dom som står på sidan.
Funkar perfekt nu

Inaktiv

Tjo
Har exakt samma problem med samma router. Stänger jag av brandväggen funkar det fint men har den också gärna på.

Försöker gå in i routern och skriva in portarna.
Nat --> Port forwarding --> modify
Sedan skriver jag på start 27000
Och på end 27050.
Men det funkar inte heller. Ska jag öppna några fler portar eller e det ngt annat jag ska fixa? hur gjorde du?

1
Skriv svar