1000 personer får gå från Electronic Arts

Inaktiv

I blame warez!

Medlem

Att hata EA och bli glad när det går dåligt för dem är lite mindre gay än att hata Bill Gates och Microsoft... men bara lite.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Shrudder:

IN YOUR FACE! HAHA :crazy:

antagligen är du typ 12 år gammal eller så går du fortfarande i skolan. änsålänge har jag haft tur med at behålla mitt jobb men det spelar ingen roll vad man än jobbar med, men blir man sparkad från sin sitt jobb under den skitperiod som vi lever i just nu så är det inte roligt för någon oavsett vad man än gör.

Medlem
Skrivet av Fifty:

Hoppas någon köper upp varumärket Bullfrog och släpper ett nytt Syndicate.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=28309

Medlem

Det är aldrig kul när massuppsägningar äger rum. Jag är även en (av vad som verkar vara få) som gillar spel som EA släpper.

Edit: stavfel.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Tycker inte om EA men synd att folk får lämna företaget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Tycker inte om EA men synd att folk får lämna företaget.

Instämmer. :/

Inaktiv
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Night Hawk:

Tycker inte om EA men synd att folk får lämna företaget.

Instämmer. :/

Instämmer också :\

Medlem

lika bra, slipper vi fler dåliga spamspel av ea.

Medlem

Jobba hos EA är ett drömjobb, lider med dom som får gå :\


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Det är aldrig kul när massuppsägningar äger rum. Jag är även en (av vad som verkar vara få) som gillar spel som EA släpper.

Edit: stavfel.

haha vi verkar rätt unika,,, Eller så är folk hycklare som spelar Crysis, Dead Space, Battlefield etc i smyg.

Medlem

"hitspel med större marginaler"

Lågbudgetskräp till Wii som folk köper som galningar. Spelar några gånger och står sedan och dammar i någon garderob?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det är mycket varsel här och runt om i våran värld dessa dagar.

Inaktiv
Skrivet av unavailable:
Skrivet av mosoloa1:

Synd om alla som får sluta på grund av lågkonjunkturen.

Mosoloa är geniernas okrönte konung.

Made me lol <---

Medlem
Skrivet av bleak:

haha vi verkar rätt unika,,, Eller så är folk hycklare som spelar Crysis, Dead Space, Battlefield etc i smyg.

Kan vara så:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Förstår verkligen inte det EA-hat som finns. De är ju för sjutton en av de bästa spelutvecklarna/spelutgivarna just nu. Spel som Dead Space, Skate, FIFA, NHL, Mirror's Edge, Battlefield med mera. Sjukt bra spel och i många fall nyskapande. Känns jävligt orättvist att det börjat gå sämre för EA när de släpper grymma spel, och bättre för Activision som pumpar ut skitspel.

Medlem
Skrivet av Rasmusdusse:

Förstår verkligen inte det EA-hat som finns. De är ju för sjutton en av de bästa spelutvecklarna/spelutgivarna just nu. Spel som Dead Space, Skate, FIFA, NHL, Mirror's Edge, Battlefield med mera. Sjukt bra spel och i många fall nyskapande. Känns jävligt orättvist att det börjat gå sämre för EA när de släpper grymma spel, och bättre för Activision som pumpar ut skitspel.

Tror det beror på att dom under ett flertal år endast producerade uppföljare i princip, som det inte lades särskilt mycket energi eller känsla i. Samt att dom alltid köper upp en massa företag och så vidare.

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Rasmusdusse:

Förstår verkligen inte det EA-hat som finns. De är ju för sjutton en av de bästa spelutvecklarna/spelutgivarna just nu. Spel som Dead Space, Skate, FIFA, NHL, Mirror's Edge, Battlefield med mera. Sjukt bra spel och i många fall nyskapande. Känns jävligt orättvist att det börjat gå sämre för EA när de släpper grymma spel, och bättre för Activision som pumpar ut skitspel.

Tror det beror på att dom under ett flertal år endast producerade uppföljare i princip, som det inte lades särskilt mycket energi eller känsla i. Samt att dom alltid köper upp en massa företag och så vidare.

Det kombinerat med dålig support. Synd, annars har deras spel nästan alltid bra ideer och utförande (om än buggiga).
Dom kunde gjort om lite av sina gamla spel till nya för övrigt.

Sen är det väl lite bandvagn över det hela också. Precis om hata WoW, WAR,CS osv.. det räcker du ogillar ett spel en gnutta numera så ger det dig anledning till att hata hela företag och deras personal tydligen. Jaja, så kan det gå!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Sånt här händer när ett företag köper upp massa andra företag... sen går ekonomin i spillror och rekord många får gå. Lite GM över det hela.

Medlem

Tycker det är mest irriterande att folk fortfarande har en negativ bild på EA. Det är inte samma företag som för några år sen, nu hyllar jag själv företaget, dem ger ju nu stor support till satsningar för mer unika spel och det medför risker. Dead Space och Mirrors Edge var unika koncept och att EA nu stödjer Tim Schafer och Dubel Fine med deras Brütal Legend säger ju en hel del om företagets satsningar. Skäms på er som käblar mot EA! Nu gör de allt dem kan för att bli ett fint företag och ni hackar vidare på dem.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

EA kanske blir större och bättre sen om de tjänar som satan på detta


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Keasar:

Tycker det är mest irriterande att folk fortfarande har en negativ bild på EA. Det är inte samma företag som för några år sen, nu hyllar jag själv företaget, dem ger ju nu stor support till satsningar för mer unika spel och det medför risker. Dead Space och Mirrors Edge var unika koncept och att EA nu stödjer Tim Schafer och Dubel Fine med deras Brütal Legend säger ju en hel del om företagets satsningar. Skäms på er som käblar mot EA! Nu gör de allt dem kan för att bli ett fint företag och ni hackar vidare på dem.

Krävs nog lite mer än så för att deras rykte ska återställas. Det är fortfarande samma företag som köpt upp populära titlar och totalt förstört dom med usla uppföljare och expansioner.

Inaktiv

Så går det när man gör dåliga spel för länge.

Tråkigt bara för dem anställda.

Någon som kommer ihåg när Electronic Arse tvingade sina anställa och jobba över. Det var väl för ett par år sen, men vilketsom.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem
Skrivet av Användarnamn:

Så går det när man gör dåliga spel för länge.

Tråkigt bara för dem anställda.

Någon som kommer ihåg när Electronic Arse tvingade sina anställa och jobba över. Det var väl för ett par år sen, men vilketsom.

Det händer ju dagligen på olika företag - varför skulle spelindustrin vara bättre?
Jag har själv haft beordrad övertid flertalet gånger på de olika arbetsplatserna jag jobbat på.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

gött nu kanske de satsar på mer kvalitet i sina spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar