Inaktiv
hjälp igen!!!!!

Tja problem har försökt med allt. Men när man sitter och lirar så slutar programen och svara hela tiden börjar bli ganska sur för jag vill värkligen lira när det har kommit ut så bra spel

Medlem

lite mer information behövs, vilka spel?, hårdvara?, vilket Windows?

Inaktiv

jag har lirat bladanat bioshock,windows 32bit vista,hårdvara 4gb ram 768mb grafik kort och quadcore q6600.

Inaktiv

andra lir som slutat svara när jag lirat är lotro,arma,elder scrolls oblivion,half life2 och alla sorce saker,och en massa andra lir så hjälp.

Inaktiv

Det är inte så att det är drivrutinerna till grafikkortet som slutar att svara då?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Vet inte hur vet man det?
Ska jag installera om grafikortet?

Inaktiv

ä jag testar att avinstallera och installera in grafikortet nu på morgonen sen kollar jag om det funkar sen

Inaktiv

jag tror det funkar nu men får kolla lite nogranare ikväll.

Inaktiv

Det har inte kommit up något svarar inte när jag lirat men iställe så har blue screen och ljudet laggat up.
Brörjar bli riktigt jävla förbanad om det inte funkar som det ska snart så slutar jag lira på pc och går över till ps3.
SÅ SNÄLLA HJÄLP!

Inaktiv

Ä fel av mig det är fortfarande svarar inte när man lirar.

Inaktiv

Har du uppdaterat BIOS på moderkortet?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag testar det men det är ett till problem när man startar up datorn så laggar den fast ibland.

Inaktiv

Gör som vi föreslagit i tidigare tråd... Lämna in den.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ja det kanske är best så fast det tar sån jävla lång tid!!!

Inaktiv

Rensa bort all skit, minimera processerna, när ljuddrivet strular kan det bli som du beskriver. Du kör ju Vista också, vilket iofs kan ha stor betydelse i dammanhanget.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag ska försöka uppdatera,rensa och ficksa så ser jag om det funkar som det ska sen.

Inaktiv

Jag har märkt att det kommer mer och mer små uppdateringar som tvärtom gör att saker slutar fungera. Där bör man se upp lite.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Va det kanske kan va nåt sånt för jag har laddat ner en jävla massa uppdateringar, men rensa menar du rensa bort spel och skit eller vad menar du.

Inaktiv
Skrivet av lagg:

Ja det kanske är best så fast det tar sån jävla lång tid!!!

Hade du gjort det när du fick det rådet i förra tråden så hade du haft datorn tillbaka... Hellre en dator på "fixning" som kommer om en vecka en än dator som aldrig fungerar... Speciellt när den kostat en miljon.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ja den var as dyr men jag bettalade inte Pappa gjorde det, jo kan det vara så enkelt att det är grafik drivarna är för gammla för jag laddar ner team fortress 2 via steam och då varnar dom mig att drivarna kan orsaka problem.

Medlem

har du tillräckligt med ström? enligt komplett ska man ju ha minst 530W nätagg för ditt grafikkort, iof verkar det som du har en packet-burk ifrån just komplett...


signatur

/ Shuburn

Inaktiv

jag har 700w tror jag

Medlem

Man får väll inte bluescreen av gamla drivrutiner?

Medlem

lämna in... ingen vits att jävlas å bli led och må skit när det inte är säkert att det löser dig...


signatur

/ Shuburn

nj
Medlem
Skrivet av nibs:

Man får väll inte bluescreen av gamla drivrutiner?

Har man otur så.
Kan mycket väl vara så att drivrutiner (gamla som nya) har kompatibilitetsproblem med annan hårdvara/mjukvara vilket kan orsaka bsod:s, hade själv enorma sådana problem här i helgen innan jag av ren och skär slump råkade snubbla över lösningen på problemet (som jag inte ens visste var problemet).

Medlem

aha.. det visste jag inte

1
Skriv svar