Inaktiv
Ny mus för spel

Funderar på att skaffa mig en ny mus för spel men har ingen aning om vilken som är bäst. Jag har tittat lite på Razer och Logitech men båda företagen har så många att välja mellan. Den ska helst kosta mellan 400 och 500.
Vilken mus skulle ni rekommendera?

Tacksam för svar.

nj
Medlem

Personligen så föredrar jag Logitechs möss tack vare deras kvalité, bra passform för handen (som förvisso är en högst personlig sak) och att de länge gjort riktigt bra möss. Använder just nu deras MX518 som jag är riktigt nöjd med, hade innan dess föregångare MX500 (samt att jag har den trådlösa varianten MX1000) i några års tid innan den blev utsliten.

Razers möss har jag inte testat efter två försök med deras Boomslang när den var relativt ny på marknaden. Båda var dock defekta direkt ur sin kakburk så de lämnades tillbaka snabbt som attan, men numera så ska de vad jag vet ha betydligt bättre kvalité på mössen som skeppas enligt allt jag hört och läst om dem och jag skulle inte ha något emot att iaf testa en av deras nyare modeller.

Medlem

Kör du med sladd så kan jag rekommendera Razer Copperhead. Den bästa datormus jag haft. Den ligger på runt 500-lappen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Om jag skulle köpa en MX518 skulle jag också kunna köpa en billig musmatta.
Skulle en MX518 glida bra på en http://www.webhallen.com/prod.php?id=77934 , http://www.webhallen.com/prod.php?id=80864 eller på en http://www.webhallen.com/prod.php?id=61719 ?
Eller är alla tre musmattorna crap?

Inaktiv

Glider oftast bättre på hårda mattor själv hade jag kört på Qpad:en av de tre. Har Steelpad Qck själv å den e väll sådär, har inte använt den mycket alls, men med min intellimouse 4.0 så var den inte så jätte bra å gled inte allt för bra. Dock hade jag en äldre version, men borde vara likadan endå. Tänk på att det verkar som att alla de mattorna är ganska små, men de lär gå alldeles utmärkt endå. Här är en matta som ska vara helt ok, har itne testat den men klanske är värt att kika lite på den?

Inaktiv

Glidet löser man man teflontejp.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

ja hade de på min qck, då de blev inte bäst direkt, men ok. Min bror har Qck+(extremt jeffla stor!) å där var det bättre:S vet inte riktigt varför, den gled iofs inte runt lika mycket å var nog lite tunnare?

Inaktiv

Jag har en glasmusmatta som jag kör MX518 på. Om det glider? Skojar du .... Du får en schysst glasmusmatta för 99 kr på Clas Ohlsson.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

MS Habu!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

MX518, MX300, Razer Diamondback, Razer Krait, MS 3.0, Wheel Mouse Optical 1.1. Resten är i stora drag skit för spel (FPS-spel).

Själv kör jag med en Razer Krait på en Steelpad QcK. Smider som [censur] i [censur].

Inaktiv

COPPERHEAD FTW


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Inaktiv

Köp en Razer Copperhead Bästa musen ever.

Inaktiv

Har beställt en MX518 från webhallen.com nu. Väntar nog med en musmatta och ser hur pass bra MX518:an glider på min 25 kroners matta.

Medlem

Spana in Microsoft Intellimouse 3.0. Personligen tycker jag den har jättebra ergonomi och utmärkt prestanda.

Medlem

Efter en mycket utsliten mx500 skaffade jag mx1000 och det är utan tvivel den skönaste musen, men den är trotsallt ingen gamermus så då skaffade jag denna, G15. Kan inte svara på ifall det är den ultimata, men den är riktigt grym i min värld. Musmatteväg har Icemat varit mig trogen ganska länge nu, bästa mattan evah.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Logitech all the way imo. Kör med en razor idag o är grymt missnöjd med den

Inaktiv

Razer Diamondback är det enda valet

Medlem

Jag skulle vilja prova en Razer Deathadder!!!
Sitter dock just nu med en Razer Copperhead Tempest Blue!
Är mycket nöjd... dock önskar jag att den var lite högre så den hade suttit bättre i handen!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Inaktiv

MX518 är riktigt go, kör på en sketen musmatta vi fick till nån dator nån gång... men de duger


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

1
Skriv svar