Inaktiv
Microfon

Hej.

Jag har ett 5.1 ljudsystem som jag har inkopplat i moderkortets ljudingångar på baksidan av datorn.
Och när jag ska använda mitt headset så kopplar jag in det på framsidan på datorn i moderkortets ingångar. Och då slutar ju såklart mitt 5.1 ljud att fungera precis som det ska, och ljudet kommer ut ur hörlurarna, MEN microfonen sprakar bara. Och då får jag starta om datorn för att micen ska funka som den ska.

Vad fan är det för fel? Såhär var det inte på min gamla dator:S
Tacksam för hjälp.


signatur

AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz | Geforce 8800GTS 640MB | 4x1024MB 800Mhz | WD Raptor 74GB 10000RPM - WD 250GB 7200RPM

Inaktiv

Du kan ju börja med att berätta vad du har för ljudkort

Inaktiv

Och du kan ju börja med att läsa om inlägget hehe står ju moderkortets ljudingångar. med andra ord så använder jag det integrerade ljudkortet.


signatur

AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz | Geforce 8800GTS 640MB | 4x1024MB 800Mhz | WD Raptor 74GB 10000RPM - WD 250GB 7200RPM

Medlem

Jo men vi måste veta vad det sitter för ljudkort på ditt moderkort. Alla moderkort har inte samma ljudkrets.


signatur
Inaktiv

Dubbelklicka på högtalarikonen nere till höger och kolla sedan så att någon boost inte är aktiverad. Ibland är det så enkelt så att en avmarkering av detta tar bort spraket helt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar