Medlem
HJÄLP FPS dropp

Min dator:

Intel core 2 duo E4300 1,8 GHz

8800 GTS 640 MB

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Men....

Jag får FPs lagg kan någon förklara vad som kan vara felet. Jag et att procesorn e lite förlegad och behöver klockas men den ligger idag på 3200 MHZ vilket ska vara okey för vanliga spel som Americas army COH (vilket inte laggar ) Oblivion (som inte heller laggar mkt men har FPS drop) supreme comander Vilket ger stora lagg ibland mkt iriterande. Övriga spel jag spelar är av gammal model som inte ger några problem. HJÄLP plZ

Medlem

Om du tror att processorn är förlegad har du inte en susning om vad du pratar om. Speciellt om den är klockad till 3200.

När du säger laggar antar jag att du menar låg FPS? Kan vara alla möjliga anledningar. Man kan alltid prova att döda allt i Windows, typ antivirus och sådant. Annars får du nog vara lite mer specifik på inställningar och problem.

Medlem

när jag fick den stog den på ca 2900 så den e inte klockad mkt med lag menar jag att den går till 20 FPS i Americas army.
vilket kanske inte låter så illa men de e de för mig när man spelar mot dom riktigt bra spelarna som sitter på 100 FPS I snitt. I windows kör jag bara Nhancer för att inte bli kickad för svarta screenshots samt Xfire och zone alarm använder inte antivirus när jag spelar.

nj
Medlem

Alla drivrutiner ordentligt installerade (moderkort tex) och uppdaterade?
Inga temperaturproblem med den kraftigt överklockade processorn?

Medlem

Inget där allt e uppdaterat som de ska.

Fick ett tips från en kompis om att ramminnet behöver uppdateras med voltning o sånt stog nått om de på komplett där jag köpte allt.

Inga temp problem heller clockade ner den till stock igen så nu e den 2,4 märker ingen skilnad men men får la ta fram stora spenderar byxorna o köpa en ny CPU

Inaktiv

Eller överklocka lite? Om ditt moderkort klarar av det så är det inga problem att skrämma upp E4300 till 3ghz.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

vad menar du med "voltning och sånt"? vilken frekvens körs minnena i nu och vilken spänning? i vilket fall så finns det ingen som helst anledning att köpa ny processor

paddan: den låg ju på 3,2 förut skrev han ju


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

uppgradera hela burken eller köp ny;)


signatur

You can't win the game...

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

vad menar du med "voltning och sånt"? vilken frekvens körs minnena i nu och vilken spänning? i vilket fall så finns det ingen som helst anledning att köpa ny processor

paddan: den låg ju på 3,2 förut skrev han ju

Hehe, jag är för tuff för att läsa innan jag skriver


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Med den datorn borde du väll ha närmare 200fps i Americas Army Hur många processer har du igång i Windows? Kolla i aktivitetshanteraren. Har du kollat efter spyware/malware? Troligtvis är det något virus eller någon trojan som huserar i din burk.

nj
Medlem

Nåväl, för att få mer info; Vad innehåller datorn egentligen för hårdvara utöver det du redan skrivit (nätagg, hårddisk, moderkort, etc)?
Du skrev att processorn kördes i 2.9GHz när du fick den, alltså redan överklockad innan du fick den, är den köpt begagnad eller har någon annan byggt och överklockat den åt dig?
Vilket operativsystem är det du använder?

Medlem

Hyper Type P 530W power suply

ASUS P5B MB

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

XP pro

procesorn klockade en kompis åt mig (ger mig inte gärna in på sånt som kan skada datorn spelar bara)

vad det gäller spyware kör jag spybot search and destroy wincleaner samt ad-aware SE pro så jag tror inte det ska finnas så mkt.

Ligger på 37 processer när jag har AA igång o ska spela 8)

ska nog formatera om hela datorn o se om de gör någon skilnad kan ju ligga nått i bakrunden som man inte hittar med mina program

Edit:
Här stog det om ramet [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312054]

Inaktiv

Jag har 25 processer igång och då kör jag hub etcetera.
Utan det cirka 19 processer, så 37 tycker jag verkar mycket.
Sedan har jag avaktiverat system restore och allt crap som går att avaktivera.
Som redan nämnts kan det vara idé att kolla kylning, det vill
säga ta bort CPU och GPU, göra rent och på med ett TUNNT lager
arctic cooling. Kolla även så att bryggan på moderkortet inte blir
för varm. Där kan man också sätta på pasta (har jag gjort) och då
upphörde mitt överhettningsproblem på bryggan. Kylningen är liksom
a och o i startskedet. Därefter kan man börja titta på andra saker. Dödad smiley.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Jag har 25 processer igång och då kör jag hub etcetera.
Utan det cirka 19 processer, så 37 tycker jag verkar mycket.
Sedan har jag avaktiverat system restore och allt crap som går att avaktivera.
Som redan nämnts kan det vara idé att kolla kylning, det vill
säga ta bort CPU och GPU, göra rent och på med ett TUNNT lager
arctic cooling. Kolla även så att bryggan på moderkortet inte blir
för varm. Där kan man också sätta på pasta (har jag gjort) och då
upphörde mitt överhettningsproblem på bryggan. Kylningen är liksom
a och o i startskedet. Därefter kan man börja titta på andra saker. Dödad smiley.

Tackar ska prova

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:

uppgradera hela burken eller köp ny;)

Onödigaste kommentaren någonsin? Ja men visst serrö.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar