Frånkopplad på kvällarna

Medlem
Frånkopplad på kvällarna

Jag använder Glocalnet ADSL bredband 24 mbit och har alltid blivit frånkopplad på kvälls tid. Det här händer till och från. Det är väldigt jobbigt om man sitter och spelar något online spel. Kör med en D-Link DI604 router men den har den senaste firmware. Av någon anledning så händer det här efter 18:00 och framåt.

Jag har pratat med Glocalnet men dom kan inte hitta några problem. Någon som vet vad jag kan göra för att fixa det här problemet?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag är inte så stor kunskap inom området men jag gissar på att det är så många som använder deras internet just då att det kraschar

Medlem

Jag har själv varit glocalnetkund och haft ideliga störningar. Jag stog inte ut bindningstiden ut ens. Bytte till Telia och det är klockrent sen dess.

Inaktiv

Koppla förbi routern och kolla vad som händer.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Som unix skriver här över, så bör du testa att koppla ur din router och koppla in din dator direkt i ADSL modemet.
Du kan ju ladda ner en mjukvarubrandvägg som är gratis så länge.
Tex, zonealarm, Sygate personal firewall, Kiero eller liknande bara för att testa ett tag och se om problemet kvarstår.

D-Link DI604 kan bugga rätt rijält vad jag har erfarenhet av från vänner och även bekanta. I ett fall så överhettades routern så att den självmant startade om sig för på såvis skapa ett avbrott i internetuppkopplingen.

Låter ju lite som att din anslutning tappar IP när detta sker, är detta något du kollat?


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Tror jag har testat att kopplat bort routern men hade fortfarande problem. Fast jag tycker inte att den ska bli för varm då den står på ett ställe och får mycket luft. Hur kollar man om man har tappat IP?

Kanske en om installation av datorn funkar.
Föresten finns det bättre routers än D-Link?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kruxet är att man vet egentligen inte vilka routers som krånglar, bara att det är vanligt att routers krånglar. Mitt förra modem blev otäckt varmt, så jag ställde det på tvären.

Har för mig att Glocalnet fortfarande har problem dock. De erbjuder mer än de kan leverera och så bör det vara även i dagsläget. En bekant hade rejäla problem med dem tidigare och där var det inga problem internt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar