Hur använder man två skrämar vid spelande?

Medlem
Hur använder man två skrämar vid spelande?

Jag har två 24"s skärmar. Just nu när jag spelar, eller är i Windows så visar den andra skärmen endast en kopia av den andra.
Vad krävs för att kunna förlänga desktopen samt att få det att fungera i spel?
Man kanske inte har dubbla skärmar i tex UT?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Du har mac =< Försvinn din hädare!

Nä men ingen aning, i windows funkar det jätte enkelt att ställa in Dual-View i drivrutinerna

Medlem

Ska finnas alternativ som extend desktop eller use as one display eller liknande. Jag kan göra så iaf och då blir allt utdraget som fan och ser väldigt konstigt ut och det blir helt ospelbart plus att mitten av skärmen hamnar i skarven mellan monitorerna.


signatur
Medlem

På både ATI och nVidia kort går det att ställa in så att det räknas som att du bara har en skärm. Då jag inte har nVidia så vet jag inte hur du fixar men på ATI så är detta att föredra då det inte hackar lika mycket etc. Nåväl... minns inte hur jag gjorde men det var någon annan inställning än att man sträcker windows över båda skärmarna. Så inte klonat som du har nu eller stretch utan det sista lternativet. Har inte CCC installerat nu så kan inte kolla.

Som TrixFrix sa så hamnar karaktären dock i skarven vilket är mer än jobbigt. Lycka till.


signatur

osv.

Inaktiv

en av dom roligaste felstavningar man läst

Skrämar.. lol

Medlem
Skrivet av Alcr:

Du har mac =< Försvinn din hädare!

Nä men ingen aning, i windows funkar det jätte enkelt att ställa in Dual-View i drivrutinerna

Haha, vad tasktigt. Jag som är så trogen FZ...

I OSX är det inga problem men nu har jag installerat XP också men i mina inställningar så finns det inte så många val när det gäller skärminställningar.
Kanske måste ta ner nyare ATI-drivers (jag har ju ett ATI-kort).


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

en av dom roligaste felstavningar man läst

Skrämar.. lol

Ja, det var ju jätte kul.

--

Kan man ställa in så man kör spelet på båda skärmar? Som t.ex. i random affär där dom säljer TV apparater och dom visar musikvideos.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Kan man ställa in så man kör spelet på båda skärmar? Som t.ex. i random affär där dom säljer TV apparater och dom visar musikvideos.

Ja, det var det som jag försökte säga.
Man kan få det antingen utsträckt som någon nämnde ovan eller riktig upplösning (vilket även flyter bättre då man tappar cirkus 95% fps på det andra viset av någon anledning) som 2560x1024 tex.
Notera att det senare endast fungerar om du har två skärmar som kan visa samma upplösning. Helst bör det vara samma storlek på dem också så att det inte ser konstigt ut. Du KAN köra med olika skärmar som jag gjorde med en 19" och en 20" wide men det kommer se helt blä ut på den större skärmen för den måste anpassa upplösningen till den minsta. Utsträckt och äckligt.


signatur

osv.

Medlem

Nu är jag inte riktigt säker på om det är jag eller du som inte förstår. Vad jag vill, är att kunna visa exakt samma bild på min TV som på min datorskärm. Låt oss säga att jag spelar CS, då vill jag att dom som kollar på min TV ska kunna se när jag spelar. En dubblett liksom. Du kanske har förklarat detta, känner mig ofattbart trög idag.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Nu är jag inte riktigt säker på om det är jag eller du som inte förstår. Vad jag vill, är att kunna visa exakt samma bild på min TV som på min datorskärm. Låt oss säga att jag spelar CS, då vill jag att dom som kollar på min TV ska kunna se när jag spelar. En dubblett liksom. Du kanske har förklarat detta, känner mig ofattbart trög idag.

Klon, ja det går, väldigt enkelt!

Medlem
Skrivet av Boomer:

Nu är jag inte riktigt säker på om det är jag eller du som inte förstår. Vad jag vill, är att kunna visa exakt samma bild på min TV som på min datorskärm. Låt oss säga att jag spelar CS, då vill jag att dom som kollar på min TV ska kunna se när jag spelar. En dubblett liksom. Du kanske har förklarat detta, känner mig ofattbart trög idag.

Men åhhh, det är så jag har som standard. Jag visar en klon av ena skärmen även på den andra. Men jag vill få bort det, eftersom mina skärmar står bredvid varandra. Måste nog kolla nya ATI-drivers så jag får med lite fler inställningar.
Var hittar man sånt bäst? Det brukar väl inte vara på deras egen webbplats?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har två 24"s skärmar. Just nu när jag spelar, eller är i Windows så visar den andra skärmen endast en kopia av den andra.
Vad krävs för att kunna förlänga desktopen samt att få det att fungera i spel?
Man kanske inte har dubbla skärmar i tex UT?

testa http://ati.amd.com/products/Hydravision/index.html vet inte hur bra det funkar eller om det funkar med spel men det står så här på infon:

''Switch between desktop with a mouse click or "Hot Key"
Assign Hot Key shortcuts for the functions you use most often, including: moving active applications or windows to specific monitors; accessing Hydravision? controls on the fly; opening applications with a single keystroke; and zooming your view of the desktop.''

1
Skriv svar