Inaktiv
streama video ?

tjena alla,

jag behöver lite hjälp, det är så att jag jobbar en del nätter och skulle då vilja se på TV, tyvärr kan man inte se den sporten jag vill se i svensk TV så då får man ta till internet till hjälp, det finns ju en del så kallade p2p tv apps som visar det jag är intresserad av.

när jag är hemma är det inget problem alls att se dom matcher jag vill se, men på jobbet så ställer brandväggen till med endel strul, vilket jag kan förstå, men jag vill nu ha eran hjälp för att komma förbi det här lilla problemet.

hemma har jag en brandvägg och en PC som jag kommer åt ifrån jobbet via RDP och jag kan strömma video med hjälp av t ex VLC eller WME till jobbet, det är inget problem i sig, men det fungerar bara om jag har tillgång till TV kanalen i sig direkt in i grafikkortet.

Nu är det andra förutsättningar, jag vill streama det som programmet visar, inte det som kommer in via grafikkortets TV-in port.

potentiella lösningar som jag har funderat på men inte riktigt lyckats lösa:

1: skapa en tunnel hem och köra p2p klienten på jobbet.

2: köra p2p klienten hemma och på något sätt skicka vidare signalen till jobbet.

har ni några idéer för hur jag ska gå tillväga eller vilka program jag ska använda mig av?

1
Skriv svar