Se det senaste från Empire

Robot
Se det senaste från Empire

Häftigt ser det ju ut att vara, men hoppas att CA slipat till en bra strids-AI den här gången - den har verkligen varit bristfällig i de senaste titlarna där man enkelt kunnat vinna strider man inte borde haft en chans i med enkla taktiker (som inte borde vara men i stort sett var exploits).

Medlem

Ser fint ut och det är ju grymt att man kan lira som sverige också!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Man blir jävligt sugen helt enkelt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Måste boka in nån veckas semester i mars då.

Man kan spela Sverige och multiplayer på kampanjkartan, mina önskemål är uppfyllda.. Game of the year.

Medlem

haha:P en scen från patrioten var med i trailern, när han och hans pojkar skjuter ner en hel battalion med britter:D


signatur

cags

Medlem

Ska lätt som engelsmännen i road to independence och skriva om historien, jänkarna ska få lära sig vad som händer när de bråkar med kolonialmakten och kronan;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

men ni har ju glömt bilden med sverige på fz!:(

men aja, fina bilder i alla fall, fast man sett dom flesta:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag gissar att kampagn AI'n lär vara lika dålig som i deras tidigare spel.
I övrigt så ser grafiken trevlig ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om AI:n suger lär jag ha en chans ^^
Hurra för multiplayer på kampanj-kartan!

Medlem

Fan va mysigt spel! Kommer bli många timmars planerande och krigande ^^

Inaktiv
Skrivet av cags59:

haha:P en scen från patrioten var med i trailern, när han och hans pojkar skjuter ner en hel battalion med britter:D

Märkte också det:D:P

Medlem

Karl XII!!!!!!


signatur

lootskin@hotmail.com

Sjöstrider verkar grymt. Att man kan spela sverige lika så.

Hoppas man kan bygga svindyra feldimensionerade skepp med alldeles för många kanoner som sjunker så fort de lämnat hamnen.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av cags59:

haha:P en scen från patrioten var med i trailern, när han och hans pojkar skjuter ner en hel battalion med britter:D

Märkte också det:D:P

HAHAHAHAHAHA!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Sjöstrider verkar grymt. Att man kan spela sverige lika så.

Hoppas man kan bygga svindyra feldimensionerade skepp med alldeles för många kanoner som sjunker så fort de lämnat hamnen.

Haha! Låt oss inte göra om samma misstag igen!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Ska lätt som engelsmännen i road to independence och skriva om historien, jänkarna ska få lära sig vad som händer när de bråkar med kolonialmakten och kronan;)

När jag är klar kommer hela "USA" och halva Kanada att vara råsvenskt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Undrar en sak, kan en total war noob(aldrig spelat total war serien) kunna förstå det här lätt?:) För ser verkligen intressant ut och behöver något "lugnt" efter cod4....

Medlem

*dreglar*

får bli en uppgradering av hårdvaran innan mars ser det ut som


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Kags59: Knappast en bataljon va???

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bataljon


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skrivet av ChuppyBear:

Undrar en sak, kan en total war noob(aldrig spelat total war serien) kunna förstå det här lätt?:) För ser verkligen intressant ut och behöver något "lugnt" efter cod4....

Det borde inte vara några problem bara du har någon erfarenhet av strategi, Total War-serien har alltid varit väldigt lättillgänglig på det sättet och i trailern här säger de till och med rakt ut att de vill locka nytt folk till serien.

Är du ny till serien är det också möjligt att du får några av ditt spelande livs bättre timmar med serien innan du ledsnar

Skrivet av Hymer:

Kags59: Knappast en bataljon va???

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bataljon

varför inte?
"Under 1600-talets senare hälft överflyttades benämningen på en viss truppenhet (förut skvadron eller brigad), som i striden uppträdde i en samlad enhet."

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av beersgarden:

Ska lätt som engelsmännen i road to independence och skriva om historien, jänkarna ska få lära sig vad som händer när de bråkar med kolonialmakten och kronan;)

När jag är klar kommer hela "USA" och halva Kanada att vara råsvenskt.

detta lir kommer bli lanlicious

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Måste boka in nån veckas semester i mars då.

Man kan spela Sverige och multiplayer på kampanjkartan, mina önskemål är uppfyllda.. Game of the year.

Halo 3 : ODST?

Inaktiv

Är fortfarande väldigt skeptisk. Särskilt om det stämmer att, som någon ovanför mig skrev, dom "försöker locka nya spelare till serien". Det får mig att misstänka ännu mer arkad och flashig action. Samt nya sanslöst dåliga beslut, som exempelvis att tiden som går för kampanjkartan och ledarfigurerna inte stämmer överrens, slag avgörs på några sekunder med halva armén som förluster på båda sidor, truppförflyttningar som kanske tagit nåt år i verkligheten tar ett årtionde i spelet, osv.
Snälla, gör något storslaget den här gången utan att man för den skull ska behöva gräva i massvis med dokument för att få spelet spelbart. Ännu värre är väl om de sabbar möjligheterna att modifiera ännu mer.

Justja. Det vore också väl om de ändrade gameplay från grunden så att stora slag faktiskt kan betyda något och verka avgörande istället för de oändliga små meningslösa, monotona sammandrabbningarna AIn kastar mot en i de senaste spelen.
Ofta avgjordes hela krig i ett fåtal stora slag förr, och bara för att det förekom små sammandrabbningar behöver dessa inte representeras i spelet. Det är som att de på senare tid tagit de "tråkiga" delarna från verkligheten medans de glömt bort de delarna som är "underhållande".

Frustrationsmoment måste också bort. Som exempelvis något system för underhåll av armén istället för allt micromanagement man måste hålla på med nu.
Firaxis insåg detta med civ4 och tog ett stort kliv för att undanröja frustration och främja underhållning utan att förstöra känslan. Jag hoppas att CA har gjort något åt detta i Empire.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Är fortfarande väldigt skeptisk. Särskilt om det stämmer att, som någon ovanför mig skrev, dom "försöker locka nya spelare till serien". Det får mig att misstänka ännu mer arkad och flashig action. Samt nya sanslöst dåliga beslut, som exempelvis att tiden som går för kampanjkartan och ledarfigurerna inte stämmer överrens, slag avgörs på några sekunder med halva armén som förluster på båda sidor, truppförflyttningar som kanske tagit nåt år i verkligheten tar ett årtionde i spelet, osv.
Snälla, gör något storslaget den här gången utan att man för den skull ska behöva gräva i massvis med dokument för att få spelet spelbart. Ännu värre är väl om de sabbar möjligheterna att modifiera ännu mer.

Jag kan hålla med dig i din oro. Så fort jag hörde att de försöker locka till sig nya spelare blev jag orolig. Det kan bli lika katastrofalt som när Rainbow Six-serien blev mer "tillgänglig" för fler. Uschiamej.....


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Det viktigaste, enligt mig, är att man slipper alla dessa småslag, som i dom förra spelen, för efter ett tag så orkar man inte ge sig ut på slagfältet, och bara låter datan sköta allt. Större slag, färre slag, storslagna slag, det ärmin motto:P

Inaktiv

Vid gudarna vad jag suckar när min romerska arme stiger in i minor asia och ser runt 15 fulla persiska arméer.

Slag ska vara sällsynta i det nya spelet, historiskt blev det runt en drabbning varje år, på smått eller stort. Och om jag förstår det så är det 4turns per år i empires så det finns hopp.

Jag ser fram i mot att kunna lira Sverige, inte bara för att se karoliner i gult & blått utan att landet blir utmanande att spela så som det är i EU3 runt 1700talet.

Höga skatter, låg befolkning, stort land, lång kust, mäktiga grannar men så klart skickliga krigare.

Men vad jag hatar mest i total war serien är REBELS, ofta är dom lätta att erövra, har korkad AI & soldater och beter sig inte alls som en stat. Att ligga automatiskt i krig med alla länder är ju inge vidare heller.

Copiera en annan stats trupper osv. vad som helst bara inga rebels!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Fan vad nice det ska bli att få lira Empire, kan knappt vänta:)

Medlem

Gillar inte strategi egentligen men detta ser ju helt otroligt ut!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

12
Skriv svar