FZ:s skattjakt - vinn en Xbox 360!

Medlem

Excerion är med o slås igen får se vad girighetens pris blir...


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ZerOne:

Här handlar inget om bevisning, utan om åsikter. Och nu senast er brist på att bara ta åsikterna i betraktelse utan att försöka agera "my way or the highway". Jag har nämligen fortfarande inte sett vidare mycket krav på att ni ska göra något annat med tävlingen HÄR och NU, utan folk framför bara kritik, konstruktiv eller inte, på något dom inte uppskattar, till del eller helhet. Bara för det behöver man inte agera allmänt arrogant, imho.

Du verkar ha hängt med i diskussionerna kring våra skattjakter. Då borde du vara väl medveten om att vi har tagit åt oss av den kritik som getts - den här andra omgången har ett väldigt annorlunda upplägg än den första.

Vi kan omöjligt göra en tävling som passar alla. Vi läser klagomålen och tar åt oss de delar vi tycker är relevanta. Men vissa grejer, t.ex. den salva du fantiserat ihop om att vi blundar för feedbacken för att vi är självgoda, blir man jäkligt less på. Det har inte med arrogans att göra.

Jag har också följt tävlingen och dess diskussioner relativt väl och min(ja, min ) uppfattning är den att den stora massan är besvikna på tävlingsupplägget.

Jag tror själv att merparten av FZ besökare inte har tiden till att sitta ner och söka symboler en hel dag. Visst ni ändrade från 4-5 dagar på den första tävlingen till 1 dag men det är fortfarande alldeles för många timmar.

Jag tror inte heller att FZ mål med denna tävling var att rikta sig mot så få individer som den verkligen gör (jag hoppas innerligt att det fortfarande inte var eran tanke), men att det på vägen blev fel någonstans. Ni vill väl trots att locka fler läsare och besökare till sidan genom att ha tävlingar.

Det skulle vara intressant att se statistik av hur många tävlande ni haft engagerade under denna tävlingsperiod. Då syftar jag givetvis på sådana som svarat på mer än några få enstaka poäng - detta gör man ju automatiskt när de kommer upp. Det jag vill veta är hur många som verkligen satt sig ner 1-2 timmar för att sedan fatta att, "nej jag har tyvärr inte den tiden det krävs för jobbet, livet, julen" kräver mig.

Såvitt jag sett/vet är det samma personer i topp varje dag nästan? Vissa namn känner jag iallafall igen från dag till dag.

Jag accepterar att ni gjort erat val men jag hoppas som sagt att ni till nästa tävling vänder er mot en bredare publik - för det är trots det jag tror att ni själv hade tänkt er!

God Jul och länge leve ledigheten!

Medlem

Hur lång är "strafftiden" egentligen? Jag skrev i en symbol och uppdaterade för att inget hände. Det var ~300 symboler kvar och jag kunde inte hitta en enda efter det.
Någon som vet?

Medlem

dom försvann för mig också vid runt 250... känns ju sådär laaaaaagom surt.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Inaktiv

Oki när man använder öppnar flera fönster så är det lugna puckar kan dra hem 30 poöng per omgång, det är nog så de som ligger i toppen gör. Öppnar 10 fönster, kollar dem snabbt, sedan öppnar 10 nya fönster. Borde vara en begränsning att finner man en skatt så hittar man ingen ny på 5 sekunder. För jag kunde öppna ett antal fönster och hitta skatter fort som tusan. Bara hitta en hamra på öppna i nytt fönster, hitta en till hammra på öppna fönster igen.
Så lite kritik blir det, jag gav upp tävligen i morse så jag är inte med i racet alls. Då jag inte hade upptäckt detta knepet, om jag hade gjort det så hade jag nog fortfarande varit med, och säkert haft över 100 poöng. Men som sagt får nog spara till en box istället....... God jul på er.

Medlem

Jag använder bara en ruta, ifall någon var intresserad.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ZerOne:

Här handlar inget om bevisning, utan om åsikter. Och nu senast er brist på att bara ta åsikterna i betraktelse utan att försöka agera "my way or the highway". Jag har nämligen fortfarande inte sett vidare mycket krav på att ni ska göra något annat med tävlingen HÄR och NU, utan folk framför bara kritik, konstruktiv eller inte, på något dom inte uppskattar, till del eller helhet. Bara för det behöver man inte agera allmänt arrogant, imho.

Du verkar ha hängt med i diskussionerna kring våra skattjakter. Då borde du vara väl medveten om att vi har tagit åt oss av den kritik som getts - den här andra omgången har ett väldigt annorlunda upplägg än den första.

Vi kan omöjligt göra en tävling som passar alla. Vi läser klagomålen och tar åt oss de delar vi tycker är relevanta. Men vissa grejer, t.ex. den salva du fantiserat ihop om att vi blundar för feedbacken för att vi är självgoda, blir man jäkligt less på. Det har inte med arrogans att göra.

Om du läser igen från start till början så ser du att "den salva jag fantiserat ihop" är rena reaktioner på inlägg från er och hur dessa uppfattas.
Jag har gett min åsikt innan och räknar med att den lyssnades på i det stora hela, annars få ni skylla er själva. Men när bla. John sitter och skriver inlägg som framstår som genomsyrade av högmod, oavsiktligt eller inte, så kritiserar jag er och hur ni hanterar kritiken för det ser för mig inte ut som ni alls lyssnar ibland.

Att det är jobbigt med att folk "klagar hela tiden" är försåtligt, men försöker man skapa något åt folk så får man också ge dem utrymme när dom har något att säga om det. Här i det virtuella mötesrummet kan inte folk bara höja en hand för att markera en åsikt utan folk skriver ett "klagande" inlägg bara för att säga "jag ställer mig också till dessa som inte tycker det passade mig". I min åsikt så framstår det inte alls som någon lyssnar eller tar åt sig av kritiken när man försöker tysta ner det och kör "passar det inte så stick"-attityder.

Det finns egentligen bara två sätt att lösa det på som jag kan komma tänka på, det första är det uppenbara att bita sig i läppen och låta det vara så, säga "okej vi har sett vad ni tycker och har det i betänkande, ni behöver inte påpeka det mer men ni får gärna fortsätta framföra er kritik".
Tycker man att det blir för rörigt och att det dränker andra diskussioner så lämpar sig det andra som är att avsätta en separat tydlig markerad tråd på forumet där folk fritt får framföra sin kritik. Detta kräver dock att det tydligt hänvisas dit och att ni engagerar er i tråden annars uppfattas det snabbt som ett ett sätt att bara dumpa åsikterna i någon mörk hörna som ingen bryr sig om i framtiden.

Men vad vet jag? Det kanske bara är någon salva jag sitter här och fantiserar ihop...

Redaktör

"Salvan" rör ditt första uttalande om att vi inte lyssnar på feedbacken, inget annat. Vi lyssnar och tar åt oss i den mån vi kan och hinner. Men eftersom det blir fler åsikter ju större en tävling är, kan vi omöjligt vara alla till lags. Tävlingen fungerar som den gör, vi varken vill eller kan avbryta och börja om. Gillar man det deltar man, annars låter man bli. Simple as that.


signatur
Medlem

Du läser inte alls vad jag skriver va?

Medlem

Hur många är det som aktivt deltar och försöker vinna (och inte bara tar en del poäng när de surfar förbi)?

Medlem

nu kan jag tänka mig att många hoppat av... inte så lätt att komma ikapp.

och jag förstår inte hur boman kan leda med 200p... men men...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

"Salvan" rör ditt första uttalande om att vi inte lyssnar på feedbacken, inget annat. Vi lyssnar och tar åt oss i den mån vi kan och hinner. Men eftersom det blir fler åsikter ju större en tävling är, kan vi omöjligt vara alla till lags. Tävlingen fungerar som den gör, vi varken vill eller kan avbryta och börja om. Gillar man det deltar man, annars låter man bli. Simple as that.

Du Tompa.. tror helt enkelt att folket är "avundsjuka" för att dom vinner ett Wii,Xbox 360 eller Playstation 3. Jag samlade 50 poäng igår och jag är skit nöjd. Det är bara roligt att få lite poäng.

Jag har inte möjligheten att vara inne "ungefär" hela tiden men det är iaf roligt när man är med.

Dom som nu klagar kan väl lika gärna köpa ett Wii,Ps3 eller 360?

Man väljer själv om man vill vara med eller inte.

Medlem

Håller med showerguy.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nu! Men ack för sent fick jag reda på hur toppligan gjort för att så snabbt samla ihop poäng. Vi får se om jag orkar stövla upp kl. 07.00 på söndag:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Tryckt på olika länkar på sidan, refreshat skattjakt-sidan för att se när nya symboler kommer och inte refreshat för snabbt eller stavat fel?

Medlem

Jorå jag har tryckt på olika länkar utav bara satan

Men ibland verkar den inte slumpa fram särskilt bra, för MIN del då (a)


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Tänk om poängflödet var lika gott hela tiden:D Denna omgång blev det från 129 till 192hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

hamnade på samma ungefär, men det gjorde ju detsamma för de andra drog ifrån ändå


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Jag hatar nya tävlingen... Jag vill vara med och tävla med kan omöjligt sitta och spamvakta F5.

Det skulle vara roligare med något i stil med en teckningstävling eller kanske en filmtävling, kanske en musiktävling... skapa och vinn.

Sega ner sidan och vinn är inte min kopp.

Nu när jag har gnällt klart måste jag ändå berömma FZ för att ni har tävlingar och feta priser - riktigt roligt, synd bara att man inte kan vara med och tävla som vuxen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag hatar nya tävlingen... Jag vill vara med och tävla med kan omöjligt sitta och spamvakta F5.

Det skulle vara roligare med något i stil med en teckningstävling eller kanske en filmtävling, kanske en musiktävling... skapa och vinn.

Sega ner sidan och vinn är inte min kopp.

Nu när jag har gnällt klart måste jag ändå berömma FZ för att ni har tävlingar och feta priser - riktigt roligt, synd bara att man inte kan vara med och tävla som vuxen.

Håller med. Tycker det är riktigt nice med alla tävlingar ni har fixat på senaste. Men den här har man inte riktigt en ärlig chans i om man har ett jobb+andra sociala åtaganden på dagarna.

Medlem
Skrivet av wankstah:
Skrivet av CastorFiber:

Jag hatar nya tävlingen... Jag vill vara med och tävla med kan omöjligt sitta och spamvakta F5.

Det skulle vara roligare med något i stil med en teckningstävling eller kanske en filmtävling, kanske en musiktävling... skapa och vinn.

Sega ner sidan och vinn är inte min kopp.

Nu när jag har gnällt klart måste jag ändå berömma FZ för att ni har tävlingar och feta priser - riktigt roligt, synd bara att man inte kan vara med och tävla som vuxen.

Håller med. Tycker det är riktigt nice med alla tävlingar ni har fixat på senaste. Men den här har man inte riktigt en ärlig chans i om man har ett jobb+andra sociala åtaganden på dagarna.

Inte så svårt o ta ledigt och sitta still om man verkligen vill... inte för att jag tror man gör det men svårare än så är det inte, och inte lär du dö heller.

Passivt gnäll låter det som ni försöker framföra.

Medlem

att skippa socialt umgänge i, upp till, en hel vecka har ingen dött av.

förutom kineserna.

man kan om man vill och orkar.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av zauii89:

Inte så svårt o ta ledigt och sitta still om man verkligen vill... inte för att jag tror man gör det men svårare än så är det inte, och inte lär du dö heller.

Passivt gnäll låter det som ni försöker framföra.

Visst kan man ta ledigt "om man verkligen vill" - det är inte troligt att en frisk person tar ledigt från jobbet för att vinna en konsoll i en nättävling dock, det betyder att tävlingen inte är för alla, det är min beef. Hade tvälingen hetat - tävling för arbetslösa eller om det hade handlat om vem som kunde sitta och trycka F5-mest gånger hade jag inte haft en åsikt - Jag hade inte ställt upp. Nu KAN jag inte vara med och det är retligt eftersom jag gillar tävlingarna.

Det finns inget passivt i mitt gnäll, jag sticker inte under stolen med att jag gnäller, tror tom jag skrev att jag gnäller i min post så... whats up?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Segt Boman. Efter att ha haft ledningen så länge. Men två andraplaceringar i rad är inte fy skam:.)

Det är bara att gratulera snöret:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Grattis! Tycker det är trist med nyreggat folk som kommer hit antagligen för att få ett shot på prispallen men det är MIN ÅSIKT (menar inte att starta krig i tråden nu). Hade inte själv tackat nej till en 360. Grats!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

Tycker det är trist med nyreggat folk som kommer hit antagligen för att få ett shot på prispallen men det är MIN ÅSIKT (menar inte att starta krig i tråden nu).

Man känner sig ju lite ouppskattad!
Men man ska inte klaga...
Grattis till de tre som slog mig -.-

Imorrn då jäääävlar! Om man orkar.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Inaktiv
Medlem

Hehe, jag är mer av en lurker än en postare på forumet eller liknande. Har läst FZs nyheter samt deras tester ett jävla tag, men har aldrig sett någon anledning till att skaffa användare.
(Jo, jag förstod att det var en pik mot bland annat mig)

Och grattis snöret, ännu en gång.

Inaktiv

Vill dock understryka att jag inte på något vis missunnar den som vinner priset, oavsett längd på medlemskap här hos FZ.se, bara en liten åsikt.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv
Skrivet av impact:

Vill dock understryka att jag inte på något vis missunnar den som vinner priset, oavsett längd på medlemskap här hos FZ.se, bara en liten åsikt.

Så du menar asså att första killen på fz ska ha en "större" chans att få mera poäng eller?

Lite fel?

Skriv svar