Resident Evil 5 - filmer och bilder

Robot
Medlem
Resident Evil 5 - filmer och bilder

Jodå ser bra ut:)

Inaktiv

Ser riktigt najs ut..

Medlem

Ser riktigt bra ut men är det bara jag som tycker att spelet är väldigt likt 4 an?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

är i stort sett som fyran, men spelar det någon roll ? Co-op och ny story räcker för min del

Medlem
Skrivet av ray7157:

är i stort sett som fyran, men spelar det någon roll ? Co-op och ny story räcker för min del

Äsh Resident Evil har förlorat allt det stog för tidigare dvs riktig survival horror som skrämde en, detta förlorades i och med 4ran där de både gick next-gen med kamera vinklarna samt bytte bort zombies mot något nytt.

Dessutom har dem lagt in Coop i RE5 vilket tar bort känslan ännu mer, ska ju lätt lira det som den Resident Evil fantast jag är men de gamla spelen var så jädra mycket bättre.

Medlem

Längtar redan..

Medlem

Var är skräck känslan!? ...som 4an..bara action spel.....de äldre hade iaf klass.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av ray7157:

är i stort sett som fyran, men spelar det någon roll ? Co-op och ny story räcker för min del

Äsh Resident Evil har förlorat allt det stog för tidigare dvs riktig survival horror som skrämde en, detta förlorades i och med 4ran där de både gick next-gen med kamera vinklarna samt bytte bort zombies mot något nytt.

Dessutom har dem lagt in Coop i RE5 vilket tar bort känslan ännu mer, ska ju lätt lira det som den Resident Evil fantast jag är men de gamla spelen var så jädra mycket bättre.

Håller fullständigt med.

Medlem

Undrar hur många pussel det är att lösa i denna version av spelet..

SPLATTER-ZOMBIE-LOL

Medlem

Jag har inte kollat runt mycket om RE5, men jag tycker det fattas nåt när man tittar på dessa filmer. Vart är skräcken? Ser mer ut som ett shoot'em up.

Nåt jag aldrig glömmer är när jag och 2 polare satt och spelade RE1, jag sprang i en trång korridor, när det helt plötsligt hoppade fram en hunter, och vi alla 3 skrek i kör. Lol. Ah minnen...


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Inte imponerad någonstans måste jag säga!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Dom borde ha använt euphoria engine.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ge oss tillbaka gamla ressan! jag vill lösa ologiskt utplacerade pussel och bli skrämd av förutsägbara triggers!

inget bättre än när man hittat silvernyckeln för att låsa upp upp rummet i vilket man finner ett piano där man ska använda musikstycken för att öppna en hemlig lucka för att hitta en familjeemblem som när man plockar upp gör att en zombie FLYGER UT UR GARDEROBEN BAKOM DIG OCH SKRÄMMER DIG LIKBLEK!!
ni har förstört en spelserie capcom

Medlem

Mest skrämmande moment i ett RE spel, när man springer i korridoren i Originalet när hundarna hoppar genom fönsterna det var nått man verkligen inte förvänta sig. Sen dess har nog skräcken mer eller mindre börjat försvinna men visst det finns moment i varje RE spel där man känner adrenalinet börjar pumpa. Fast mer att man har Horder av zombies efter sig och man känner ammon börjar ta slut =P Jag förväntar mig ett bra Re5

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Dom borde ha använt euphoria engine.

Det hade nog kunnat bli kanon här!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Tyckte det såg ut nästan exakt som RE4, men får väl se hur det blir när det kommer.

Medlem

tycker det är lite synd med denna MEDIA BLOWOUT från RE5 den senaste tiden... känns som dom hypar lite FÖR mycket


signatur

Nämen!

Medlem

ser helt ok ut... känns dock inte riktigt som Resident Evil...

samt att jag tycker gubbarna flygger för långt tillbaka av shotgun skotten


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Fan va irriterande det är att dom vägrar ha med färger i spel nu för tiden.
Jag e grymmt trött på allt grått å brunt!

Inaktiv

Den här franchisen dog för mig efter 3:an. Allt skit de gjorde emellan 3:an och 4:an är helt otroligt. 4:an var ok, men skräcken är helt borta.

Och jag tror att alla som har spelat 1:an kommer ihåg hundarna, precis som Voicu säger :D.

Medlem

Tycker det påminner mig för mycket om RE4. Jag säger inte att RE4 är dåligt, jag säger bara att de borde köra på något nytt.

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Fan va irriterande det är att dom vägrar ha med färger i spel nu för tiden.
Jag e grymmt trött på allt grått å brunt!

ja, floran och afrika i övrigt är ju känt för att vara väldigt färgglatt. wait...

Medlem
Skrivet av Brandter:

Och jag tror att alla som har spelat 1:an kommer ihåg hundarna, precis som Voicu säger :D.

Tror det är ert minne som spelar er ett spratt, så läskigt var det inte mer än ett par "hoppa fram" moment.

ptr
Medlem

alltså......... tror ni verkligen att det BARA kommer vara action hela tiden? Kommer såklart vara pussel ala hitta silver nyckel frippelitrixa på ett piano osv osv osv osv (:P), de vill väl bara visa upp hur snyggt det är just nu. Är ju rätt lång tid tills det släpps. Jag tror i alla fall att det kan bli nice när man är ute i solen och sen går in någonstans och det tar ett tag för ögonen att vänja sig och man hör något lura där i mörkret.....

Medlem
Skrivet av wiki:

ge oss tillbaka gamla ressan! jag vill lösa ologiskt utplacerade pussel och bli skrämd av förutsägbara triggers!

inget bättre än när man hittat silvernyckeln för att låsa upp upp rummet i vilket man finner ett piano där man ska använda musikstycken för att öppna en hemlig lucka för att hitta en familjeemblem som när man plockar upp gör att en zombie FLYGER UT UR GARDEROBEN BAKOM DIG OCH SKRÄMMER DIG LIKBLEK!!
ni har förstört en spelserie capcom

Precis vad jag satt och tänkte när jag såg filmerna....
Inget slår när man sprang runt med hexagonal vevar och mo-disks som kunde hittas på de mest absurda ställena för att sedan bli attackerad av enn jätte spindel i en grotta.
Men visst än har man ju inte spelat RE5 så...

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Inte imponerad någonstans måste jag säga!

This man speaks the truth.

Såg ganska mediokert ut. Gillar snubben som tog emot flera shotgun-skott close up ^_^

Medlem
Skrivet av wiki:

ge oss tillbaka gamla ressan! jag vill lösa ologiskt utplacerade pussel och bli skrämd av förutsägbara triggers!

inget bättre än när man hittat silvernyckeln för att låsa upp upp rummet i vilket man finner ett piano där man ska använda musikstycken för att öppna en hemlig lucka för att hitta en familjeemblem som när man plockar upp gör att en zombie FLYGER UT UR GARDEROBEN BAKOM DIG OCH SKRÄMMER DIG LIKBLEK!!
ni har förstört en spelserie capcom

Jag kan nästan svära på min högra arm att det där snarare är taget från Silent Hill 1, inne i skolan =P Underbart skräckspel var det dock ändå

Har däremot inte spelat RE, så kan mycket väl ha varit något liknande där.

Medlem

Detta blir att köpa! Kanske blir en PS3a. En 37 tums Sharp LCD + PS3 + Resident Evil 5 = mästerlig höjddarkväll! Perfektion!

Får se om det blir ett ps3 köp! Lär ju komma re5 i ett ps3 paket eftersom MGS4 kom i sådant paket då RE5 är minst lika episkt som MGS4.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det ser ju riktigt snyggt ut


signatur

Rawr

123
Skriv svar