Far Cry 2 patchat

Robot
Medlem
Far Cry 2 patchat

krävs en större patch för få mig att ens testa skiten igen


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

jag tillhör dom som hatar spelet iallafal denna patch fixar inget viktigt verkar det som.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

synd att dom inte hade med allt det här från början så att det hade varit spelbart i mp iallafall.
att det ska ta så här lång tid att få till en spelbrowser

Medlem

Fixa dessa två STORA problem som förstör hela spelet:

1. Respawn förstör spelet! Om man bränner ned ett ställe, rensar området på allt levande och förstör allt så ska det banne mig inte respawnas efter 1 minut!

2. Sluta upp med att ALLA NPC attackerar mig hela JÄKLA tiden.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Fixa dessa två STORA problem som förstör hela spelet:

1. Respawn förstör spelet! Om man bränner ned ett ställe, rensar området på allt levande och förstör allt så ska det banne mig inte respawnas efter 1 minut!

2. Sluta upp med att ALLA NPC attackerar mig hela JÄKLA tiden.

Precis, fixa till dom 2 största problemen så kanske folk faktiskt tycker om spelet!

Medlem

Jag och en kompis testa med patch, nu blir vi kickade av punkbuster hela tiden!!

Inaktiv
Skrivet av gremling:

Jag och en kompis testa med patch, nu blir vi kickade av punkbuster hela tiden!!

De kanske inte vill ha "noobs"

Medlem
Skrivet av Heat:
Skrivet av redmac:

Fixa dessa två STORA problem som förstör hela spelet:

1. Respawn förstör spelet! Om man bränner ned ett ställe, rensar området på allt levande och förstör allt så ska det banne mig inte respawnas efter 1 minut!

2. Sluta upp med att ALLA NPC attackerar mig hela JÄKLA tiden.

Precis, fixa till dom 2 största problemen så kanske folk faktiskt tycker om spelet!

http://www.gametrailers.com/player/43687.html

Enligt denna film så verkar alla som spelar FC2 gilla respawns och att alla skjuter på en. Sen vi som inte gillar respawns spelar på fel sätt. Vi spelar spelet som ett linjärt spel och det är tänkt att man ska ut i miljön och utforska.

Filmen var då riktigt rolig. Is das überhype 2k.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Redmac, det här med att allt folk skjuter på en och hoppar in i sina bilar och kör efter en när man kör förbi deras små "vaktposter"/läger, det kanske är baserat på verkligheten? Det kanske är så i Afrika? Väldigt ogästvänligt så att säga. Om dom ser en "turist" köra rätt igenom ett litet "läger" så blir dom piss förbannade och vill döda "turisten". Det kanske är så?

Skämt åtsido, javisst borde dom fixa att folk inte "respawnar" varannan minut. Det som är dött skall vara dött. Men visst, det kan nog bli ganska tråkigt om man har slaktat hela Afrika... Inge folk kvar alls.

Så jag vet inte hur det problemet skall lösas, att dom man dödar förblir döda men att kanske det kommer in lite "reinforcements" (förstärkningar) lite då och då från kringliggande ställen och länder? Kanske kommer in låt oss säga 40 personer var 5:e timme? 10:e?

Men att folket alltid skall attackera en borde dom absolut fixa. Man skall allt få åka omkring i Afrika utan att behöva hoppa ur bilen och skjuta ihjäl folket. Det borde bara hända om man kör igenom ett "inhängnat" område.

PS. Får ursäkta det dåliga skämtet i början av detta inlägget. Har tråkigt såhär på Torsdags morgonen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Remus, det hade varit väldigt smidigt om det åkte truppkonvojer, alternativt bilkonvojer lite här och var. Om de då åker förbi en tom guardpost kunde de bara droppat av lite folk. Trovärdigheten hade blivit en helt annan då. Har lagt spelet lite åt sidan just nu för Fifa09, men är rätt sugen på att köra en omgång nu. Har inte haft tid bara, man vill gärna sitta en 3-4 timmar när man väl kör igång det.

Att alla anföll en störde jag mig inte på så mycket i början. Men nu efter halva spelet blir det lite enformigt. De uppför sig alltid på samma sätt, lite variation hade inte skadat. Man längtar efter lite lokalbefolkning faktiskt. Hade gett bra mycket mer dynamik och känsla till spelet om man kunde se några skrämda flyktingar här och var.

Medlem

Precis Luiga! Precis så jag menade! Precis! Man stöter ju på en sån där truppkonvoj i början av spelet när man blir skjutsad (stavning?) av den där killen, precis innan man anländer till "huvudstaden". Där måste ju han stanna och så kommer det en konvoj!

Det hade varit ett geni drag!

PS. Ubisoft hade lyckats bra med att man jobbar för båda sidorna och det bara är ledarna som vet om det (att man jobbar för dom) och dom varnar en att båda sidor kommer attackera en.

Det var bra gjort måste jag säga! Men också säkerligen lite lathet bakom det!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Krävs snarare en stor jäkla mod för att få mig att testa det igen...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ja man är ju glad att man tänkte om och aldrig satsade seriöst på att bli spelutvecklare. Usch så otacksamt...

Inaktiv
Skrivet av Psycho_Mantis:
Skrivet av Heat:
Skrivet av redmac:

Fixa dessa två STORA problem som förstör hela spelet:

1. Respawn förstör spelet! Om man bränner ned ett ställe, rensar området på allt levande och förstör allt så ska det banne mig inte respawnas efter 1 minut!

2. Sluta upp med att ALLA NPC attackerar mig hela JÄKLA tiden.

Precis, fixa till dom 2 största problemen så kanske folk faktiskt tycker om spelet!

http://www.gametrailers.com/player/43687.html

Enligt denna film så verkar alla som spelar FC2 gilla respawns och att alla skjuter på en. Sen vi som inte gillar respawns spelar på fel sätt. Vi spelar spelet som ett linjärt spel och det är tänkt att man ska ut i miljön och utforska.

Filmen var då riktigt rolig. Is das überhype 2k.

Jahaaaa! fcoz! synd bara att det är STORA JÄVLA BERG ivägen så att det inte går att köra runt *facepalm*

Medlem

Kan dom inte ta och fixa sp istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ja man är ju glad att man tänkte om och aldrig satsade seriöst på att bli spelutvecklare. Usch så otacksamt...

Klart man är tacksam om det är en bra produkt. Så är inte fallet här. Inte sättet den levereras på heller.

Det är min femma.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Fattar inte hur de kunde göra så många tabbar med detta spelet. En annan sak jag inte fattar varför Ubisoft var tvungna att köpa den svindyda Far Cry licensen från Crytec, när de endå skulle göra ett spel som inte är ett dugg likt ettan. De kunde gett Far Cry 2 vilket annat namn som hälst, startan en ny spelserie, men icke! Väldigt onödigt enligt min mening.
Ubisoft har verkligen blivigt dåliga på senaste tiden. De hypar upp en massa "stora" titlar, men sedan blir det rndå bara flopp av alltihop.
Kasst!

Medlem

Far Cry 2 är kul. Det har många konstiga saker för sig, som kanske begränsar vad det hade kunnat vara. Det är inte så levande som de hade kunnat göra det, eftersom alla som ser en blir vansinniga och springer/kör/kastar sig fram för att hugga ihjäl en alternativt skjuta en så fort man blir sedd. NPC'erna är nästan lika arga som zombierna i left 4 dead, fast eftersom de har gevär och hårda bilar blir de nästan farligare. De siktar satans bra dessutom.

Samtidigt har de testat en del ganska coola nya grejer, som gör sitt för atmosfären. Jag gillar alla animationer, att de lagt ner tid på att göra ens rörelser trovärdiga och passande. Jag gillar vapnen. Jag gillar elden. Jag gillar att striderna faktiskt kan bli riktigt grymma när de väl är igång. Jag gillar att naturen känns ganska trovärdig. Atmosfären i stort (om man då räknar bort att man hamnar i unreality så fort man stöter på andra människor...) är schysst. Jag gillar också buddy-systemet, att de försökt göra något åt quickload. Man måste inte sitta och hamra på sina quicksaves hela tiden, och att bli räddad av sin buddy är rätt coolt första gångerna.

Sedan ska man inte spela Far Cry 2 för länge åt gången. Det är då man börjar märka alla problem. När man tröttnar på att behöva tömma flera magasin för att ta ner en enda motståndare. När man i stort sett behöver köra tillbaka till staden och hämta ammo efter att ha mött en vaktpost, eftersom det går år så satans mycket skott för att göra sig av med dem.

På det stora hela är Far Cry 2 ett riktigt bra spel, som varit ambitiöst på några områden men varit konservativt på andra. Ett av deras stora problem med marknadsföringen verkar ha varit att de inte varit tillräckligt tydliga med att de försökt göra en korridorshooter med breda korridorer, och inte oblivion with guns. De hade kunnat göra mer, men om man förväntar sig ett riktigt skräpspel så kommer man troligen bli överraskad. Det är värt 200 spänn, som jag betalade för det.

1
Skriv svar