Medlem
Demoplayer

Hej!

Har en fråga angående seismovisions demoplayer.
Hade förut "hör och häpna" ett voodoo3 (mitt geforce4 hade pajjat) som jag spelade lite Q2 ctf med, sen kunde man kolla demo med hjälp av seismovsion, även hemladdade demos.
Nu har jag bytt till......ohhhh....ett grymmare kort-----> geforce2
Men nu kan jag inte kolla på demos genom seismovision ?!?

Jag vet inte varför.

Är det nån som är grym på sånt här ? kanske ska jag skriva till en rad i seismovision, dom har en options där, men då vet jag i sånna fall inte vad jag ska skriva.
Jag kan spela demona om jag startar Q2 och skriver demomap bla.dm2, men det är ju gytt att slippa det.

Medlem

Får du felmeddelande när du använder seismovision eller är skärmen helt svart? Startar q2 ens?


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem
Skrivet av Wimp:

Får du felmeddelande när du använder seismovision eller är skärmen helt svart? Startar q2 ens?

"Quake2.exe har stött på ett problem och måste avslutas" står det, den där skylten som kommer fram när det är nåt strul.
Kan inte fatta vad problemet är bara.
Har ändrat i baseq2 mappen där jag har autoexec så att det står "opengl32" i filen, hade 3dfxgl förut.
Har för mig att seismovision läser från baseq2 mappen när den ska ladda, men det ändrade ingenting (har opengl32 i min ctf katalog så där ska det inte strula heller)
Har testat med både quake2.exe och q2ace.exe men ingen skillnad.
Får la starta min ctf server när jag skolla demo, men det tar ju säkert 10 sekunder extra

Inaktiv

Är hunden en Presa canario eller är det optikern nästa för mig?

Medlem
Skrivet av Fetto:

Är hunden en Presa canario eller är det optikern nästa för mig?

Mastiff är det, så det är väl optikern nästa då

Medlem

Skumt, annars hade ju Gandalf4i nån bat-fil som fungerade rätt bra att spela demos med. Han borde ju för tusan ha läst denna tråd.

Kanske hans närminne som satt P för att svara dock :S


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

He he, han kanske inte ens har sett tråden nu när det inte syns på förstasidan, då man alltid skrollade längst ner för att kolla vad folk ville ha tips eller hjälp med, hoppas den funktionen kommer igen.

Inaktiv
Skrivet av Wimp:

Skumt, annars hade ju Gandalf4i nån bat-fil som fungerade rätt bra att spela demos med. Han borde ju för tusan ha läst denna tråd.

Kanske hans närminne som satt P för att svara dock :S

Haha, så sant så sant !! Jag sitter ute på landet och slappar. Har inte läst forumet på ett bra tag , men nu är jag på plats.
Om inget annat funkar har jag en liten bat-fil som med fördel kan användas.

Jag har den dock där hemma så tidigast ikväll kan jag lägga upp den här ... om ni inte kastar hårda saker på mig för jag varit långsam.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Allt är relativt, så du var väl jättesnabb


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

OK, då kommer min lilla lösning med en bat-fil för att spela upp demos.
Öppna notepad, kopiera nedanstående och klistra in, spara som t.ex. demoplay.bat i den katalog där du har dina demos.

Citat:

@echo off
if exist %1 goto DOIT
echo Usage : Drag a Quake2 demo file onto this .bat
goto END
:DOIT
copy %1 E:\QuakeII\baseq2\demos\temp.dm2
E:
cd E:\QuakeII\
r1q2.exe +demomap temp.dm2
:END
@echo off

Kom ihåg att ändra sökvägen (rödmarkerad ovan) till din katalog där du har ditt quake2 installerat.
Vill du köra med en annan klient för att spela upp demot i så byt även ut r1q2.exe till den exe-fil du vill använda.

I utforskaren behöver du nu bara dra ett demo och droppa på bat-filen så kommer demot spelas upp.
Det finns inga fiffiga features som i demoplay eller seismo, men du kan i alla fall kolla demot. Bättre än inget.

Lycka till


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Tjena!
Har testat med din .bat fil, men det funkade inte.
Har ändrat sökvägarna, och att det hänvisar till min ctf katalog, men icke.

Det står temp.dm2, funkar det även om namnet är nåt annat ?!?

Jag får alltid skriva i det exakta namnet för att det ska funka när jag startar en egen ctf server.

Inaktiv

Asch då, jag såg vad jag antagligen missat. Om du har något blanktecken i din sökväg till quake2-katalogen så fungerar inte det jag skrev tidigare.

Jag har ju inte blanktecken så jag missade det. Om du skriver som följer ... och ändrar sökvägen till din quake2-katalog så bör det kanske fungera bättre :

Citat:

@echo off
if exist %1 goto DOIT
echo Usage : Drag a Quake2 demo file onto this .bat
goto END
:DOIT
copy %1 "E:\Quake 2\baseq2\demos\temp.dm2"
E:
cd "E:\Quake 2\"
r1q2.exe +demomap temp.dm2
:END
@echo off

Dessutom vet jag att om man har vissa specialtecken i demonamnet så fungerar inte copykommandot. Jag vet inte varför, men så är det.

Jaja, vi kan ju höras av via PM så får vi se om vi kan lösa det hela.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Testade igen men det blev som förut.
Couldn´t open demo temp.dm2
Får la höras via PM, skriver när jag inte är så vansinnigt bakis.

1
Skriv svar