Quake4-behöver hjälp!

Inaktiv
Quake4-behöver hjälp!

Jo...köpte Q4 och när jag installerat själva spelet blev jag förvånad! Allt jag kan se på skärmen är vit bild med 2 småbreda streck under...altså...jag kan ej se några bokstäver, bilder,film eller nummer. Jag kan bara höra ljudet. Har installerat den nyaste DirectX (9c) och patchat med 1.2 men fortfarande samma sak. Undrar om någon vet vad som är felet? Tack i förväg! :up::O

Medlem

Vad har du för system? Prova att uppdatera dina drivrutiner..

Inaktiv

Jag har Windows XP Professional, N-VIDIA FX 5900, minne 256. Undrar om det är grafikkortets fel eller om det är något man måste ändra..?

Inaktiv

Haha, 256mb minne... gå å lägg dig.


signatur

Shit happens, then you die

Medlem
Skrivet av eutf-Zero:

Haha, 256mb minne... gå å lägg dig.

Bra, hjälpsamhet är alltid trevligt...


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Är 256 meg minnet på grafikkortet eller ditt ramminne? Quake 4 har nämligen 512 meg ram som minimum.

Inaktiv
Skrivet av eutf-Zero:

Haha, 256mb minne... gå å lägg dig.

ger ett 10 mot 1 vad på att det var 256 MB grafikminne ha menade - lägg sig själv efter att jag har bäddat säck åt dig

Medlem

Ett gott råd är alltid att spana specs på spelfodralet.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Förstår inte ens hur han kunde tolka det som att han hade 256 i Ram, står ju klart och tydligt att hans hfx har 256 i minne.
Prova iaf att kolla dina drivers till ditt gfx!

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Förstår inte ens hur han kunde tolka det som att han hade 256 i Ram, står ju klart och tydligt att hans hfx har 256 i minne.
Prova iaf att kolla dina drivers till ditt gfx!

Det står inte alls klart och tydligt. Texten är skriven som en lista med "operativsystem, grafikkort, minne"
Det är mer långsökt att tyda det som att minnet syftar på grafikkortet då rent språkmässigt, så frågan är helt befogad.
Sen spelar det ingen roll ifall grafikkortet har 256 meg, för han måste ha 512 meg ram för att spelet skall starta, och ifall minnet syftar på grafikkortet vet vi inte hur mycket minne han har.

Inaktiv

Ja, men tillbaka till ämnet, idioter?

Hur som helst SargeX, så länge du inte har 256mb i RAM i systemet så borde du inte behöva uppgradera någon hårdvara. Vad har du för drivrutiner till ditt grafikkort? Rekommenderar att du laddar ner dom senaste på nvidias hemsida. Btw, vad har du för processor?

EDIT: Den här tråden är ju gammal?

Medlem
Skrivet av Whorechild:

Ja, men tillbaka till ämnet, idioter?

Hur som helst SargeX, så länge du inte har 256mb i RAM i systemet så borde du inte behöva uppgradera någon hårdvara. Vad har du för drivrutiner till ditt grafikkort? Rekommenderar att du laddar ner dom senaste på nvidias hemsida. Btw, vad har du för processor?

EDIT: Den här tråden är ju gammal?

Men du är jäkligt duktig själv att hålla dig till ämnet. Upprepar samma saker som redan sagts och konstaterar samma sak som vi andra, att SargeX inte kan få någon mer hjälp förän han svarar igen vilket han inte verkar vilja.

Inaktiv
Skrivet av Whorechild:

Ja, men tillbaka till ämnet, idioter?

Sen när har ämnet varit av betydelse i FZ.s quake forum ?

Inaktiv
1
Skriv svar