Medlem
Q4 patch

Har varit borta från q4-scenen i ett par månader nu.. Om nån av er kan länka den senaste patchen [eller patchen som används i turneringar nu för tiden i q4max och qbattle] Tankade ner några demos från ClanBase filerna öppnas inte

/regards


signatur

"True knowledge exists in knowing that you know nothing" /Socrates

Medlem

http://www.quake4game.com/
Det är Q4 1.2 som gäller nu.

Edit: Sen är både Q4MAX och Xbattle uppdaterade.

http://www.q4max.com/
http://www.xbattle.de/


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:

http://www.quake4game.com/
Det är Q4 1.2 som gäller nu.

Edit: Sen är både Q4MAX och Xbattle uppdaterade.

http://www.q4max.com/
http://www.xbattle.de/

du som har koll, kan inte du hjälpa en gammal kvejjkare som inte orkar läsa engelska och forska.

hur ställer jag in så jag får brightskin på alla motståndare?

Alltså som i Q3 "enemymodel tankjr/pm" och/eller "enemycolors 112233"


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

seta cl_enemyColorArms "00ff00"
seta cl_enemyColorLegs "00ff00"
seta cl_enemyColorTorso "00ff00"
seta cl_teamColorArms "ffff00"
seta cl_teamColorLegs "ffff00"
seta cl_teamColorTorso "ffff00"
seta cl_teamColorIntensity "1.0"
seta cl_enemyColorIntensity "1.0"
seta cl_teamForceColors "7"

Dom inställningarna använder jag i xbattle, lite tjorvigare än i q3, but still...

Medlem
Skrivet av ginyu:

seta cl_enemyColorArms "00ff00"
seta cl_enemyColorLegs "00ff00"
seta cl_enemyColorTorso "00ff00"
seta cl_teamColorArms "ffff00"
seta cl_teamColorLegs "ffff00"
seta cl_teamColorTorso "ffff00"
seta cl_teamColorIntensity "1.0"
seta cl_enemyColorIntensity "1.0"
seta cl_teamForceColors "7"

Dom inställningarna använder jag i xbattle, lite tjorvigare än i q3, but still...

Funkar dom i vanliga q4 oxå? Det ska väl stödja brightskins iom senaste patchen?


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

set g_forceMarineModel "model_player_marine_helmeted_bright"
set g_forceModel "model_player_marine_helmeted_bright"
set g_forceStroggModel "model_player_tactical_transfer_bright"

T.ex. Det är i alla fall vad jag valt att köra med.
I ren q4base då alltså.

Edit: Ovanstående är alltså Ravens/id inställningar som finns för ren q4base.

OT: Hm, dög det inte med baseq4? Funkade ju med baseq2 och baseq3....


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av AkirA:

OT: Hm, dög det inte med baseq4? Funkade ju med baseq2 och baseq3....

Uppenbarligen inte. Dom kanske kände att dom var tvungen att fräscha upp basemappen också

Inaktiv

Har dom fixat så att man inte behöver ha samma q4base mapp som servern?

Inaktiv
1
Skriv svar