Medlem
Vad spelas nu?

Hihi, finns det fortfarande folk som lirar Q2 (vanilla)? Vad är det för klient man använder nuförtiden och vilka servrar är att rekommendera? :>

Inaktiv
Medlem

Tack, skulle dock vara roligare om man skrev lite så att vi får igång forumet. Så det verkar som att Nocheat är fortfarande den klient som används fortfarande.

Medlem

ja jag har nyss köpt spelet hittade de i butik för 10:- och kunde inte motstå frästelsen att provspela en gammal klassiker fick plugga i dubblia voodo 2 12 meg sli koplade i maskinen så var man igång med rätt grafik


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

ja jag har nyss köpt spelet hittade de i butik för 10:- och kunde inte motstå frästelsen att provspela en gammal klassiker fick plugga i dubblia voodo 2 12 meg sli koplade i maskinen så var man igång med rätt grafik

vad?

Inaktiv
Skrivet av iowa.nu:

Så det verkar som att Nocheat är fortfarande den klient som används fortfarande.

Den funkar den med, men den vanligaste är nog r1q2.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Inaktiv

Vill du jag ska skriva av allting som står på den sidan eller? Så kanske det blir roligare.

Medlem
Skrivet av cowb0y:

Vill du jag ska skriva av allting som står på den sidan eller? Så kanske det blir roligare.

Nej det har jag inte sagt, men du kunde åtminstånde svara på frågan eller ha skrivit några ord än bara skicka mig en länk från wikin. Och grabben, skippa attityden.

Citat:

Den funkar den med, men den vanligaste är nog r1q2.

Tack!

Inaktiv
Skrivet av iowa.nu:
Skrivet av cowb0y:

Vill du jag ska skriva av allting som står på den sidan eller? Så kanske det blir roligare.

Nej det har jag inte sagt, men du kunde åtminstånde svara på frågan eller ha skrivit några ord än bara skicka mig en länk från wikin. Och grabben, skippa attityden.

Citat:

Den funkar den med, men den vanligaste är nog r1q2.

Tack!

DU ska skippa attityden, grabben. Dina svar finner du på sidan så varför ska jag skriva mer? Blir det roligt som fan då eller?

Medlem

Jaja, det räcker, om du inte har något att tillföra tråden så kan du sluta skriva, vill du tjafsa så kan du göra det någon annanstans.

Inaktiv

Om du vill göra en tråd rolig kan du gott byta forum istället, grabben. Det blir inte roligare än såhär. Du fick svar på din fråga (ja klickar du på länken finner du svaret på din fråga) har du en annan fråga bör du ställa den istället för att börja kommentera och fundera kring svaret du fick, din frisör.

Medlem

Ja jag fick svaret på min fråga? Nöjd, eller vill du tjafsa mer? Något mer du vill säga mig? Sluta göra så jävla stor sak av det hela, ville få igång en diskussion men tydligen så framgick det inte tillräckligt bra.

Om du vill så kan vi ju sluta skriva i forum helt och bara skicka länkar för det finns alltid en länk som svar till en fråga.

Inaktiv

"din frisör"
n1 cowboy

Medlem
Skrivet av cowb0y:
Skrivet av iowa.nu:
Skrivet av cowb0y:

Vill du jag ska skriva av allting som står på den sidan eller? Så kanske det blir roligare.

Nej det har jag inte sagt, men du kunde åtminstånde svara på frågan eller ha skrivit några ord än bara skicka mig en länk från wikin. Och grabben, skippa attityden.

Citat:

Den funkar den med, men den vanligaste är nog r1q2.

Tack!

DU ska skippa attityden, grabben. Dina svar finner du på sidan så varför ska jag skriva mer? Blir det roligt som fan då eller?

ni kan bada skippa attityden, pojkar sma. det ar jag som ar welkin. glom inte det.

Inaktiv

det luktar fjärt här?

/me pekar på daleman


signatur

mr a of clan mr

Medlem

Åhå här har det hänt saker!
Tror jag får ta och damma av min q2 skiva.
Uppdateras r1q2 fortfarande eller är det också "dött"?

Inaktiv
Skrivet av diffuze:

Uppdateras r1q2 fortfarande eller är det också "dött"?

Tror att R1CH fortfarande uppdaterar r1q2.
Om du installerar r1q2 så får du även ett program som heter R1Q2Updater.exe. Kör du det så letar den automatiskt upp och uppdaterar till senaste version.

Kolla mer på r1q2-forumet på http://www.r1ch.net/forum/


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Jag själv föredrar Nocheat klienten. Vet inte varför men för mig så funkar inte hoppandet på r1q2, säkert bara ett fix man har bara för att jag lirat med Nocheat så länge.

http://www.optimizer.se/filer/q2/mods/nocheat234.zip

Direktlänkad ifrån optimizers sida. Den har allt nyttigt och matnyttigt för att få en nystartad quaker igång med spelandet.

http://videogames.yahoo.com/multiplayer

Är ett bra program för att hitta alla (nästan iallafall) servrar och som sorterar upp fint vilket "mode" du vill lira. t.ex ctf, tdm etc. Funkar även med andra spel.

Over and out.

Medlem

Härliga goa gamla Q2 forum, fanns inte det så vättä fan vad man skulle hitta på.
Har man inget att göra så kan man alltid slinka in på detta eminenta forum och få sig ett gott skratt
Keep up the good conversations gubbs!

Medlem

Tack för informationen zorixa, the all-seeing eye är bra, synd att det kostar bara

PS: Jag som startade tråden om ni undrar, har bara bytt konto

Medlem
Skrivet av Gandalf4i[+30:

"]

Skrivet av diffuze:

Uppdateras r1q2 fortfarande eller är det också "dött"?

Tror att R1CH fortfarande uppdaterar r1q2.
Om du installerar r1q2 så får du även ett program som heter R1Q2Updater.exe. Kör du det så letar den automatiskt upp och uppdaterar till senaste version.

Kolla mer på r1q2-forumet på http://www.r1ch.net/forum/

Tack tack, will do!

Medlem
Inaktiv

bwack! bwack! bwack! auuhhkk!


signatur

mr a of clan mr

Medlem
Skrivet av iOWa:

Tack för informationen zorixa, the all-seeing eye är bra, synd att det kostar bara

PS: Jag som startade tråden om ni undrar, har bara bytt konto

All Seeing Eye funkar utan problem med gratisversionen. Bara lite funktioner som saknas (typ buddylist o sånt). Obligatoriskt att lägga in varje gång Q2 ska återinstalleras.

1
Skriv svar