Inaktiv
QUAKE karta?

Hej jag undrar utifall någon har en bra karta över de officiella banorna att länka till?

Skulle vilja kolla in helt enkelt.

Alltså karta, inte någon .bsp-fil eller sånt.

Tackar på förhand!

Medlem

Karta? Som i en ritning menar du? Det fanns en bra webbsida med massor av information om maps för något år sedan som hette maps.quakeworld.nu som nog hade wireframe-bilder i olika vinklar (bl.a. uppifrån) från de flesta banorna tillsammans med nya texturer osv. Som sagt har den gått i graven nu men den kanske är på väg upp igen.

Får man fråga vad du skulle använda detta till?


signatur
Inaktiv

Heist!


signatur

Rail or Die

Inaktiv

spring runt på alla maps eller dom du vill lära dig själv Eller som jag lärde mig alla maps... spela det singelplayer en 200ggr

Inaktiv

Jag har spelat spelet en milljarrrd gånger och varje krök sitter i ryggen, mitt nick 'Grov' kommer även från gamla ohedeliga quakenätter på nittiotalet.

Jag vill ha en karta, som bild, från skärmdumpar från en editor eller vad som helst egentligen.
Bara de är korrekta.

Vet oxå att det absolut fanns att hitta på nätet förr, men spelets ålder gör oxå att gamla goda sajter förvinner och innehållet med dem...

Har vi något überscout som vet vad detta kan finnas blir jag näst intill evigt tacksam!

Medlem

Du skulle kunna prova att fråga inne på http://www.quakeworld.nu och deras forum. Det är det mest aktiva stället för Quakeworld-missbrukare idag.


signatur
Medlem

Nu blev jag riktigt sugen på quakeworld igen


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Det är bara att sluta jiddra och börja gibba.


signatur
Medlem

Är för kass för att gibba. Var tillochmed sämst då jag lirade med TBL (the big losers). Utom på ctm4 eller vad den nu hette

Och plus att jag inte kan få full FPS.. Borde kanske testa nån ny klient än Fuhquake. Nått tips? :>


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Hm, vad har du för system då? Det är bara en helt vild gissning men kanske ezQuake skulle kunna hjälpa av någon anledning.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Åke Vader:

Får man fråga vad du skulle använda detta till?

Som guide när jag skapar en QUAKE-tribute.
Resultat och vidare detaljer avslöjas vid ett senare tillfälle.

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Hm, vad har du för system då? Det är bara en helt vild gissning men kanske ezQuake skulle kunna hjälpa av någon anledning.

Pentium 3 450mhz
196mb ram
Matrox MGA-G200 8mb tror jag :>


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem
Skrivet av Lemuren:
Skrivet av Åke Vader:

Hm, vad har du för system då? Det är bara en helt vild gissning men kanske ezQuake skulle kunna hjälpa av någon anledning.

Pentium 3 450mhz
196mb ram
Matrox MGA-G200 8mb tror jag :>

Ja det var ju lite i minsta laget kanske. Jag hade kört antingen fuhquake eller ezquake med den setupen i software och typ 320*200.

Idag så lär det dock inte vara omöjligt att fixa aningen bättre prylar från folk som typ slänger gamla saker. Hade du bott i närheten kunde du fått mina gamla grejer att leka med.


signatur
Medlem

Ok. Har ett bättre grafikkort liggande nånstans från min gamla dator, men gissa vad.
Min dator kan inte ens ha AGP kort!


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Isch, det låter inte som någon höjdare precis. Men som sagt, lär ju alltid finnas någon som inte längre vill ha prylar som är bättre än de du redan har iaf. När man kan lira QW med optimala inställningar (dvs inga fps-drops osv) så är det grym spelglädje.


signatur
Medlem

Annars kostar inte en 1ghz dator mer än någon hundralapp. Bara att hoppa över lördagsgodiset nån månad


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

1
Skriv svar