Vad är det här??

Medlem
Vad är det här??

Wrath of the Lich King släpptes natten till torsdag. Fyra dygn senare har alla raidinstancer clearats!
Det var självklart Nihilum och SK Gaming som gjorde det ([http://twentyfifthnovember.com/])

Men vafan, vad är det här? De använder fortfarande sitt level 70-gear, och har inte bytt ut en enda grej. Är inte en del av idén med en expansion att man ska börja om från "noll."
FYRA DYGN! Det är ju sjukt. Jag trodde att WoW skulle bli, i och med WotLK, vad det en gång var Pre TBC. Men vad fel jag hade.

/sigh


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jo, blev själv förvånad över hur långt 70 gearen höll sig, är väl ett par guilds som rensat naxx på min server nu. Dom är visserligen ganska jävla stört hardcore, men ändå.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Gen
Medlem

Man måste verkligen vara löjligt hardcore om man ska lyckas med detta. Typ ej sova och bara grinda instances. Tänk på att TFN är de bästa spelarna i världen samlade i ett guild. Alltså nån promille av hela playerbase. Men visst...folk undrar om inte WoW har anpassats för mycket för den stora massan.

Inaktiv

Jo det känns verkligen som att dom har gjort spelet enklare och att blizz har tänkt lite mer på dom som spelar casual iom det här att man kan lira alla raids som 10 man.

Men troligtvis kommer Uldun bli svårare och man måste ändå tänka på att dom raidbossar som finns nu är första content
typ som kara, gruul och magtheridon va för BC.

Medlem
Skrivet av Gen:

MaTänk på att TFN är de bästa spelarna i världen samlade i ett guild.

Fel - Jag spelar inte där längre (A)

Medlem

Jepp, tyvärr blir Wow allt mer easymode. Det attraherar visserligen den stora skaran till att börja med. Men när hardcore gillena gjort allt som går att göra, är risken stor att de börjar lämna för nya utmaningar någon annan stans. När de väl börjat lämna, sprider det sig neråt i hierarkin.

Tror inte att Blizzard gjort helt rätt där. Speciellt som de konstaterat att nästa expansion tidigast kommer 2010.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Snake:

Jepp, tyvärr blir Wow allt mer easymode. Det attraherar visserligen den stora skaran till att börja med. Men när hardcore gillena gjort allt som går att göra, är risken stor att de börjar lämna för nya utmaningar någon annan stans. När de väl börjat lämna, sprider det sig neråt i hierarkin.

Tror inte att Blizzard gjort helt rätt där. Speciellt som de konstaterat att nästa expansion tidigast kommer 2010.

Det har väl pratats om att en del "hard core-gillen" byter spel till War? Eller har jag fel?

Medlem

Hardcore i Wow innebär nästan uteslutande raidande gillen som kör 25-mans instanser 5-7 dagar per vecka. De gillena kommer aldrig att lämna Wow för War av den enkla anledningen att War inte är ett spel baserat på att raida instanser. Det är ett RvR spel där allt går ut på att strida mot den motsatta sidan.

Det finns några få större instanser i War. Men jämfört med Wow är det ont om utmaningar när det gäller dungeons och instanser. När det gäller PvE spel bortsett från Wow, som erbjuder lite mer instanser, är det nog EQ2, LOTRO mfl som gäller.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

1
Skriv svar