Instancer i WOTLK

Inaktiv
Instancer i WOTLK

Vore intressant att höra vad folk tycker om de nya instancerna allt eftersom man prövar på dem.

Svälv har jag hitintills kört Nexus och Utgarde. Tycker att Nexus var kass, tråkiga miljöer och kassa bossfighter. Därmot tycker jag Utgarde var hur kul som helst.

Medlem

Jag tycker precis tvärt om. Utgarde var tråkigt, linjärt och hade tokboring bossfajter. Inget intressant och det hela slutade i en bersh boss på slutet.
Nexus däremot hade shysst leveldesign, man kunde gå lite hur man ville, trevliga miljöer som skiftade allt eftersom, bra bossar som inte bara var att kuta fram med tanken och mosa tills hpn gick ner. Lite utmaning helt enkelt.
Misstänker dock att det är lite drygare att farma nexus än utgarde. Jag gillar dock lite utmaning så det är NPNP.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Utgarde suger
Nexus ser bra ut men suger

Azjul-Nerub Lite halvtråkig men ser ok ut - vi klarade den på ungeför 20minuter eftersom vi råkade pulla hela första eventet i ett svep ( bugg? ) och sen var det över.

Old Kingdom - Roliga bossar men lite grå

DT - Kanon kul , men för lätt

Gundrak - gillar denna, men för lätta bossar

The Violet Hold - Eftersom jag älskade BM gillar jag denna ännu mera. Tråkiga bossar dock.

Halls of Lightning HC - Bästa instancen, really. Ser skitbra ut och en ok utmaning. JA! Första bossen är en patrull

Stratholme CoT HC - Något tråkig, hade hoppats mera på denna.

Utgarde Pinnacle - Lootade drake på mitt första run så jag gillar den (:

Instancerna är för lätta, really

Medlem
Skrivet av xhosa:

Utgarde suger
Nexus ser bra ut men suger

Azjul-Nerub Lite halvtråkig men ser ok ut - vi klarade den på ungeför 20minuter eftersom vi råkade pulla hela första eventet i ett svep ( bugg? ) och sen var det över.

Old Kingdom - Roliga bossar men lite grå

DT - Kanon kul , men för lätt

Gundrak - gillar denna, men för lätta bossar

The Violet Hold - Eftersom jag älskade BM gillar jag denna ännu mera. Tråkiga bossar dock.

Halls of Lightning HC - Bästa instancen, really. Ser skitbra ut och en ok utmaning. JA! Första bossen är en patrull

Stratholme CoT HC - Något tråkig, hade hoppats mera på denna.

Utgarde Pinnacle - Lootade drake på mitt första run så jag gillar den (:

Instancerna är för lätta, really

Verkar som du legat i!

Gen
Medlem

Utgarde Keep : Coolt första gången man var där med den enorma forgen som spyr ut eld och de stora vikingarna som vaktar stället. Men bossarna är väl inte mkt att hurra för och kör man det mer än en gång så blir det snabbt enformigt. Går snabbt och lätt att cleara.

The Nexus : Snyggt ställe med lite inslag från Crystalsong Forest. Man känner verkligen att det är kallt där *brrrr*. Bossarna är något roligare här, speciellt mage tjejen! Lite längre instans.

Azjol-Nerub : Man tror att denna instans är enorm tills man inser att spindelnäten är i vägen. Plus för "överaskningen". Väldigt kort instans med lätta & tråkiga bossar.

Ahn'Kharet : Lång och lite svårare instans. Väldigt roliga bossar. Roligast hittils faktiskt. Väldigt bra XP för en full run.

Drak'Tharon : Troll iz back! Ingen rolig instans direkt men sista bossen är lite lustig. Kan XP grindas hyfsat lätt.

The Violet Hold : Uschhh...Black Morass returns. Ultra easy. En instans man kan köra medan man käkar middag eller med ett finger i näsan. Hyfsat snygg dock.

Gundrak : Designmässigt fräck & snygg instans. Svårare mobs och lite tuffare bossar. Inget för den som är rädd för ormar! Lite Indiana Jones över det hela.

Halls of Stone : Kört men minns inte hur den var

Halls of Lightning : Väldigt cool instans! Gillar designen. Lite galaktisk sådär. Mycket golems och dwarves. Bossarna är hyfsat roliga men ändå lätta.

The Oculus : Ej kört än.

Cot - Stratholme : Hur rolig som helst första gången man kör den. WC3 all over man! Otroligt kul skriptat och väldigt snyggt gjort. Att bossarna är supertråkiga tänker man inte ens på, man vill bara se vad som dyker upp runt hörnet. Dock kan jag tänka mig att allt scriptande blir segt efter ett tag.

Utgarde Pinnacle : Snyggaste instancen hittils tycker jag. Mycket roligare än Utgarde Keep. Roliga bossar, speciellt han på draken. Ser fram emot denna på Heroic.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Utgarde suger
Nexus ser bra ut men suger

Azjul-Nerub Lite halvtråkig men ser ok ut - vi klarade den på ungeför 20minuter eftersom vi råkade pulla hela första eventet i ett svep ( bugg? ) och sen var det över.

Old Kingdom - Roliga bossar men lite grå

DT - Kanon kul , men för lätt

Gundrak - gillar denna, men för lätta bossar

The Violet Hold - Eftersom jag älskade BM gillar jag denna ännu mera. Tråkiga bossar dock.

Halls of Lightning HC - Bästa instancen, really. Ser skitbra ut och en ok utmaning. JA! Första bossen är en patrull

Stratholme CoT HC - Något tråkig, hade hoppats mera på denna.

Utgarde Pinnacle - Lootade drake på mitt första run så jag gillar den (:

Instancerna är för lätta, really

Kör dom på heroic då


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av xhosa:

Utgarde suger
Nexus ser bra ut men suger

Azjul-Nerub Lite halvtråkig men ser ok ut - vi klarade den på ungeför 20minuter eftersom vi råkade pulla hela första eventet i ett svep ( bugg? ) och sen var det över.

Old Kingdom - Roliga bossar men lite grå

DT - Kanon kul , men för lätt

Gundrak - gillar denna, men för lätta bossar

The Violet Hold - Eftersom jag älskade BM gillar jag denna ännu mera. Tråkiga bossar dock.

Halls of Lightning HC - Bästa instancen, really. Ser skitbra ut och en ok utmaning. JA! Första bossen är en patrull

Stratholme CoT HC - Något tråkig, hade hoppats mera på denna.

Utgarde Pinnacle - Lootade drake på mitt första run så jag gillar den (:

Instancerna är för lätta, really

Kör dom på heroic då

Done - redan fått achivement

HoL är en riktigt utmaning - sista bossen är typ buggad så även om man undviker novan med mil så tar man 14k skada

Inaktiv

Xhosa - Om du är gearad som din bild så ser det ut som att du har T6/SWP gear. Skulle gissa att du outgearar dom flesta instancer inkl heroics. Iallafall dom första. Jag har en blandning av T4, badge och S4 gear och jag outgearar dom normala instancerna.

Inaktiv

Annars tycker jag instancerna ser riktigt bra ut. UK var grymt snygg, älskar stilen

Medlem

Alla är mer eller mindre tråkiga för att de är så lätta. Det har gått utför med WoW rejält med denna patchen. Altt är anpassat så även 6åringar skall kunna känna sig duktiga o klara allt.

Medlem

har du gjort 25 manna raiderna än?

Medlem
Skrivet av martyr:

Alla är mer eller mindre tråkiga för att de är så lätta. Det har gått utför med WoW rejält med denna patchen. Altt är anpassat så även 6åringar skall kunna känna sig duktiga o klara allt.

Att spela heroics som freshly dinged 80 är fan inte lätt. På mig med BT/Sunwell gear så slår bossarna upp mot 10k skada och mycket encounters är det en hel del aoe på. Spela första bossen Gundrak HC och se om det är så jävla lätt som du försöker få det att låt som, för den va inte kul alls.


signatur
Medlem

Inte kommit till Heroics ännu. Motivationen har inte vart på topp. Tanka 80 instacer som lvl 75 var dock inga problem. Men är det utmaning i HC:s så är det ju bara tacka o ta emot Då kanske det finns lite hopp äandå.

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

har du gjort 25 manna raiderna än?

Körde naxx 10 man dödade 12 bossar. Sen när vi hade nog med folk gick vi in i heroic naxx 25 man för att testa liksom.

Sjukaste att man fortfarande kan AOEa ned mobsen. Dom slår typ inte hårdare på heroic än normal. Skillnaden mellan 25 man och 10 man är att 25 man är som gammla naxxramas.

Dvs Anub'rekhan har 2 adds och spawnar små scarabs som han gjorde i 40-man också.
Han slår typ 1k mer på tanken i heroic så han e kiss.

Jag kan garantera att en tank som klarar att tanka 10 bossar i 10man naxx kan lätt tanka 25 man naxx.

Hur som helst tog vi hela plague wing, patchwerk, grobulus och noth. Men idag packar vi och beger oss in igen.

Jag kan starkt rekommendera att inte vänta med 25 man naxx.

Dock så får ni se till att inte ha typ blå gerade dps. För raid dpsen ska ligga runt 35-50k dps.

Medlem

Min shaman blev 70 precis så jag blev inbjuden till en grupp för att köra Utgarde Keep.
Riktigt fräckt där inne tycker jag. Blev imponerad av att folket faktiskt arbetade där inne och inte bara stod och väntade eller låssashammrade som de gör ibland. En kille höll på att dra i en kedja t.ex. Såg riktigt bra ut.

Tyvärr hade gruppen två riktiga hunt-tards. Först hade ena killen sitt pet på aggressive så den kutade in och drog första packet, sen kunde de inte trappa för fem öre. såfort den ena försökte någorlunda skickar den andra in sitt pet på trap mobben så den inte hängde efter in i fällan.

Jag som Enhancement shaman med lite healinggear fick hela röven av mig och gick oom ganska så snart, vilket nog inte hade varit några problem om de hade lyckats CCa lite mobs.
Vi kom till drakrummet sen var jag så förbannad på dem att jag bara fimpade datorn. Man kom på varför man inte brukar vilja va med i PUGs.

Inaktiv

Verkar som att folk blandar ihop heroic 5-man med heroic 25-man. Som jag förstått det så är det bara dåligt ordval från Blizz sida. Det ska inte vara någon större skillnaden i svårighetsgrad som det är mellan normal och heroic 5-man. Jag har dock inte provat själv men från dom rapporter jag läst så verkar så vara fallet.

Inaktiv

alla instancerna jag kört på min palla fram tills lvl 77 är för lätta, har dragit igenom allt utan att gå under 85% mana, och det är lite konstigt att man critt healar 11k redan på lvl 75 annars är dom flesta roliga och väl gjorda fast dom skulle behöva bli lite svårare...

Medlem
Skrivet av LTE:

alla instancerna jag kört på min palla fram tills lvl 77 är för lätta, har dragit igenom allt utan att gå under 85% mana, och det är lite konstigt att man critt healar 11k redan på lvl 75 annars är dom flesta roliga och väl gjorda fast dom skulle behöva bli lite svårare...

Det blir en helt annan grej när du kör heroics sedan.

Medlem
Skrivet av martyr:

Inte kommit till Heroics ännu. Motivationen har inte vart på topp. Tanka 80 instacer som lvl 75 var dock inga problem. Men är det utmaning i HC:s så är det ju bara tacka o ta emot Då kanske det finns lite hopp äandå.

Antar att du hade sjuk tps på bossarna i 80 instanserna oxå med tanke på att de är level 82. Jag tankade strat som 77 för första gången och drog ca 300 tps på bossarna medan som 80 i full raid drar jag nu över 5k, 3-4k i 10 manna och heroics.


signatur
Inaktiv

Till dom som gnäller om att normala instancer är för lätta: Blizz gick ut innan Wotlk släpptes med att dom ville göra dessa instancer lätta. Så pass att en arms/fury war skulle kunna slänga på en sköld och tanka dom. Nu tror jag verkligen inte att det blev så. Men dom ska iallafall vara gjorda för folk i grön och blå leveling gear. Prova att levla en dåligt gearad alt och kör en instance med liknande spelare istället. Tror att det kommer bli en helt annan upplevelse än om du rider in med blänkande T6 gear

Gen
Medlem

Ja precis. Folk med fullt T6/SWP borde tänka om lite. Kanske...beror det på att ni har ubergear och raiderfarenhet som det är lätt.

Ni är trots allt en liten procent av det totala antalet spelare i världen.

Inaktiv

Börjar få en känsla av att folk gnäller om detta för att Ensidia gnällde om det. "Det är för lätt att levla!" "Normala instancer är ingen utmaning!!!"

Verkar som att folk förväntar sig att allt ska vara svårare än SWP..... Lugna ner er och försök tänka efter.

Medlem

ne heriocs är för lätta jämfört med tbc.. ingen har haft samma känsla som första gången man körde black morass herioc och gav upp pga gearen.. kört igenom alla med blå gear man fått från rewards lr crafts..... det som är roligt med heriocs nu är achievement.. bra tecken på det är för lätt är att man kan aoe pulla alla thrash mobs. medans i svåra instanser i tbc så var CC ett måste i början allafall

Medlem
Skrivet av highspeed:

ne heriocs är för lätta jämfört med tbc.. ingen har haft samma känsla som första gången man körde black morass herioc och gav upp pga gearen.. kört igenom alla med blå gear man fått från rewards lr crafts..... det som är roligt med heriocs nu är achievement.. bra tecken på det är för lätt är att man kan aoe pulla alla thrash mobs. medans i svåra instanser i tbc så var CC ett måste i början allafall

Man får ju gear fort från heroics också. Första gången direkt vid 80 så var det ju lagom wipe-skoj )

Sen blev alla lätta när lite gear ramlade in. Men jag håller med om att achievements är det som är kul med heroicsen, för annars är de för lätta.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Säkert samma svårighets grad på instanserna men allt gear har ju blivit enormt mycket bättre.

Har någon plockat Lich King än?

Inaktiv

Dom har bara släppt T7 instancerna. Lich King lär vi inte se än på ett tag. Alla T7 instancer har dock rensats. Tror Ensidia (SK Gaming/Nihilum) fick alla first kills.

Medlem
1
Skriv svar