Snart kan man byta Ras och Kön etc etc

Medlem
Snart kan man byta Ras och Kön etc etc

Snart kan man få betala för att få byta kön, ras och namn.
Nej, inte in-game guld.

Va tycker ni om detta?

Är lite kluven, vill mer än gärna byta ras på min Paldin, men kommer alla springa runt och byta stup i kvarten?
Visserligen så kostar de pengar och så borde de vara nån "cooldown".
Kanske inte så farligt.

Vad tycker ni?

Intervjun:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=296343

Medlem

Mycket dåligt! Om man har valt en ras och ett kön, så ska man dras med det valet.

Tvivlar också ganska starkt på om den artikeln är äkta, vill nog inte riktigt tro det förrens jag ser en blå post på wow-europe's forum.
Men om det är sant, så har jag haft helt fel uppfattning om Blizzard. Jag ser upp till dom. Men om dom inför så att man kan byta ras(!) så vet jag inte...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Fel uppfattning? Blizzard har ju varit såhär länge.
Skulel inte förvåna mig om de är sant.
Jo, visst ska man ha samma ras som den man valde, men, när BC kom ut, så ville jag självklart ha en draenei pala iställe för en sleten dwarf.
Om artikeln står de om byta utseende och namn också, de kan man nu.

Inaktiv

Valfrihet är alltid bäst, den som vill byta kan göra det, den som inte vill slipper.

Alla blir typ nöjda.

Medlem

Fler sätt att mjölka pengar... Blizzard blir bara girigare och girigare. Skrämmande

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

Fler sätt att mjölka pengar... Blizzard blir bara girigare och girigare. Skrämmande

Säg dom som inte mjölkar,
alla företag vill ju givetvis ha det mesta möjliga ur en produkt,
och i Blizzards fall så är det nog många som gillar allt nytt, dom som ogillar kan lira vidare och inte bry sig.

Medlem

Byta namn kan man redan gjöra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nån som tror att detta kommer att ske?
Betala för att byta ras, 1 gång per acc kanske?

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Nån som tror att detta kommer att ske?
Betala för att byta ras, 1 gång per acc kanske?

Man kan ju alltid hoppas. Finns nog många där ute som vill ha nåt annat. Ett gyllene tillfälle för blizzard att tjäna mera pengar och göra fler kunder nöjda.

Gen
Medlem

Byta namn är en sak, byta kön är en annan. Painful!!

Medlem

Det finns ju filer ingame som syftar direkt på mer avancerade charchanges, worldofraids tror jag det var som hittade detta och pratade om, personligen hoppas jag dom inför att man kan byta kön på en av sina chars, min warrior, som råkar vara female troll, som jag startade mest för att jag hade tråkigt är nu min main och jag vill inte ha en female, så det vore nice att byta, men det känns inte som ett måste, spelet är lika roligt oavsett.

Medlem
Skrivet av Kato:

Det finns ju filer ingame som syftar direkt på mer avancerade charchanges, worldofraids tror jag det var som hittade detta och pratade om, personligen hoppas jag dom inför att man kan byta kön på en av sina chars, min warrior, som råkar vara female troll, som jag startade mest för att jag hade tråkigt är nu min main och jag vill inte ha en female, så det vore nice att byta, men det känns inte som ett måste, spelet är lika roligt oavsett.

Uh vad menar du?

EDIT: Googlade på "worldofraids" å såg att de va en sida.
Kommer antagligen något dylikt, men är rädd för och antar att de bara är att byta kön och skin color eller nåt liknande.
No race change, antagligen.

Medlem

Sexchange operation är väl inte helt omöjligt, skulle väl inte vara alldeles svårt heller att motivera en "undeadifiering"eller dyl


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Kul när man spelar druid :=)

Medlem
Skrivet av xhosa:

Kul när man spelar druid :=)

Jo men skulle man byta ras så skulle de ANTAGLIGEN vara till en ras som kan vara den klassen man är.

Medlem

Vore således underbart då jag har en male blood elf, eftersom jag levlade den ihop med flickvännen.

Medlem

http://www.worldofraids.com/news/309.html

Där är bland annat filen som Kato snackade om.
En Paid Character Customization knapp som då antgligen skall betalas med riktiga pengar.
Då är frågan, blir de bara att kunna ändra skin color, lite extra saker som tattos m.m.? För de ryktas också om en ingame maskin hos Barbershop som gör att man kan ändra ansiktet, dance moves. Men om man tänker efter om de vore så, så låter de ju mer trovärdigare att de skulle kosta ingame gold precis som att ändra frisyr osv.
Betala pengar för att ändra skin color och av ansikte låter lite väl för sniket.
Så då borde de mer vara nåt i stil med byte av kön, eller de jag VERKLIGEN hoppas på, byte av ras...

Ser mycket folk i forum som verkligen vill ha en sån funktion, medans andra total dissar.
Men om man kollar vad som gjorts hittills som folk velat och som folk dissat;

Först och främst, server byte kom inte på frågan alls i början. Vipps så kan man flytta sin gubbe från en PvP till en PvP eller från en PvP till en PvE.

Byta namn kan man nu.

Flytta en gubbe från PvE till PvP som verkligen INTE va tänktbart förut då de va lätt att spela upp en gubbe på en PvE och sen flytta till en PvP, att de va "fuskigt".

Byta frisyrer och facial hair, piercings, horn etc.

Inaktiv

Själv hoppas jag på att man kommer att kunna byta kön på sin char. Jag har en blood elf female paladin som jag är väldigt trött på och vill göra om till male. (all gear är så liten på female)

jag kanske är lite fånig men i stort sätt rollade jag priest i wotlk för att jag va så trött på att ha en female paladin. Tycker att paladin är sjukt kul men jag tappade motivationen varje gång jag såg den gubben vid en inloggning så för mig är det bara ett stort plus om dom inför den här typen av character customization

Inaktiv

Det är synd tycker jag. Då förlorar man det lilla verkliga WoW har.

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Det är synd tycker jag. Då förlorar man det lilla verkliga WoW har.

Det försvann när TBC släpptes.

Medlem

Men kom tillbaka med Lich.

I natt körde jag det absolut bästa questet som någonsin har gjorts, fick alla andra quests att verka helt tråkiga.

Går att hämta i Northrend>Dragonblight>Wyrmrest.
Man måste köra ett par quests innan man får det men när man får det så är det helt underbart.

Inaktiv
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Lusen:

Det är synd tycker jag. Då förlorar man det lilla verkliga WoW har.

Det försvann när TBC släpptes.

Aha, det är därför jag tyckte WoW blev tråkigare när TBC kom ut:P
Min åsikt. Ta tillbaks TBC ( alltså, inga mer Blood elfs, Dranei, inget mer outland ) Bara TLK! WOHOO!

Medlem

Jag tycker det är ganska kul att man kan byta kön o ras. för dels ja spelar human warrior börjar bli tradigt skulle vilja va en female night elf warrior.

Medlem

De får gärna implementera ras och fraktion byte för min del. Då vet jag en gnome som går över till den onda sidan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hata gnomes!

Skulle kunna skriva en novel på 700 sidor om hur mycket jag hatar gnomes, och sedan ha föredrag i 5 länder på 4 timmar i ett års tid om hur mycket jag hatar gnomes.

1
Skriv svar