Ras på deathknight

Medlem
Ras på deathknight

Fan nu börjar jag tröttna på mig själv. Gräset är alltid grönare på andra sidan, detta är ett faktum. Även då jag besitter denna insikten har jag startat om lite väl. Börja lvla ett troll till 58 sen bytte jag till UD som jag körde till 60 innan jag bytte tillbaks till troll. Alla är ju UD Gillar troll också men stör mig ruggigt mkt på att blizzard på 4 år inte lyckats fixa så 2H svärden inte går igenom mantlarna på troll. Blä vet inte vad denna tråd fyller för funktion tänkte mest bara meddela att jag nog byter tillbaks till UD

Medlem

Kan känna igen mig delvis;) Fast i mitt fall handlar det mer om att jag startar en viss klass sen blir jag sugen på en annan istället och så börjar allt om från början:\
Hur som helst har jag iaf lyckas levla upp en 70 sen jag började spela wow


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Inaktiv

Blood Elf är coola när det gäller DK. Warrs, Druids, Shammys och Hunters klär sig dock mest på Taurens! ^.-


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Gen
Medlem

Håller med, DK blev det!

Edit - My post makes no sense.
Menade att DK Belf är det "enda rätta"

Medlem

DK Tauren Försöker men det är inte roligt att lvla min 70 UD Mage... Funderar på att testa min 70 BE Warlock men DK är det som lockar mest just nu... sen så är det inte så roligt att det mer eller mindre bara lvlas DK's (de som är under 70) så.. bläää, vet inte hur jag ska göra!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Gjorde en dwarf deathknight, men är bara lvl 59. Kommer köra mer på den efter att jag dingat 80 med min protpala.

Inaktiv

Fixade mig en belf deathknight som nu är lvl72, gjorde min DK mest för att jag var trött på feral druid ^^


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Inaktiv

Kan man byta sin vanliga karaktär mot DK, eller kan man bara starta en ny från lvl 55?

Medlem

När man väljer ras till DK (och även andra klasser) så är det optimeringsfrågan som är det enda man behöver tänka på. Ska karaktären vara så optimerad för sitt syfte som möjligt, eller spelar det ingen roll. Om det just är en DK vi snackar om så är det främst om den ska ägna sig åt tankning, dps eller pvp. Tank ser jag det helt klart bäst att vara tauren. Jag spelar bara horde så vet inte så mycket om alliance, men skulle anta att NE och dwarf är det bästa på den sidan. Som dps skulle jag säga att Orc är superior pga. av sin racial som är dom en extra trinket. Som ally gissar jag på human pga. sword exp.
Pvp så finns det ju några varianter. Men UD eller BE, kanske även tauren är nog bäst för horde. Ally så vet jag inte faktiskt, human/gnome kanske.

Jag valde min DK mest efter looks, och min tauren funkar hur bra som helst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Gen
Medlem

Sen kanske man vill ha lite variation mellan sina chars.
Har själv en Tauren Warrior så Tauren DK hade vart lite mkt kanske. Det enda jag inte kan tänka mig att ha som char är Troll. Fulare fötter får man leta efter.

Medlem

Tycker inte "jag vill inte ha en likadan karaktär" går in i någon av min racial/apperience-kalkyl och tycker inte den här hemma där heller. Men tycker man det är jobbigt med två karaktärer av samma ras så spelar det kanske roll.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har bara Undeads.

74 Fury - Warrior
72 Unholy - Death Knight
35 Fury - Warrior
32 Holy - Priest
20 Frost - Mage
15 Demon - Warlock
7 Rogue - ---

Medlem

När det gäller horde på min realm, är DKs ganska jämt fördelade på alla raser utom en. Det finns knappt någon som är troll DK. Vilket alltså resulterade i att jag valde just troll eftersom jag inte gillar mainstream


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hm, när man skapar en DK måste man hålla sig till sitt lags raser eller?

Medlem

Det beror på vilken typ av realm du spelar på. För att kunna skapa en DK måste du ha en 55+ karaktär på den aktuella realmen. Är det en PvP realm kan du bara ha karaktärer inom samma fraktion, men är det en PvE realm kan du välja båda sidorna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Snake:

När det gäller horde på min realm, är DKs ganska jämt fördelade på alla raser utom en. Det finns knappt någon som är troll DK. Vilket alltså resulterade i att jag valde just troll eftersom jag inte gillar mainstream

Grattis. Du valde en ful karaktär.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Snake:

När det gäller horde på min realm, är DKs ganska jämt fördelade på alla raser utom en. Det finns knappt någon som är troll DK. Vilket alltså resulterade i att jag valde just troll eftersom jag inte gillar mainstream

Grattis. Du valde en ful karaktär.

Precis. Jag spelar horde. De ska inte vara vackra och lukta parfym.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kvinnligt troll, som alltid. *Lycklig suck*

Inaktiv
Skrivet av Snake:
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Snake:

När det gäller horde på min realm, är DKs ganska jämt fördelade på alla raser utom en. Det finns knappt någon som är troll DK. Vilket alltså resulterade i att jag valde just troll eftersom jag inte gillar mainstream

Grattis. Du valde en ful karaktär.

Precis. Jag spelar horde. De ska inte vara vackra och lukta parfym.

Jag kör också Horde men det är skillnad på megatuff och ful hehe!

Medlem

Finns väldigt skilda åsikter när det gäller hur snygga de olika raserna är. Jag tycket t.ex. att taurens är apfula i alla fall att orcs ser skitknäppa ut i alla castervarianter och att BEs ser ut som douchebags. Men det är väl skönt att det finns folk som inte håller med så vi inte kutar runt med massa jävla UD tank/caster och troll shammies etc.

När det gäller ras på DK funkar allt utom just tauren. Se till att ge din karaktär "dk skinnet" bara.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Körde Nightelf på min DK, då dodge racial passar rätt bra. Fulaste på Alliance sida är som vanligt Gnome DK. Har dock en Gnome lock dom är fortfarande fulast, dock kan kanske female Dwarfs slå dom i fulhet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Fulaste på Alliance sida är som vanligt Gnome DK.

nu ska vi inte vara sånna tycker jag... sitter själv med DK som ny main och är självklart gnome female! varför? för att det inte alls finns några som helst andra DKs som spelar det som seriös char. De flesta spelar human pga experise racial, och sen har man ju så klart gratis trinker (racial).

EDIT: dock måste hålla med om att doorf female slår allt, dom existerar ju knappt, eller det kanske är som i tolkiens värld, man kan inte skilja på dem och männen för att båda har skägg.


signatur

"If we don't follow the rules, who will?"

jkw
Medlem

PVE: Orc (dps: axe skill och "gratis trinket") / Tauren (tps: mer hp)
PVP: Orc (stun reducering) / Troll (berserking och regeneration)

Medlem
Skrivet av jkw:

PVE: Orc (dps: axe skill och "gratis trinket") / Tauren (tps: mer hp)
PVP: Orc (stun reducering) / Troll (berserking och regeneration)

Ursäkta mig... Men hur ger 5% mer max hp mer tps?


signatur
jkw
Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av jkw:

PVE: Orc (dps: axe skill och "gratis trinket") / Tauren (tps: mer hp)
PVP: Orc (stun reducering) / Troll (berserking och regeneration)

Ursäkta mig... Men hur ger 5% mer max hp mer tps?

dps = Damage Dealer
tps = Tank
hps = Healer

Medlem

Dps = Damage per second
Hps = Healing per second
Tps = Threat per second


signatur
jkw
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Dps = Damage per second
Hps = Healing per second
Tps = Threat per second

Ja? Och din poäng är?

Tanks gör TPS, Healers gör HPS och Damage Dealers gör DPS .. -.-

Medlem

men inte mer TPS för att de har mer HP om vi nu ska va sådär jobbigt petiga.

Inaktiv

orc e lätt coolast om det e det du tänker på +bra special ras attack

12
Skriv svar