Dags för ny valuta?

Medlem
Dags för ny valuta?

Är det inte dags att införa ytterligare ett steg på pengastegen, som är värt typ 100 eller 1000 guld? Inflationen i Wow är ju flera 100 % om året, speciellt med nya expansioner varje eller varannat år. Vad skulle ni isåfall föreslå som ny valuta? Thorium?

Inaktiv

vette tusan, dom borde ju sätta koppar som största valören nu ju

Medlem

Jag tycker dom borde införa svenska kronan.

Alla vet ju att den hög

Medlem

inflationen hände ju då de införde daily quests. plötsligt kan vilken noob som helst fixa 200g/dagen. Men det jämnar ut sig då AH grejer blir dyrare.

Flera i min guild ligger på 10 000 g+

Medlem
Skrivet av dmon:

inflationen hände ju då de införde daily quests. plötsligt kan vilken noob som helst fixa 200g/dagen. Men det jämnar ut sig då AH grejer blir dyrare.

Flera i min guild ligger på 10 000 g+

Jo men det är ju just det som är problemet, att guld tappar i värde för att alla har det. Det vore ju så mycket mer bekvämt att handla med 10 thor 30 gold än 1030 guld. Men det kanske bara är jag som tänker så.

Gen
Medlem

Personligen tycker jag inte det är SÅ farligt...än iallafall. Det är väl mer när folk börjar sitta på sexsiffriga belopp som det kanske hade vart aktuellt. Även om flera sitter på 10k+ så hör man ändå lika ofta om folk som sitter på några hundringar.

1
Skriv svar