Hur förbereder DU för WOTLK ?

Inaktiv
Hur förbereder DU för WOTLK ?

Ja som topic lyder hur har just DU förberett dig för WOTLK ?

Jag själv kör med en hunter Teslacoil på Twisting Nether.

Skaffat mig 41 Flask of relentless assault och 10 stacks av kibler's bits ( 30 stamina och 30 str ) för pet som kommer vara en gorilla med BM specc.

och lite mana oils ca 20 flaskor för vapnet och AP mat 10 stacks.

allt för att det ska flyta på så fort som möjligt för mig.

finns det fler galningar som jag därute ? (;

Inaktiv

hur jag förbereder mig? installerar om hela datorn+wow
just nu nu så allt ska vara tip top tills på torsdag

flasks och food och grejer har jag redan stort lager

btw nån som vet om blizz kommer ändra tillbaks så man
kan andvända mer än 1pot/combat? some det är nu så
suger det ju när man var van att ta 3-4

Medlem

Farma guld, guld och mer guld.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Blir väll köpa en chips påse och ett par jolt color :>

Inaktiv

Öhm... Ja! Så här gör jag. Jag har ju mina 20 slot bags fulla med skräp, så jag har bestämt mig för att ha dom två första bag's fulla med grejjer, och så rensar jag mina tre andra. Jepp, så förbereder jag mig... Rensar tre bag's.

HAHAHA! Jäklar vad larvigt att skaffa en massa flaskor bara för att levla. Ahaha! Herregud? Är det så viktigt att komma upp i lvl 80 så fort som möjligt? Jag levlar sakta, lugnt och chilar. Patetiskt att sitta dygnet runt... Peh...

Skrivet av bjosarn:

Farma guld, guld och mer guld.

Man får mellan 5000-9000 gold level 70-80, bara så du vet...


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Inaktiv
Skrivet av Jewel:

Öhm... Ja! Så här gör jag. Jag har ju mina 20 slot bags fulla med skräp, så jag har bestämt mig för att ha dom två första bag's fulla med grejjer, och så rensar jag mina tre andra. Jepp, så förbereder jag mig... Rensar tre bag's.

HAHAHA! Jäklar vad larvigt att skaffa en massa flaskor bara för att levla. Ahaha! Herregud? Är det så viktigt att komma upp i lvl 80 så fort som möjligt? Jag levlar sakta, lugnt och chilar. Patetiskt att sitta dygnet runt... Peh...

Skrivet av bjosarn:

Farma guld, guld och mer guld.

Man får mellan 5000-9000 gold level 70-80, bara så du vet...

jaaaa du hur ska man svara på det här i god ton..

Here goes ..

Jag e på semester mellan 10:e - 17:e allsåmissar release medans man sitter påplajan medlite bira , så att bråttom har jag aldrig sagt att jag har och det var inte ens det som var poängen medtråden som alla andra fatta utom du.

Poängen ( ska skriva dig på näsan lite tror jag ) var att hur förbereder du dig grinden upp till 80 , inte hur fort eller långsamt , utan hur förbereder du dig , ska du chilla upp ja men dåså då kan de vara bra att ha lite consumables som hjälpmedel samma sak även när du ska springa upp så kan lite hjälp vara behövligt.

Patetiskt, ja jag vet inte , var de nåt du vill säga mera ? ellerville du bara komma in här och visa att sådanna som oss här som har jobb / fru / barn och spelar lite på ledig tid inte har rätt att vara lite nördiga av oss ? jaja if it rocks your boat..

ha de så kul dock , hoppas inte dörren sparkar till dig på vägen ut.

Inaktiv
Skrivet av Jewel:

Öhm... Ja! Så här gör jag. Jag har ju mina 20 slot bags fulla med skräp, så jag har bestämt mig för att ha dom två första bag's fulla med grejjer, och så rensar jag mina tre andra. Jepp, så förbereder jag mig... Rensar tre bag's.

HAHAHA! Jäklar vad larvigt att skaffa en massa flaskor bara för att levla. Ahaha! Herregud? Är det så viktigt att komma upp i lvl 80 så fort som möjligt? Jag levlar sakta, lugnt och chilar. Patetiskt att sitta dygnet runt... Peh...

Skrivet av bjosarn:

Farma guld, guld och mer guld.

Man får mellan 5000-9000 gold level 70-80, bara så du vet...

Rofl, yesliferN du eller? :DDD

Inaktiv

man slutar spela, Känns helt meningslöst att levela upp gubben till 80 och börja om att raida igen Lycka till allihop som ska fortsätta spela

Medlem

Jag blir först till 80 @ fz - tro mig

Inaktiv

Pro's har seriöst inga consumables... Jag är en druid, hur svårt kan det vara? Bara att ta berserker, pulla 10 mobs, och mangla ner dem. Dör? En druid kan inte dö? War Stomp + Entangling Roots + Hibernate + Cyclone. Jippie. Jag CC'ade 3 peeps samtidigt. Måste fly? No problems, bara att ta Travel Form och se alla mobs springa med sin löjliga speed. Lågt med hp? Inga problem. Mina HoT's är instant! LIfebloom! Rejuvenation! Yay! Fullt liv! Min Mark of the Wild är så OP att den outdpsar da' elixirs.

Sant. Men allvarligt talat så är alla klasser starka nog att klara sig utan flaskor.

Skrivet av xhosa:

Jag blir först till 80 @ fz - tro mig

*Klappar händerna*
Stolt? Du kommer nog komma först till lvl 80 på FZ, med tanke på att inte så många här powerlevlar men du kommer att vara nånstans på nummer 1 000 000 totalt, säkert.


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Inaktiv

Jag åker till Thailand på torsdag så jag ska bara installera det för att få rested XP sen blir det sol och bad för hela slanten i 2v.

Gen
Medlem

Tog ledigt Tors/Fre och har sagt till alla att jag inte är tillgänglig de dagarna. Ska fixa massa frysmat och läskeblask. Dock måste jag rensa bort massa fina oldschool items från banken som T1/T2/T3 gearen och annat godis :<

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag blir först till 80 @ fz - tro mig

Lägg upp ett screenshot med tid/datum stämpel på när du dingar 80 så får vi se om någon annan kommer först ;>

Skrivet av Jewel:

Sant. Men allvarligt talat så är alla klasser starka nog att klara sig utan flaskor.

Visst är alla klasser starka nog att klara sig utan potions, flaskor och mat buffar, men om man buffar sig med något liknande så blir det ju ännu lättare att levla.

Själv hade jag tänkt stacka upp på healing och mana potion injectors, massa flaskor, och några stacks med mat buffar.
Kanske till och med göra 25 daily quests och lämna in dem efter release, om det nu funkar.. Om det inte funkar, får jag ju i alla fall lite mer pengar. ;>


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem
Skrivet av Jewel:

Man får mellan 5000-9000 gold level 70-80, bara så du vet...

Så då växer min guldkappamer med ~20%. YES!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jewel: Har du spelat beta och lvlat 70-80?
Alla jag känner som lvlat 70-80 i betan har informationen att man får in ungefär mellan 1-2k max beroende på hur mycket man säljer/de:ar. Beroende på om man räknar in vad skills kostar osv också.

5-9k är på tok för överdrivet tbh för att jag ska lita på det.

Flasks, pots, mat, stenar, oils osv allt är ju för att underlätta lvlandet.

Sorry för ot....

Lirar väl som vanligt inför wotlk, 1-2 timmar här å där


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

[www.wow-europe.com] --> Klick-Klick Forum. Wrath of the Lich King.


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem
Skrivet av Jewel:

[www.wow-europe.com] --> Klick-Klick Forum. Wrath of the Lich King.

Lässvårigheter på hög nivå?

Då tar vi frågan igen:

Har du spelat Wrath of the Lich King betan och levlat en karaktär från 70 till 80 ?

Ja?
Nej?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Cold weather flying eller vad den heter kommer kosta 1k guld och blizzard har sagt att detta är en liten summa som alla kommer att ha råd med utan större problem, så 1-2k tror jag nog är lite lågt. Tänk bara på hur mycket pengar outland gömde. När jag dingade 70 med mina 2 första chars så hade jag långt över 2k guld på varje efter 60% mount.


signatur
Medlem

Mja, flertalet av vännerna jag pratat med som lirat beta uppger 1-2k, så det är det jag kommer gå på iaf

Blizzard har sagt att det ska inte vara några problem att ha råd med flyingen såvida man inte går lös på ah, och det betyder inte att man får ihop 9k mellan 70 och 80.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gen
Medlem
Medlem

mina förberedelser för min dk

[http://img236.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot111208195...]

spenderat runt 1k g på det

Inaktiv

Rincewind, har du läsproblem?
Finns runt femtio trådar om hur mycket pengar man får level 70-80, och enligt alla så är det mellan 5000 och 9000. Några snubbar skaffade runt 10.000 på sin level väg, medan majoriteten ligger på mellan 4000 och 5000.

Personligen vet jag inte, jag samlar källor från flertalet människor och sammanställer en ungefärlig uträkning. Men så mycket folk som spelat beta'n kan väl inte ha fel?


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Gen
Medlem

Nu när jag är lvl 78 så håller jag faktiskt med Ricewind! Man får väääldigt lite pengar för quests. Trashloot är iofs värd mer men en smart person säljer inte grönsakerna utan dissar dem för framtida bruk. Att levla nya profs kostar väldigt mycket (som vanligt). Samma med nya skills (jag betalade 14g per skill @78). Sen 1000g för Cold Weather flying och 719g för den fula björnen som alla måste ha. Personligen ligger jag minus atm Inte så mkt, men ändå. Dock har jag iofs bara questat klart Howling Fjord och Borean Tundra samt halva Grizzly Hills (japp, har bara instancefarmat) så det kanske blir bättre sen?

Medlem

Jag har på senaste veckan gått 1k plus i guld. Jag är bara 73 än och questat klart hela Borean Tundra. Kan inte säga att jag är missnöjd med guldet alls. Blir mycket pengar och björnen är nåt man verkligen inte behöver. Är nöjd med min Deathcharger.


signatur
Gen
Medlem

Det kanske blir bättre sen när man är 80 och får max guldreward.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det kanske blir bättre sen när man är 80 och får max guldreward.

Mjo, fast då är du redan 80 och då äre irreleveant hur mycket guld man får in 70-80

Jag ligger väl +200-300 atm och inte gått loss på ah, men inte heller gjort några quests.

Lvl 72 och nästan uteslutet kört instanser.

Är väl lite olika, va därför jag ville veta om Jewel själv lirat men så va ju inte fallet...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gen
Medlem

Såfort man börjar köra heroics och raids och kommer upp i skill på sina profs samt ska enchanta all ny gear så går man minus varje dag istället :/

Medlem

Jag gick 3700 guld plus på att questa och levla till 80. ;>


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Jag gick 3700 guld plus på att questa och levla till 80. ;>

Var det verkligen bara quest rewards och droppad kosing, eller inkomster från samlande profs också?

Jag är bara nyfiken, inte ifrågasättande
Är själv bara 72 än så länge. Har mest gjort instanser (Utgarde och Nexus) och en del quest i borean tundra, och tror inte jag ligger många G plus...

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Jag gick 3700 guld plus på att questa och levla till 80. ;>

Jag gick typ 1-2k plus 70-80.

Och det är ju en bit från 9000 ;p


signatur

Quake? Är det smittsamt?

12
Skriv svar