Medlem
Favorittank?

Tja

Tänkte bara höra vilken klass ni föredrar som tank. Enligt min erfarenhet så tankar typ alla 3 klasserna lika bra (warrior, paladin, druid) med rätt person bakom spakarna så att säga. Nu kommer ju även Death Knight till den skalan iom expansionen och de har jag ingen erfarenhet av.

Inaktiv

Paladin utan tvekan just nu, min senaste SL heroic , pala tank + 3 hunters + 1 druid healer ( feral ) , palla pullar allt , 3 hunters kör AOE ... SJUKT KUL !

Medlem

Min favorittank är Hobbis (warrior), horde på Tarren Mill.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Min favorittank är Hobbis, horde på Tarren Mill.

haha ja det där sa ju mkt

Medlem

Niethrel: Bättre nu?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Niethrel: Bättre nu?

Fan va cool du är!

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Fan va cool du är!

Eh, tack?

Bästa tank beror på situation.
Warrior för standard tank-n-spank.
Druid för bossar där block/parry inte är möjligt.
Paladiner för AoE.

Lite old-timers. Inte spanat in 3.0.2 grejerna för tankadins.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Heja Tarren Mill och Hobbis! :heart:

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Niethrel:

Fan va cool du är!

Eh, tack?

Bästa tank beror på situation.
Warrior för standard tank-n-spank.
Druid för bossar där block/parry inte är möjligt.
Paladiner för AoE.

Lite old-timers. Inte spanat in 3.0.2 grejerna för tankadins.

Finns ingen encounter där block/parry inte existerar där man inte använder en caster tank.


signatur
Inaktiv

Paladin tank när man speedrunnar annars warrior.

Inaktiv

jag måste säga warrior, kan ha och göra med att jag själv spelar det^^

men för AoE fighter så är paladin det bästa som finns i alla andra fall så säger jag warrior

Medlem

Vi brukade ha driud på en Hydrossfas.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

I de flesta fall om man är protpala så är det skitjobbigt att vara ot då man hela tiden tar aggro ifrån warriorn. Så efter egen erfarenhet så funkar protpalas bättre som mt numera. Man bygger upp hiskeligt hög aggro snabbt nu.

Anledningen till tråden är att jag själv (pala) har speccat prot nu och vill höra lite här vad folk tycker ^^

Inaktiv

Pala och consecration, det är grejer det


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Trivs bäst med warrs i raider.
Pallys för speedruns i heroics. Så step back and heal.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Trivs bäst med warrs i raider.
Pallys för speedruns i heroics. Så step back and heal.

No ty i will still stay in the front and tank.

Medlem

För er som tror att det är Consecration och sen bara stå där, så kan jag säga att det inte längre är så. Du måste spamma knapparna nu för att kunna hålla aggro då alla som förut gjorde 1500 dps, pungar ut 2500 idag. Jag spelar paladin och speccar mellan alla 3 speccs när det behövs och jag känner för det. Dock kan jag säga att med rätt raid setup så drar paladin tankar ifrån warriors enkelt, och jag som pala har lika bra avoidance som en warrior, men jag har dock ingen last stand utan en automatisk sådan.


signatur
Medlem

skulle tro att det ändras vid 10-25 manna 80 instanserna

Inaktiv

Helst Paladin tror jag. Om man räknar med gear och experience.


signatur

My only. My Preasures. My World of Warcraft.

Medlem

Det kommer bli skillnad på lvl 80, om det blir en stor eller liten skillnad vet jag inte. Men skillnad kommer det absolut att bli.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det kommer bli skillnad på lvl 80, om det blir en stor eller liten skillnad vet jag inte. Men skillnad kommer det absolut att bli.

I spelstil på tanken? Ja.
I threat och survivability? Nej.

Blizzards mål är att alla tank klasser, dvs prot warrior, prot paladin, feral druid och frost death knight ska alla vara lika bra på att tanka men att spelstilen kommer variera. Så att man inte längre ska behöva ha en viss tank för en viss encounter som det va innan 3.0.X då man mer elller mindre va tvungen att ha en warrior på Illidan (även om paladin även funkade bra men druid va bara att glömma).


signatur
Inaktiv

News in Lich King:

- Druider i Dire Bear kommer ej längre att få massvis med armor från trinkets utan bara den angivna mängden. Även sänkt armor.
Druider har en talent som reducerar all skada dom tar med en viss % i Dire Bear.

- Paladins kommer kanske att få Taunt.

Druid armor Examples:
BLIZZARD:
1) A ring that grants 100 bonus armor will now grant a bear 100 armor (not ~470 armor).
2) Leather legs with 253 armor will still grant a bear ~1190 armor (not 253 armor).
3) A feral staff will now grant 0 armor.

Tanking i Northrend kommer bli svårare då alla Bossar beräknas ha mer armor och dessutom svårare att ta för sig threath.

Hur som helst är alla tanks in princip lika bra. Mot bosar som använder magier är ju Death Knight och Paladin stjärnklara. Annars är la Warriors och Druider snäppet över.


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem

TixFrix: Nä, men vad jag har för mig att jag läst ska de lägga mer på just taktiker och encounters? Du verkar ju ha koll så stämmer det?
Längesen jag tankade, är lätt över ett halvår (tankat som protpala och björn).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Jewel:

News in Lich King:

- Paladins kommer kanske att få Taunt.

Har redan en taunt. Bästa för main tanking och sämsta för offtanking. 8 sec cooldown utan några som helst talents, glyph som ger 8% extra hit 40 yards range och tauntar även 3 targets istället för 1. Ligger utanför Global Cooldown. Righteous Defense heter den.

Det som vi önskar är en single target taunt så man kan offtank utan att taunta hela skiten av den andra tanken.

Nya saker för paladins är bla en shield slam spell, som ger block value +300 holy dmg och kommer läggas in i rotation för pala tanks, detta gör att man kommer sluta använda consecration på 1 target då denna stör den rotation som går att bygga. Får även en typ av evocation som gör att man kan lätt få tillbaka lite mana och även en cleave attack har lagts in så man kan slå mer än 1 target. Blizzard har även lagt till en shield wall spell för paladins som dessvärre är lite sämre än warriors och sen senaste patchen så är även HoW och AW sämre än innan, om inte säga värdelös i AW fallet.


signatur
1
Skriv svar