achievment points?

Inaktiv
achievment points?

Är det något man kan göra med dessa poäng ?


signatur

"Hit me!"

Inaktiv

tror de bara är till för o visa för andra hur "lite" liv man har eller hur mycke man spelar wow för och klara av dom där sakerna

Medlem

Endast en onlinepenisenlarger.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

verkar som en del här är avundsjuka?

Inaktiv

Hehe, det finns väl redan ett tiotal såna här trådar på FZ som man kanske ska läsa först? Och exakt 476 stycken trådar med samma fråga i WoW-Europe.

Svar på frågan iallafall:

WoW är ett spel. I många spl finns det Achievement (=Utmärkelser). Achievements gör man för att få Mounts och Titles. Man kan även sätta upp egna mål och bli bra. Man kan inspecta andra och göra /lol på dom som har mindre än 1000 achievement points också... Är det verkligen så himla komplicerat att lista ut vad man gör med achievement points..?


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Inaktiv

Känns ganska meningslöst med såna poäng men ändå tycker jag dom är roliga. Jag brukar själv samla på achievements när jag kommer åt. Extra roligt är det nu när inget annat är speciellt kul i WoW såhär 2v innan expansionen.

Medlem

Är väl mycket möjligt att man kan göra något för poängen vid senare implemention av wow, men för tillfället är det precis som allt annat i wow, ett tidsfördriv


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gen
Medlem

Det tråkiga är att få inser det verkliga värdet med Achievements System...och det är att bredda sina vyer, återuppleva all classic content, alla classic dungeons, få djupare insikt i lore, jobba upp secondary profs inkl allt det innebär o.s.v. o.s.v.

Lär inte vara mer än 15-20% av den WoW spelande skaran FZare som vart i MC innan 3.0.2 imo eller ens vet vem Nefarian är.

Det "negativa" är kanske att det får folk att spela ännu mer. Märker själv att jag spelar mkt mer nu för att jobba upp achievements än förut.

Medlem

Jag jagar bara achivements när det är Events, som Hallows End
har alla utom "20 masks" fick tag i 4 på 2 veckor, fast den ska de ta bort för den var så jävla svår, blir flyttad till "feats of strength" istället har jag för mig.
Man får ju en titel när man har alla Hallows end achivements, "The Hallowed" eller nått sånt.

Längtar till december då vinter eventet börjar, ska nörda mig som fan då och få alla achivements.

PS.

Nördade Invasion och har alla trinkets, tabarden och plate setet, stolt som fan att jag orka döda alla de 10 000 scourge zombiesarna.

Gen
Medlem

Bra jobbat!

Är det inte eliter som håller de delarna som inte säljs för runes?

Medlem

Gjort allt pre-tbc, sprang runt och utforskade allt, gjort alla dungeons (som Horde gör), innan achivementsystemet. (Yes, I'm awesome!)
Men klart det är roligt med lite lvl 70s över hela världen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

På Invasion för att få sitt set.

Argent Quartermaster nära Lights Hope säljer två delar av varje set:

Shoulders
Gloves

Och kostar runt 30 runor för alltihopa.

Sedan för att få byxorna måste du döda Rare-spawns (de med silver drake runt sitt porträtt) de är lätta att se då det bara finns 2 olika sorters mobs runt varje cirkel.

De jag sett är:
Grå Abomination
Skeletal Mage
Vit-grå Shade

Droppar:
Cloth
Mail
Plate
Leather

Men bara byxor, har du du allt ovanstående så är det bara Chest-piecen kvar och den droppar bara från en av de fyra Elite-shades du ska döda i slutfasen av invasion-cirkeln.

Elitesen droppar:
Cloth
Mail
Plate
Leather, chest piece.
eller x30 runor

Inaktiv

Jag fick hela Invasion Cloth set på min mage plus ca 130 runor att köpa resten av skräpet för på en förmiddag. Gruppade ihop mig med en enhancement shammie som tankade elitsen. Vi röjde sönder en spawnpunkt själva på en timme typ. Pissenkelt. Hade väl kanske tur med dropsen från Rare spawns.

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Jag fick hela Invasion Cloth set på min mage plus ca 130 runor att köpa resten av skräpet för på en förmiddag. Gruppade ihop mig med en enhancement shammie som tankade elitsen. Vi röjde sönder en spawnpunkt själva på en timme typ. Pissenkelt. Hade väl kanske tur med dropsen från Rare spawns.

Vi gjorde samma sak i våran guild, fast jag tankade (pally). Vi körde en eftermiddag och sedan hade alla var sitt set (efter att ha löst ut de sista delarna vid light hope chapel.

Platedelarna är helt ok tankgear för palas, massa stamina och strenght. Sedan får man massa haste och dmg vs undead. Bra i Karazhan ^^

Medlem

Men ingen defense rating, vilket gör att du inte får nån avoidance och blir lätt crittad. Och ja det är bra att ha även i Kara.


signatur
Inaktiv

Det står Reward ibland på vissa Achievments. Till exempel
LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEROY!
Jag fick titeln: Jenkins
Det finns andra när man får mount med mera.


signatur

My only. My Preasures. My World of Warcraft.

Medlem

Achievements verkar vara buggat, för jag har inte fått för massor av oldskool grejor jag gjort...


signatur

Tempus fugit.

Gen
Medlem

Det är buggat till en viss del men inte så som du tänker. Systemet har idag koll på vilka kills du tar, men hade inte det förut. Då kollar det om du gjort nåt quest som har med den dungeon att göra eller om du ägt loot därifrån. Så har jag fått förklarat för mig iaf.

Medlem

Jaha så bara för att transbyxorna aldrig droppat så har jag ingen raggy kill t ex, verkar ganska lamt med tanke på alla timmarna man spenderade i MC. Får väl göra memorial runs sen nån gång då. Eller inte.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar