Krashar väldigt ofta.

Medlem
Krashar väldigt ofta.

Jag fattar inte varför.. men wow kraschar nästan hela tiden för mig.. har ominstallerat spelet flera ggr men de kraschar endå när jag spelar. I en av rutorna som kommer upp står det "The instruction at "0x3F800000" referenced memory at "0x3F800000".
The memory could not be read" Vad kan detta bero på? Behöver jag mer minne i datorn? Jag har 1024 i minne just nu.

Gen
Medlem

Error #132 är förknippat med "could not be read" eller "write". Har aldrig förstått exakt varför man får det. Har fått det lite då och då det senaste, dock tillräckligt sällan för att det ska vara något problem.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=1002103...

Denna tråd har information om alla errors. Kika där :>

Medlem

Har haft själv error #132 förut, typ 1 gång i timmen, väldigt störande.

Jag minns dock inte om jag löste detta genom att uppgradera moderkortets bios eller genom att byta minnen.

Ett tips är att testa "om det är möjligt" att köra med bara en 512mb modul och testa sig fram.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Kan även tillägga att det kraschar när jag är i "storstäderna" (IF,SW m.m)

Inaktiv

Kan vara fel på minnesmodulerna. Jag hade det förut och spel i allmänhet men speciellt WoW bråkade som fasen!

Medlem

Enda gångerna som wow har kraschat för mig är ibland när jag flygit och tabbat ur för att öppna webläsarn.

på senare tid efter senaste patchen blir min skärm svart 1 sekund och blir sedan normal, flera har tydligen samma problem.

Gen
Medlem

Samma här. Alt-Tab går mycket segare nu. Trodde först det var mitt halv-smutsiga Vista eller nån Vista uppdatering som bråkade, men intressant att höra att det kan beror på WoW.
Tidigare gick det väl på nån sekund, nu tar det 2-3 när man tabbar tillbaks in i spelet.

Men det där problemet med att spelet krashar efter ett antal Alt-Tab tycker jag alltid har funnits Segt när man letar efter nåt. Därför jag börjat skriva ut på papper. Spec nu med alla achievements.

Medlem

Spela i windowed mode fast i maxläge, alt-tab funkar utmärkt


signatur

Meep!

Medlem

Nu kraschar skiten så fort jag loggar in och gått in på min char.. håller på att slå sönder datorn helt o hållet.. e de nån som över huvud taget vet va ja ska göra?

Gen
Medlem

Lär inte blir bättre om du slår sönder datorn.

Har du kollat sidan jag länkade? Har du testat dina komponenter? o.s.v....

1
Skriv svar