Medlem
Ojämn fps

Min Fps kan flippa fram och tillbaka mellan 45-100 när jag questar i områdem, för tillfäller nagrand... någon som vet vad det kan befo på?

har förövrigt 4 gig ram, GF 9600gt, amd quad qore., tacksam före hjälp.

har inga addons heller

Inaktiv

Om den flippar mellan 45-100 bör du icke vara orolig! Många spelar WoW med 30 FPS. Helst ska man ha 60 FPS, men är du uppe i hundra är ju det bra. Här är tänkbara problem:

- Många spelare på samma plats = lägre FPS
- Många som använder skills/spells samtidigt = ännu lägre FPS
- Grannen gick precis in på ditt oskyddade nätverk = kan bli väldigt låg FPS
- Oj! Nu laddar grannen ner en film också = 10 FPS eller mindre
- Nämen! Mitt antivirusskydd skannar ju datorn medans jag lirar WoW = Låg FPS
- Nämen! Mitt antivurusskydd gör en uppdatering nu när jag spelar WoW = Låg FPS

Där vare några punkter, checka igenom allihoppa och se vad som var problemet. Iallafall så behöver du inte vara orolig då 45 FPS är tillräckligt och 60 FPS är rekommenderat.


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem

Annars tror jag att du kanske har för höga inställningar (speciellt AA om du har det på) för ditt grafikkort. Är det mycket folk på skärmen är faktiskt WoW mer krävande än man kan tro.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem

Jewel, vad har hans FPS med hans nätverket att göra? :>

Nätverkslagg och grafiklagg är två olika saker. Håller dock med på de andra punkterna.

Sen angående vad som är rekommenderad FPS eller ej beror väl mycket på om man kör med Vsync eller ej. Helt klart kör karbon utan Vsync eftersom dagens TFT-skärmar har en maximal uppdateringsfrekvens på 60Hz = max 60FPS om man kör med Vsync.

Jag kör själv med Vsync eftersom jag inte står ut med visual tearing som uppstår när skärmen inte hänger med grafikkortet. Min optimala FPS är därför 60. Men det krävs en riktig värstingmaskin för det och inte ens den kommer att kunna köra 60 konstant (om man inte kör i låg upplösning med få grafiska effekter). Jag har ett kraftfullt grafikkort men det hjälper föga i raids då många chars rör på sig samtidigt och kastar spells och annat. Addons är också en FPS bov.

Notera att Blizzard uppdaterat 3D-motorn lite och gräver mer av grafikkortet än tidigare.

Medlem

ok tack för hjälpen då vet jag

Medlem

Som idag när jag lirade en kara låg väll fpsen hyffsat men när addsen till nightbane droppa ner droppade fpsen grymt mkt så det knappt gick att lira, kanske låg på 15-20 fps då.. (hänt båda ggrena jag spelat kara) Nån som vet vad det beror på?

är lite orolig.. kan det vara nått fel på datorn tro..? men verkar lite konstigt när jag kans spela far cry2 med allt på high nästan.

Gen
Medlem

När addsen kommer (Nightbane) så har varje add en smokeeffect plus en på folk i raiden som befinner sig i närheten. Sen kommer mages, palas och annat och AoEar. Inte konstigt att din FPS går ned. Allas FPS går ned då (ev förutom de med monsterburkar i 30k kronors klassen). Det är inget fel på datorn din.

Om du tycker det är jobbigt så föreslår jag att du inte raidar mer :> Andra grafikintensiva fighter är t ex :
* Illidan Fas 2
* Mother Sharaz Teleport
* Tidewalker Murlocs

Finns säkert fler

Medlem

eller så skaffar du dig två macro's ett som du stänger av alla effekter med och ett som maxar alla effekter, så är det bara att switcha mellan dem.

kan dock inte de commandona men det går väl att hitta.

{EDIT}

Här är några som jag hitta

Högre än normala max inställningarana:
/console farclip 777
/console horizonfarclip 6226
/console groundeffectdensity 256
/console groundeffectdist 140
/console smallcull 0
/console skycloudlod 3
/console characterambient 0

Minimum Inställningar:
/console groundEffectDensity 16
/console groundEffectDist 1
/console horizonfarclip 1305
/console farclip 177
/console characterAmbient 1
/console smallcull 1
/console skycloudlod 1
/console detailDoodadAlpha 1

Bara att kopiera och lägga in i på två olika macro's.

för att nollställa så går du bara in på video inställningarna, och trycker ok

Medlem
Skrivet av Gen:

När addsen kommer (Nightbane) så har varje add en smokeeffect plus en på folk i raiden som befinner sig i närheten. Sen kommer mages, palas och annat och AoEar. Inte konstigt att din FPS går ned. Allas FPS går ned då (ev förutom de med monsterburkar i 30k kronors klassen). Det är inget fel på datorn din.

Om du tycker det är jobbigt så föreslår jag att du inte raidar mer :> Andra grafikintensiva fighter är t ex :
* Illidan Fas 2
* Mother Sharaz Teleport
* Tidewalker Murlocs

Finns säkert fler

Ingen av dessa är som nuken på Felmyst addsen imo.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Gen:

När addsen kommer (Nightbane) så har varje add en smokeeffect plus en på folk i raiden som befinner sig i närheten. Sen kommer mages, palas och annat och AoEar. Inte konstigt att din FPS går ned. Allas FPS går ned då (ev förutom de med monsterburkar i 30k kronors klassen). Det är inget fel på datorn din.

Om du tycker det är jobbigt så föreslår jag att du inte raidar mer :> Andra grafikintensiva fighter är t ex :
* Illidan Fas 2
* Mother Sharaz Teleport
* Tidewalker Murlocs

Finns säkert fler

Ingen av dessa är som nuken på Felmyst addsen imo.

Har inte vart i Sunwell :'-(
Guilden tappade members innan dess.

1
Skriv svar