Inaktiv
AddOns

Vet någon vad det AddOns heter där man får upp en lista i övre delen av bildskärmen, där man kan utläsa tex hur mycket guld man har, hur mycket man har ledigt i i säckarna, hur många % av utrustningen som är "hel" mm. Tacksam för svar

Medlem
Medlem

fubar är bättre och ace2 baserat!

Inaktiv

TitanPanel och FuBar är det som du tänker på. Jag rekommenderar TitanPanel, och den är 70% populärare än FuBar


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Gen
Medlem

Skillnaden mellan TitanPanel och FuBar är att FuBar är 3.0.2 kompatibelt och fortsätter att utvecklas aktivt medans TitanPanel är discontinued (kanske nåt fan tar upp utvecklingen?)

Medlem

http://www.titanpanel.org/index.html

Titan Panel är inte alls discontinued. Den fungerar fint med 3.0.2.

Gen
Medlem
Medlem

Man ska inet lite på curse - they are evil.

Hur går det med warriorn?

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Skillnaden mellan TitanPanel och FuBar är att FuBar är 3.0.2 kompatibelt och fortsätter att utvecklas aktivt medans TitanPanel är discontinued (kanske nåt fan tar upp utvecklingen?)

Så fel det bara kan bli. 70% av alla WoW användare uppskattas använda TitanPanel, så självklart uppdateras den fort. Jag brukar oftast ladda ner på Curse, såsom du ockso antar jag, men det är inte den största AddOn sidan. Så vissa föredrar att uppdatera på andra sidor först. Det finns massvis med AddOn sidor. För övrigt har TitanPanel en egen hemsida...


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Gen
Medlem

Xhosa - Warriorn är klar, men jag jobbar på achievements istället med magen

Jewel - Så jag läste fel. Okey, men berätta gärna för mig vilken addons sida som är större än Curse. För enligt mig så var Wowace väldigt stor tills WAU lades ned. Så nu tycker jag Curse känns störst. Och visst, flera addons har egna hemsidor. Men när du ska handla mat - föredrar du då att köpa mjölk i en butik, skinka i en annan, smör i den tredje o.s.v eller handla allt på Coop? Jag föredrar Coop iaf

De största jag kan komma på nu är Curse och WoWinterface och jag föredrar Curse varför jag skrev om den sidan. Mycket p.g.a. updatern som är väldigt smidig.

Medlem

Ja curseupdatern funkar faktiskt över förväntan. Curse har ju sitt rykte men nu när de fått in folket bakom wau blir det nog bättring. Framförallt talas det om bättre kvalitetssäkring på addons samt att vem som helst inte ska kunna uploada vad som helst.

Anledningen till att föredra fubar framför Titanpanel är helt enkelt att den bygger på ace2 och suger i sig mindre minne. Det kanske är en sanning med modifikation eftersom jag inte testat Titanbar på bra länge. Men vid tiden då jag gick över till främst acebaserade addons blev det ganska stor skillnad.

Gen
Medlem

Ace2 äger som du säger. Tror jag har över 130 olika addonsmappar (inte 130 addons) och ligger på ca 35MB minne. Det enda som tar mycket minne är QuestHelper.

Medlem

Ja man märkte ju skillnaden nu till patchen och det letade sig in lite flera addons som aldrig hade fått finnas med i WAU. Gick från ca 40mb till 80mb direkt. Tur datorn klarar det

Inaktiv

Är det nån som kan hjälpa mig att få igång Titan Panel ? Funkar inte för mig.. :/

Inaktiv

Är det nån som kan hjälpa mig att få igång Titan Panel ? Funkar inte för mig.. :/

Medlem

Kanske glömt att klicka i den där ticken i "addons" på char select sidan?

Har jag gjort några gånger ända till jag upptäckte det

Annars så får du ta bort alla mappar i addons mappen med titanpanel och/eller "saved variables" i "WTF" mappen.
finns alltid något som spökar när det inte funkar

Gen
Medlem

1. Bocka för Load Out of Date Addons om du inte gjort det.
2. Se till att TitanPanel INTE ligger direkt i Interface mappen utan den ska ligga i Interface/AddOns

1
Skriv svar