Retri pally efter patchen!

Medlem
Retri pally efter patchen!

De måste nerfa...spelade med min retribution speccade pally igår efter patchen. Man tar inte skada och man slösar ingen mana. Men man crittar som ett djur, får insta heals, proc (om man speccar i det) och mana iom de nya judgementen.

Sprang runt och chainade igår på mobs som är samma lvl som mig. Utan att ta varken mana eller skada. Emmelan åt kom det nån horde, shammys etc.....jag visste knappt vad jag hade gjort innan de dog.

Hursomhelst. Pallyn känns onekligen OP nu.

Ed. Man har 100% crit chance efter att man stunnar och unleashar seal of command. .... .... ...

Gen
Medlem

Mmm :>

Jag (Mage) Duellerade mot en S1/S2 Pally och han fick ned min HP från 7.8k till 1 på ca 2 sekunder. Värt att nämna att jag inte hade någon PvP gear på mig då utan ren PvE gear och spec.

Medlem

Hej slackers, vill ni prata om retpaladiner?

Jag ger det kanske 5 dagar, max. Kanske en vecka eftersom de har lite annat att peta i, kanske 2 men det här är helt sjukt rent ut sagt. Min vän sprang in i ramparts på level 62 ( han dingade utanför outlands två gånger ) ENSAM och han klarade allting förutm Drak nissen. Well done, och han hade inte ens fått några outland gear pices.

Medlem
Skrivet av Gen:

Mmm :>

Jag (Mage) Duellerade mot en S1/S2 Pally och han fick ned min HP från 7.8k till 1 på ca 2 sekunder. Värt att nämna att jag inte hade någon PvP gear på mig då utan ren PvE gear och spec.

Kan tänka mig det.....jag WTF dödade dessa 2 shammys på nåra sekunder. :O. Jag tog inte ens nån skada och jag är inte ubergearad heller på pallyn.

Gen
Medlem

Xhosa - Säger du att en lv62 Ret Palli soloar Ramps?

Medlem
Skrivet av Gen:

Xhosa - Säger du att en lv62 Ret Palli soloar Ramps?

Ja. Han gick in , kom ut och hade loot , ingen annan var i ramps och han skrev i Gchat under tiden.

Medlem

Blizzard kommer att nerfa.....Tyvärr. Känns bra att vara gud. Man får njuta sålänge man kan

Medlem

^- Du är även gud utan DS etc. its all about l2p. De enda som borde gråta innan den här patchen är mages , vettifan hur det är nu dock.

Gen - överväger att gibba präst på SH @ wotlk , mb cu there.

Medlem

Men alltså grejen är ju den att dom kommer bli mera balanserade i WotLK på level 80.
Ni kommer väl kanske ihåg hur överdrivna feral druider var i början av TBC? Dom var ju helt sjukt, deras jävla mangel i bearform kunde ju critta 2.5-3k + maul osv...
Jag håller dock med om att paladiner är jävligt överdrivna just nu

Medlem

Jag har min paladin på Wotlk betan, och jag kan ju säga att deras damage blir inte bättre vid 80, den är jämnare visst, men den är inte högre, klassen jämnar ut sig, och de andra klasserna tar igen.

Medlem

Speccade ret när "Before the Storm" kom och jag crittade 2k med crusader strike i MC gear. Jag nästan 1shotade folk i AB som låg runt 4k hp.


signatur
Medlem

dom har nerfat divine storm nu men jag kan ju säga att det inte gjorde någon större skillnad, jävlar va man slaktar på...
divine storm crittar nu 2-2500 ungefär, förut var de 3-3500 typ

Medlem

Där fick de för loladin....nu är det godadin istället

Gen
Medlem

Mages har det inte bra. Först blir de buffade, sen nerfade...aja, så är det.

Ok, ses @ SH då Xhosa

Som ni säger är det kanske bäst att leka med retridin nu när de är OP

Medlem

Nja... 2k revenge crit och 1700 shield slam i blå/grön gear är inte helt fel som prot warrior heller.


signatur
Medlem

Lite konstigt att dom inte fattat det sen man läst sjuka posts från testrealmsen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Gen
Medlem

De kommer att bli hotfixade Ingen tvekan om saken

Gen
Medlem

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=1129667...

As I stated yesterday, we are happy with Ret's PvE damage and sustatined damage in PvP, but were concerned that the burst damage in PvP could be too high. We discussed this for literally hours yesterday, which was certainly not the first time we have discussed the issue. Thus I hope these changes are not perceived as a knee-jerk reaction, but I am sure that will depend a great deal on which class you play.

Divine Storm -- the damage was changed from Holy to Physical. As you know, Holy damage is almost never mitigated and this talent could pack a lot into a very short time. This is a nerf to the ability's damage. This change is now active on Live.

Repentance -- this ability now lasts for only 6 seconds in PvP (down from 10). Obviously this is also a nerf. This change is also active on Live.

Art of War -- now affects all damage done by Judgements, Crusader Strike and Divine Storm (instead of critical strike damage). Net dps should be about the same but less bursty. This change will be made before Nov 13.

Righteous Vengeance -- now applies a dot affect similar to Deep Wounds (instead of critical strike damage). This ends up being a significant buff to the ability to make up for the damage lost to Divine Storm, but is also less bursty. This change will be made before Nov 13. EDIT: The dot will NOT break Repentance.

Glyph of Crusader Strike -- now reduces mana cost (instead of increased damage on stunned targets.) We thought paladins could stack too much damage vs. stunned targets. This change will be made before Nov 13.

We also fixed a bug with Seal and Judgement of Light that could sometimes result in too much healing.

In our tests, Retribution dps remains the same over longer periods of time, but they can't do quite so much damage in the initial few seconds of a PvP encounter.

I know Ret pallies feel a little picked on since we've made this mistake before of having them come out the gate too strong and then had to correct them. For that I do apologize. It's a difficult spec to balance since part of its design is to have large crits and stuns, which have obvious PvP implications. We are pretty confident this will not nerf pallies into the ground as I facetiously promised yesterday, but if we overdid it, we'll be happy to back off some of the changes.

On the other hand, maybe we'll see fewer BGs with 20 paladins on the opposing side and can get some reasonable feedback on all the other classes in the game.

EDIT: To clairfy the new dot will not break Repentance.

Medlem

Visst, en smärre nerf i pvp är på gång, eftersom retripaladinernas burst är just nu kort sagt löjlig, dock tror jag att det kommer vara en av de starkare klasserna i pvp även i wotlk, och utan som blizzard själva nämnt, PvE kommer inte påverkas märkbart av dessa "nerfs".

Jo, jag lirar retlol, "don't hurt my baby!" ;x

Inaktiv

Visst retri e OP nu , men dem kommer va balanserade till 80 gissar jag på.

Men när vi e ändå på nerfbat, Hunter Volley bästa AOE i spelet atm (: , lite kul när man springer BT och hunters vinner dmg done på AOE packs (;

Medlem

När vi snackar AOE så måste jag bara ta upp warlock demon form... Förut var det lite läskigt nere i netherwing mine, nu samlar man upp 8 mobs och kör lite aoe så droppar alla så snällt så. Helt galet vad fort man kan farma mobs

Gen
Medlem

Paladinerna försöker få Blizzard att ändra sig.
Läste någonstans om en 80 pala som körde en Divine Storm mot en Target Dummy (lvl 80) och crittade melee för ca 2500. Samtidigt påpekade han att hans rogue kunde Eviscerata dummyn för 6k.

Pansarknekt

E lite sen ute men jag måste säga att jag var smått chockad när patchen precis kommit ut. Jag tuggade mig igenom allt utan behöva mb och liknande. Tänkte nerf direkt sen tänkte jag, "men vafan har dom beta till"? Man blir ju arg när dom ger en allt godis för att ta bort hälften ett tag senare.

Nu efter (första) nerfen är det faktiskt mycket större skillnad. Vi e inte längre godadins men definitivt konkurrenskraftiga på battlegrounds, PVP och PVE.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Efter att ha kört AV och EOTS igår så måste jag säga att spelet är totalt jävla förstört. Min tjej och polare har full epic merciless och runt 400 res och de blir totalt smashade på 2-3 sek.
Min heal som ger runt 4k tar 3 sec att lägga och det är ungefär 2.5 sek för lång tid för att det ska vara någon mening...
Bra jobbat devs. Och säg inte att det är balanserat för lvl 80 för då blir jag upprörd på dig

Medlem
Skrivet av Spiff:

Efter att ha kört AV och EOTS igår så måste jag säga att spelet är totalt jävla förstört. Min tjej och polare har full epic merciless och runt 400 res och de blir totalt smashade på 2-3 sek.
Min heal som ger runt 4k tar 3 sec att lägga och det är ungefär 2.5 sek för lång tid för att det ska vara någon mening...
Bra jobbat devs. Och säg inte att det är balanserat för lvl 80 för då blir jag upprörd på dig

Men spelet är ju balanserat för 80?
hehe, va tvungen!

Medlem

"...har full epic merciless och runt 400 res och de blir totalt smashade på 2-3 sek."

Resillience sänker väl bara skadan man får av rend osv?

Medlem

2-3 paladiner kan röja ett helt lag i WSG/AB...

Får hoppas att dom fixar det/att det är balanserat på högre levels för detta är helt sanslöst.

Gen
Medlem
Skrivet av Blackbeard:

"...har full epic merciless och runt 400 res och de blir totalt smashade på 2-3 sek."

Resillience sänker väl bara skadan man får av rend osv?

Inte bara. Resilience gör följande:
¤ Sänker chansen att bli träffad av en crit.
¤ Sänker skadan på crits.
¤ Sänker skadan som DOTs gör.
¤ Sänker mängden mana som försvinner från drain spells.

Medlem

To above poster(s):
http://www.wowwiki.com/Resilience

Loggade in på min paladin och speccade retri igår. Med inte ens full S1 gear så slaktar man ju som fan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar