Nästa expansion

Gen
Medlem
Nästa expansion

Killarna på Curse och några andra fick chansen att snacka lite med utvecklarna Kaplan och Chilton om LK och annat. Bland annat vad patch 3.1/3.2/3.3 kommer att innehålla. Men en intressant sak var följande:

"We were also treated to a tour of the Blizzard campus, but unfortunately weren't allowed into any of the development area as the World of Warcraft team is already working on something new. Kaplan mentioned that they're always 3 patch cycles ahead of the live game in terms of content design, as well as typically working on the next expansion. Take that for what you will!"

Mer info finns på http://www.worldofraids.com/

Det spekuleras mycket om vilken världsdel nästa expansion kommer att utspelas i. Flera tror Maelstrom (den som är i havet mellan Kalimdor och Eastern Kingdoms) och all lore kring Nagas. Det finns redan info om det på wowwiki.

Vad tror ni?

Medlem

Jag tror stenhårt på Maelstrom

Medlem

Tycker att dom borde använda Caverns of Time mer än bara till dungeons. När Kul Tiras var med, och när Illidan var fortfarande i Azeroth samt när Arthas börjar bli en death knight. Kanske inte för en expansion men för en content patch i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Maelstrom, finns det annan content av den gamla loren att lägga till?

Medlem

Tja, Emerald Dream finns ju också som kandidat ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Om dom kunde komma på något nytt, något som i dagens Warcraft-värld inte existerar. Som vi varken har sett eller hört talas om. Tror inte att så fallet kommer vara, dom har ju rätt mycket historia att låta oss spela. Eller varför inte World of Warcraft 2, snyggare grafik, en ny planet fast med samma karaktärer.

Medlem

Asså det finns ganska mycket att täcka loremässigt för wow, bla Sargeras första invasion av Dreanor, The First War med Stormwind som förstörs och sedan Sons of Lothars äventyr så man får se vad som hände med Alleria, och inte minst Lothars hjältedåd. Dessutom finns det en hel den story gällande Well of Eternity som inte har tagits upp, dvs den första som sprängdes för 10-tusen år sen. Sen finns "the fall of Shattrath" som en del oxå att få uppleva, och man kan få se allt det som Velen har fått uppleva när han vägrade följa med Kil'jaeden och Archimonde som undertjänare till Sargeras och bli del av Burning Legion.

Bara att välja och vraka dvs. Arthas "path to death knight" kommer delvis finnas iom Caverns of Time: Stratholme och det lär finnas en del i Icecrown Citadel oxå.


signatur
Medlem

Har absolut ingen aning om vad som kommer vara nästa gren i wow-trädet. Men som det har påpekats finns det ju en väldans massa som skulle kunna vara nästkommande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Gen
Medlem
Skrivet av Staffan:

Eller varför inte World of Warcraft 2, snyggare grafik, en ny planet fast med samma karaktärer.

Inget WoW 2 men ett "nytt, banbrytande, next-gen" MMO som bygger på en helt ny värld. Detta har bekräftats av Blizzard.

Medlem

Emerald Dream

Medlem

Emerald dream skulle jag rösta på. Man har juh sett lite material flyta runt på interwebben. Samt att det nämns på flertalet ställen i spelet.

Medlem

Finns väl något goblin ställe nedanför Maelstrom också? Kan vara det också.

Medlem

Det finns mycket att lägga till, ta bara de delar i Azeroth du inte kan gå till som stället bakom "The Graymane Wall" i "Silverpine forest".

Sedan så kanske Deathwing kommer som en 25 manna raid i outland och kanske Tomb of Sargeras utanför Eastern Kingdoms västra kust.

Det finns som sagt hur mycket som helst som de kan lägga till.
Själv hoppas jag just på Deathwings Lair öst om Dark Portal i Outland och Tomb of Sargeras Väst om Eastern Kingdoms.

Inaktiv

Bakom Graymane wall ligger väl det någon pirathamn eller liknande? Någon hamnstad om jag minns rätt.

Inaktiv

Skulle absolut vilja se Emerald Dream som nästa expansion, låter mysigt.

Men Maelstrom däremot, fy bubblan för Nagas, dom gillar jag inte alls:P


signatur

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s Superman!

Gen
Medlem

Maelstrom hade vart fräckt med enorma grottor under vattnet, flera miljöer på öar med vatten ovanför, under o.s.v
Men kanske lite enformigt.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Emerald Dream

Det låter bra

Medlem

tror ni de kommer förbättra grafiken?
Den börjar bli ganska trist och ålderdomlig..

Gen
Medlem
Skrivet av hyperkossan:

tror ni de kommer förbättra grafiken?
Den börjar bli ganska trist och ålderdomlig..

Förbättringar har redan skett :>
Iofs små...men ändå.

Inaktiv
Skrivet av Staffan:

Eller varför inte World of Warcraft 2, snyggare grafik, en ny planet fast med samma karaktärer.

WoW 2? Ny planet? Varenda stad försvinner? Varenda land försvinner? ...!! Va? Vad har du rökt!? Det kommer aldrig någonsin att hända. Dom har lekt så mycket tid att man lika gärna skulle kunna skjuta sig själv än att radera allting!

OBS! Detta var absolut inget personligt! *Är fortfarande i shock tillstånd*..

Skrivet av Gen:

Maelstrom hade vart fräckt med enorma grottor under vattnet, flera miljöer på öar med vatten ovanför, under o.s.v
Men kanske lite enformigt.

Hehe. Druider får garanterat övertag med deras Aquatic Form, och nu kan man ju dessutom använda items när man är i shapeshift form (senaste patchen)!

Skrivet av hyperkossan:

tror ni de kommer förbättra grafiken?
Den börjar bli ganska trist och ålderdomlig..

Lite grann... Men grafiken är ju faktiskt inte så tokig! Om du är trött på grafiken, spela Tibia i en vecka (och inget annat spel!) och du kommer garanterat att älska WoW's grafik!


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Bakom Graymane wall ligger väl det någon pirathamn eller liknande? Någon hamnstad om jag minns rätt.

Nej ingen Pirathamn men en humanstad vid namn Gilneas. Enligt loren så stängde igen den vid andra kriget (Warcraft 2) och har inte varit öppen för besökare sen dess.

http://www.wowwiki.com/Gilneas

Men det hade vart coolt. Tycker faktiskt de kunde gjort klart den gamla världen lite mer innan de introducerar så mycket nytt. Det är ju så mycket man väntat det ska hända något med ända sen betan.

Medlem

Där har ni svaret

Jag skulle gärna vilja se att dom öppnar portarna i Uldum (södra tanaris) och kör en instance där

Inaktiv
Skrivet av jeppz:

Där har ni svaret

Jag skulle gärna vilja se att dom öppnar portarna i Uldum (södra tanaris) och kör en instance där

du jag kan nästan lova att det kommer att bli som med ZA, Uldum kommer nog bli en instance eller en raid med en patch efter att wotlk ha släppts

Gen
Medlem

http://www.scrollsoflore.com/warlock/worldmap.gif

En mer komplett karta än den som finns Live i spelet. Ger en lite intressanta idéer

Medlem
Skrivet av hyperkossan:

tror ni de kommer förbättra grafiken?
Den börjar bli ganska trist och ålderdomlig..

Personligen så är jag väldigt förtjust i grafiken i wow. Mjuka härliga färger och det är vänligt för ögat. Jag tycker spelet har en unik design som de skall vara stolta över och inte förstöra bara för att den anses vara ålderdomlig av vissa.

Medlem

Vi ska inte heller glömma att en stor del av spelets framgång beror på rätt låga systemkrav. Kan undra hur många tusen/miljoner spelare de skulle tappa på att öka på systemkraven till vad nya spel kräver nuförtiden. I pengar räknat? ojojoj...

Gen
Medlem

Jo, känns som att många spelar WoW i 1024x768 på minmal settings och utan addons

Medlem

Halva min guild har typ datorer av trä så.


signatur
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Halva min guild har typ datorer av trä så.

Haha.. sitter det små hamstrar inuti och genererar el också eller ?

Medlem

man arbetade på en typ av Emerald Dream instans innan, men man sumpade det eftersom som man hade "större planer på emerald dream"

Jag tycker det verkar ganska självklart, blizzard har redan avslöjat sig.

det hade varit ganska tufft: Burning Legion har kommit på det ultimata sättet att förstöra Azeroth. Denna gång genom att ta sig in i emerald dream och...hmmm.....styr alla sovande night elves från drömmen? Druider som går i sömnen

Och Sen så kommer man in i drömmen, ett ställa med exotiskt klimat, härligt efter kalla Northrend. Där hjälper man The Green Dragonflight att driva ur Burning Legion från Emerald dream och befriar Manfurion som har fastnat där.

Jag kan se titeln framför mig - World of Warcraft - Emerald Nightmare

Tror dock inte på Maelstorm. Efter en iskall kontinent vill man ha något nytt frächt - och så kommer ungefär samma sak. Nix.

12
Skriv svar