Väldigt låg FPS trots hyffsad dator.

Inaktiv
Väldigt låg FPS trots hyffsad dator.

Jag ligger på ~15-40 FPS på 1280x1024 med det mesta på low. Förr låg jag på 160.4 FPS spikat, varken mer eller mindre.

C2D E6400 @ 3000 Mhz
4 GB ram
7950 GT

Har defragmenterat, formaterat, klockat ner, klockat upp, ominstallerat, testat olika drivrutiner men FPSen vill bara inte gå upp.
Jag är ingen klåpare som inte kan något direkt, utan jag har testat det mesta, men tänkte att jag kan ha missat något.

Kan pendla upp till 200 ibland, men tycker det är rätt dåligt att snitta runt 30 FPS med speccsen ovan.
Hamnar jag på över 60 så blir jag nöjd då det flyter på.

Tack på förhand

Ps. Jag vet att det finns väldigt många trådar, och ja, jag har sökt men inte hittat någon lösning.

Ds. Ingen överhettning eller annat fel på hårdvaran som orsakar det (såvitt jag vet)

Medlem

Du har döpt om addon katalogen på skoj och kikat så det inte är en addon som fått spel?

Medlem

Det absolut bäste du kan göra är att:

döpa om WTF foldern i WoW foldern till WTF_OLD och sedan så gör du samma sak med addons foldern.
Logga in i wow(allt kommer ha resettats) och kolla om du har dålig FPS.
Det brukar typ alltid funka.

Inaktiv

Har installerat om WoW, och jag har tagit bort alla de mapparna flertalet gånger.

Gen
Medlem

Har du formaterat och installerat om Windows så måste det vara något hårdvarurelaterat. Antar att du har samma problem när du kör andra spel också?

1. Kör Memtest för att testa minnerna.
2. Har du tillgång till en annan PSU skulle du kunna testa det. Dålig PSU kan påverka grafikkortet/CPUn o.s.v.
3. Mår din primära HDD bra? Testa den för säkerhetsskull.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Har du formaterat och installerat om Windows så måste det vara något hårdvarurelaterat. Antar att du har samma problem när du kör andra spel också?

1. Kör Memtest för att testa minnerna.
2. Har du tillgång till en annan PSU skulle du kunna testa det. Dålig PSU kan påverka grafikkortet/CPUn o.s.v.
3. Mår din primära HDD bra? Testa den för säkerhetsskull.

1. Redan gjort, inga som helst fel.
2. Nix, min PSU är stabilheten själv. Liger på 12.04 V @ 12 railen och 3.33 @ 3.3 Railen.
3. Den mår lite risigt, förmodar jag. När jag flyttar filer till den hårddisken så stiger CPUn upp till 100%, men inte när jag gör det till de andra.
Dock inga skadade sektorer eller liknande.

Får ta och testa att installera OS på den andra disken.

Gen
Medlem

O.o Verkligen skumt. Testa officiella forumet

Medlem

vet inte rikigt vad nvidia har för inställningar i driversna som default men jag vet ATI drivar kan ha olika settings som default beroende på version. Jag körde in nå beta saker från ATI och märkte då mycket högre fps i WOW, men det var för att den versionen hade stängt av adaptiv anti aliasing, som suger sjukt mycket fps i wow.

Inaktiv
Skrivet av highspeed:

vet inte rikigt vad nvidia har för inställningar i driversna som default men jag vet ATI drivar kan ha olika settings som default beroende på version. Jag körde in nå beta saker från ATI och märkte då mycket högre fps i WOW, men det var för att den versionen hade stängt av adaptiv anti aliasing, som suger sjukt mycket fps i wow.

Adaptive AA. Låter intressant.

1
Skriv svar