Medlem
BT guilde

Tjo, tänkte höra med er om någon har en sida lr guide där man kan läsa på boss taktikerna i BT på svenska?.

Jag vet att man kan få dom på bosskillers etc.. dock inte på svenska då.

Tacksam för hjälp.

Medlem

Vad jag vet så finns det ingen sida med taktiker på svenska, och det är jag glad för. Bosskillers, wowwiki, och ibland wowhead har dom bästa taktikerna.

Att allt är på engelska är det väl bara att vänja sig vid.
Det blir ju hur fult som helst om man ska hålla på och översätta alla namn på spells, bossar och annat till svenska.

Alternativt skulle du ju kunna fråga någon här om enkla guider för olika bossar.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Gen
Medlem

Och jag som trodde svenskar var bland de bättre icke-engelsktalande EU-länderna när det gäller engelska kunskaper. Trots allt har vi sluppit dubbning som fransmännen/tyskarna o.s.v

Medlem

lol Gen, word up.
kul att folk ens orkar göra BT när det snart bara är en månad kvar till WotLK...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

lol Gen, word up.
kul att folk ens orkar göra BT när det snart bara är en månad kvar till WotLK...

Läs vad du skriver själv och tänk så förstår du hur nördigt det där låter

Man spelar väl för att det är kul?

Medlem

martyr: nördigt? det är väl därför vi är här?
och ang. att göra BT fortfarande. det är en rättfärdigad fråga. ingen jag känner gör BT och har inte gjort på nån månad eller mer. och antar att han ska börja göra BT nu med progress osv vilket känns som ett otroligt slöseri på guld, tid och ork. mitt tips är att chilla med wow i en månad och vänta på expansionen. din gear och annat tjaffs kommer bli värt väldigt, väldigt mycket mindre på kort tid.

man spelar dels för att man har kul, men även genom att göra en egen nyttomaximeringskalkyl. wow kostar pengar ju mer man spelar, hur mycket får man ut för de pengarna man spenderar på den tid man lägger ner, osv.

hmpf till din nördighets-kommentar återigen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Att klara nya utmaningar i spelet är ju roligt, så varför inte utforska så mycket som möjligt innan instanserna blir helt övergivna istället för att afka i shatt tills expansionen kommer

Gen
Medlem

Alltså, att grinda BT för epics man kommer att ha bytt ut i December är väl onödigt. Men jag förstår dem som vill dra ihop BT för utforska och se alla bossencounters i brist på annat.

Själv körde jag Naxx full-run för några månader sedan eftersom jag aldrig kommit förbi Sapphiron med mitt gamla guild och ville se Kel'Thuzad.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

martyr: nördigt? det är väl därför vi är här?
och ang. att göra BT fortfarande. det är en rättfärdigad fråga. ingen jag känner gör BT och har inte gjort på nån månad eller mer. och antar att han ska börja göra BT nu med progress osv vilket känns som ett otroligt slöseri på guld, tid och ork. mitt tips är att chilla med wow i en månad och vänta på expansionen. din gear och annat tjaffs kommer bli värt väldigt, väldigt mycket mindre på kort tid.

man spelar dels för att man har kul, men även genom att göra en egen nyttomaximeringskalkyl. wow kostar pengar ju mer man spelar, hur mycket får man ut för de pengarna man spenderar på den tid man lägger ner, osv.

hmpf till din nördighets-kommentar återigen.

Tänk på att de absolut flesta aldrig har satt sin fot i BT. Menar inte på något sätt att vara nedvärderande eller dryg men.. Du förstår min kommentar när du blir äldre

Medlem

"afka i shatt tills expansionen kommer"
eller så sparar man lite av sin studentpeng och aktiverar kontot när WotLK kommer. då är man också utvilad och kommer orka med att grinda i ett par veckor!

Gen: "Men jag förstår dem som vill dra ihop BT för utforska och se alla bossencounters i brist på annat." det är inte direkt så att han kommer hinna med alla bossar i BT på en månad om han aldrig har varit där innan? kan inte tänka mig det iaf. om han vill utforska tipsar jag hellre om typ Cursed film om BT eller dyligt. eller fråga en guild som clearat om man kan få springa runt i ett tomt BT.

martyr: "Tänk på att de absolut flesta aldrig har satt sin fot i BT." sedan man tog bort pre-q kravet för BT så kan alla sätta sin fot i BT.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Gen
Medlem

Mjo, men BT är ju inte SÅ svårt. Iofs, det beror ju på guilden, men det känns som att content nerfats till den grad att PUGs klarar av att raida end-game. Var i en TK PUG igår som tog Al'Ar utan större problem. Själv väntade jag mig wipefest men det gick bra

Medlem

Gen: det är en väldig skillnad på BT och TK (efter TK-bossarna är lätta rent strategiskt). dock håller jag med: BT är inte _så_ svårt, men utan att verka elak tror jag dom kan få det tufft.

min poäng: lägg inte tid på BT nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

clearade hela BT med pug grp för några dagar sen, fick ner alla bossar på första försöket i princip.

Medlem

Att man kommer byta ut sin gear lika fort i wotlk som man gjorde i tbc har jag svårt att tro. Speciellt om man nu har full t6 så lär man inte göra det. Inte ens om man har bra badgegear så lär det hända.
Men jag kan ha fel. Grundar bara mina åsikter på det jag läst samt upplevt i betan.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Gen
Medlem

Bjorsar - Jag förstår din poäng. Men trots detta så hade jag gärna kört Sunwell en gång (vilket min guild aldrig gjorde) bara för att se bossencounters. Dock lär Sunwell va svårt att PUGa, hehe.

Medlem

karbon: tror inte du fick be folk i gruppen att läsa på taktiker innan? isf är jag impressed om ni tog alla bossar första kvällen med folk som aldrig satt sin fot där inne.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

bjosarn; du är fail - end of this. Ska notera ned i notepad hur bra du är.

Gen; stop slack - go level.

Medlem
Skrivet av xhosa:

bjosarn; du är fail - end of this. Ska notera ned i notepad hur bra du är.

Det kom ju från rätt person.......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av bjosarn:

karbon: tror inte du fick be folk i gruppen att läsa på taktiker innan? isf är jag impressed om ni tog alla bossar första kvällen med folk som aldrig satt sin fot där inne.

Nej såklart inte, alla i raidet hade clearat den förut, bara jag som va lite ringelrostig och behövde läsa på taktiker innan

Medlem
Skrivet av xhosa:

bjosarn; du är fail - end of this. Ska notera ned i notepad hur bra du är.

Gen; stop slack - go level.

/golfclap


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av xhosa:

bjosarn; du är fail - end of this. Ska notera ned i notepad hur bra du är.

Det kom ju från rätt person.......

Förklara vad du menar. Vad ger mig inte rätten att skriva så?

och du bjosarn , hur var det nu, går det inte cleara BT på en vecka?

Medlem
Skrivet av xhosa:

och du bjosarn , hur var det nu, går det inte cleara BT på en vecka?

självklart gör det det? gärna på en eftermiddag. det jag sa (eller iaf menade, ursäkta om du inte förstår) var att jag tror knappast våran kära OP kommer göra det.

edit: stava


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Gen
Medlem
Skrivet av xhosa:

Gen; stop slack - go level.

Körde faktiskt instances igår. Warriorn e 67 nu

Medlem

Vad var det du sade bjosarn? Inte värt att spela igenom BT pga att gearen kommer vara värdelös efter ett par lvls i wotlk? (Var väl ungefär det du menade?)

Spelar man BT för att man vill ha gear så är man jävligt fel ute imo.

Medlem

Det är väl klart man vill ha improvments till sin char?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar