Medlem
Sälja account

Tja;) Nu är det så att jag inte har spelat på mitt WoW account på 9 månader, och jag har inget intresse för spelet längre. Det var en kille i skolan som ville köpa kontot för 350kr, och det fick mig att tänka, hur mycket är det värt?

Jag har en lvl 70 Orc Rogue med full gladiator och hela T4, en lvl 45 orc hunter som är twinkad för över 1000g, och lite andra chars som inte är så viktiga. Alla mina karaktärer är på Draenor PVE server.
Hur mycket är mitt konto värt? ska jag sälja det för 350kr eller mer?Tack på förhand;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Jag tycker inte du ska sälja det alls eftersom det är mot reglerna.

Inaktiv

Ett PvP konto skulle jag inte ge mycket för. 350:- kanske låter rimligt.

Medlem

Xhosa, blizzard tjänar ju pengar på att jag säljer kontot. Om jag behåller det så kommer det förbli fryst, men min kompis kommer ju betala=)

Men jag har 3000g och epic mount, och rätt så bra pve gear


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag tycker inte du ska sälja det alls eftersom det är mot reglerna.

Skrivet av Stealther:

Xhosa, blizzard tjänar ju pengar på att jag säljer kontot.

Typ samma sak som att jag skulle ta en chokladkaka från en affär utan att betala. Sen käka upp den, och betala tillbaka en vecka senare, fast ge dom en femma extra..

Det är fortfarande emot reglerna, även om dom skulle tjäna mer på det.
Ska du sluta, låt kontot dö ut också


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem
Skrivet av Stealther:

Men jag har 3000g och epic mount, och rätt så bra pve gear

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAhAHAHAHAHAhAhAHAhAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHA

Tyvärr. Men jag antar att det är upp till var och en, men din gear är inte mycket att ha såhär inför expansionen. Kommer antagligen bytas ut relativt snabbt vid de första questsen tyvärr. Tips ; behåll kontot, du kanske ändrar dig en dag.

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Stealther:

Men jag har 3000g och epic mount, och rätt så bra pve gear

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAhAHAHAHAHAhAhAHAhAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHA

Tyvärr. Men jag antar att det är upp till var och en, men din gear är inte mycket att ha såhär inför expansionen. Kommer antagligen bytas ut relativt snabbt vid de första questsen tyvärr. Tips ; behåll kontot, du kanske ändrar dig en dag.

Moget att skratta.
Alla är inte lika pro-elite som du är. Men jag vet att du gör ditt bästa för att spela tuff. Även irl, jag vet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Stealther:

Men jag har 3000g och epic mount, och rätt så bra pve gear

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAhAHAHAHAHAhAhAHAhAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHA

Tyvärr. Men jag antar att det är upp till var och en, men din gear är inte mycket att ha såhär inför expansionen. Kommer antagligen bytas ut relativt snabbt vid de första questsen tyvärr. Tips ; behåll kontot, du kanske ändrar dig en dag.

Och din gear är vad? antar att du e Xhosa?

Men du kommer kunna flytta från pve till pvp så att det pve server spelar ingen roll. Sen får man gear som är likvärdig med T4 ganska snabbt i wotlk och dom satt datum för wotlk så priserna på chars har sjunkit ganska mycket. Men nått är alltid bättre en inget

Medlem

Ska bara sälja min 70, alltså migrera den till hans account.. Hur mycket tycker ni den är värd då? 400spänn tkr jag är bra faktist


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av Eragord:
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Stealther:

Men jag har 3000g och epic mount, och rätt så bra pve gear

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAhAHAHAHAHAhAhAHAhAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHA

Tyvärr. Men jag antar att det är upp till var och en, men din gear är inte mycket att ha såhär inför expansionen. Kommer antagligen bytas ut relativt snabbt vid de första questsen tyvärr. Tips ; behåll kontot, du kanske ändrar dig en dag.

Och din gear är vad? antar att du e Xhosa?

Men du kommer kunna flytta från pve till pvp så att det pve server spelar ingen roll. Sen får man gear som är likvärdig med T4 ganska snabbt i wotlk och dom satt datum för wotlk så priserna på chars har sjunkit ganska mycket. Men nått är alltid bättre en inget

Man får gear som är BÄTTRE än T4 nästan direkt i TBC just nu, blizzard har gjort det så enkelt att geara upp att jag känner som som genom heroics och liknande blivit BTready gearwise på under 3 veckor.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Eragord:
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Stealther:

Men jag har 3000g och epic mount, och rätt så bra pve gear

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAhAHAHAHAHAhAhAHAhAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHA

Tyvärr. Men jag antar att det är upp till var och en, men din gear är inte mycket att ha såhär inför expansionen. Kommer antagligen bytas ut relativt snabbt vid de första questsen tyvärr. Tips ; behåll kontot, du kanske ändrar dig en dag.

Och din gear är vad? antar att du e Xhosa?

Men du kommer kunna flytta från pve till pvp så att det pve server spelar ingen roll. Sen får man gear som är likvärdig med T4 ganska snabbt i wotlk och dom satt datum för wotlk så priserna på chars har sjunkit ganska mycket. Men nått är alltid bättre en inget

Det är min "alt" som jag spelat lite på slutet nu.
Former Jedimind of EYEBALLERS WoW , Celizter of Last Resort . Och vart jag spelar min paladin i slutet av tbc nu och under wotlk , det kommer om en vecka

Medlem

snuffson, lite dåligt exempel där:P det är lite mer som om att jag prenumererar på tidningen illustrerad vetenskap, för att sedan "pausa" prenumerationen. Tror du det är bättre för dem om jag ger mitt prenumerationsnummer till en kompis eller om jag aldrig mer köper?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Vad jag förstått får du sälja ditt account så länge som du säljer med skivorna, kartongen och manualerna.

**edit** ok jag kollade upp det och jag hade fel

Medlem
Skrivet av Stealther:

snuffson, lite dåligt exempel där:P det är lite mer som om att jag prenumererar på tidningen illustrerad vetenskap, för att sedan "pausa" prenumerationen. Tror du det är bättre för dem om jag ger mitt prenumerationsnummer till en kompis eller om jag aldrig mer köper?

Det där var ett dåligt exempel.
Det står väl inte i regler / lagar om tidningar att du inte får göra något sånt, eller hur?
Samtidigt som chokladkakan och att sälja ett account är i stort sett samma sak.
Båda är emot reglerna, även om försäljaren tjänar mer på det. Även fast det är olika saker, så är det samma problem. Typ.

I alla fall, något som verkligen förvånar mig är att ingen moderator har låst tråden och varnat dig än...


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Nu när expansionen närmar sig så är som sagt ärkegear inte jätteeftertraktat utan man skulle nog få mer för kontot om man har många 70s och mycket guld

Medlem

"Ärkegear" får dig att levlea fortare. Och vad ska du med många 70 till, du lär ju bara levla en char till 80 på direkten iaf och inte flera samtidigt.

1
Skriv svar