Värt att byta profession?

Medlem
Värt att byta profession?

Spelar som mage och har just nu 375 mining/tailoring. Är det värt att levla upp enchanting till 375 inför WoTLK istället för mining?

Medlem

Tja det beror ju på om du är i behov av att tjäna massa pengar med mining. Annars hade jag sattsat på enchanting då man får massa trevliga ring-enchants som bara du själv kan använda, plus du slipper betala annat folk för dyra enchants när du kan göra dem själv.

I WoTLK så kommer gathering yrkena (mining, herbalism, skinning) att ge en stats-ökning till de som kan yrket. Har för mig att mining ska ge strength, skinning crit-rating, och herb intellect. (Kan ha fel här, inte helt säker på hur det var)
Så för dig som mage, har du ingen nytta av str.

Medlem

Mining ger stamina(30 på 70, 40 på 80 har jag för mig).

Medlem

Taget från Wowhead.com WotLK sida:

Citat:

Alchemists will gain Mixology which grants them an increased effect when you drink any elixir or flask you are able to make (so far it is being reported as roughly a 20% bonus to the effect).

Miners will gain Toughness which grants a passive +35 stamina.

Skinners will gain Master of Anatomy which grants a 25 critical strike rating bonus.

Herbalists will gain Wild Growth which heals the herbalist for 2000 over 15 seconds, and has a 5 minute cooldown

Medlem

Okej, då känns det knappt värt att levla upp enchanting hela vägen. + 35 stamina plus det faktum att mining kommer att generera en hel del pengar i början av expansionen väger över.

Medlem

Enchanting har , är och kommer alltid vara det bästa proffesionet av den enkla anledningarna att du;

1. Kan enchanta dina egna enchants / ring enchants.
2. Du kan disenchanta allting du plockar upp = mera värde en vad du får av vendors / Du slipper köpa enchanting mats.
3. Du är alltid oberoende av den rådanda konjukturen. Det kan under perioder bli totalt omöjligt att sälja ores , herbs eller leather för en rimmling summa medans du som enchanter alltid har benefit från ditt yrke.
4. Går lite hand i hand med nummer 3 men, folk behöver alltid enchants - alltid -.

Så, enchanting är helt klart värt att skilla. Tänk dock på att göra det nu innan expansionen eftersom du behöver en hel del primals / Lps / GPE mellan 335-375 samt primal mights / voids för rodsen. Dessa kan bli mariga att få ihop / väldigt dyra senare eftersom 70 instancerna är betydligt bättre tweakade / svårare att sola även som level 80.

Tipset är som alltid med en caster att ha en alt med två gathering proffesions som man vill tjäna guld ( Eftersom det antagligen kommer komma väldigt fina tailoring delar vid 80 )
Skilla enchanting och levla en hunter/rogue med Mining/Herb/Skinning så är du i hamn.

Gen
Medlem

Håller inte riktigt med om att enchanting är oberoende konjunkturen. I och med dailys så är grönsaker en vanlig syn. Tycker Arcane Dust helt förlorat sitt värde. En stack går på 15g och det kanske är 3-6 disenchantade grönsaker beroende på tur. Tycker nästan man får mer pengar om man vendorar grönsaker än om man dissar dem. Sen känns det som de nerfat chansen på att få en LPS istället för dust och Greater Planar är inte så vanligt längre som det brukade vara. En Greater Planar är ju värd lika mycket som en stack Arcane Dust.

Jag har skinning på warriorn och har alltid lyckats sälja all leather jag skinnat. Samma med all cloth jag hittat. Herbs var det längesedan jag sålde (sparar allt istället) så jag vet inte hur det ligger till med dem. Antagligen säljer inte en stack Terocone för 40-45g som det gjorde i början av TBC.

Medlem

Oja. Terrocone kostar 40g+ på Kazzak till och från och folk köper ändå. Dust och planars går alltid att sälja och folk som levlar enchanting som har mycket pengar (ebayers) brukar kunna köpa för enorma summor när det gäller greater eternal och illusion dust. Vanligt pris på lotusar är även 23-27g så med lite tur så går det enkelt att få pengar på herbs.


signatur
Medlem

man kan tjäna mer på några timmar fiske än att idla random stad för att spamma /2 SELLING ENCHANTS ... bara en liten poäng


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar