Medlem
Pve till Pvp

Debatten har rasat sen urminnes wow-tider.
Folk sade "It will never happend!" "Blizzard won´t let you, just leave it" och mycket därtill.

Nu har det alltså äntligen skett, man kan flytta sin karaktär från en pve server till en pvp.

Jag hade endå tur med att bara ha haft 1 gubbe på en pve server, men polare till mig var dumma nog att flytta mer eller mindre hela sin arsenal av gubbar, vilket dom är jäkligt glada för att kunna flytta tillbaka.

Blizzard tänker onekligen på sina kunders önskemål

Medlem

Nja.. Tror mer som folk säger på forumet (blizzard egna då) att det handlar mycket om att det har blivit lättare att levla, går snabbare, att det där med ganking inte är ett lika stort problem längre. Spelade nya chars och mötte nån enstaka spelare lite då och då, och iom det så är det inte lägre det där med "omg it's easier to level on a pve server, that is why you can't level there and then transfer to pvp server".

Det och sen är det nåt som Blizzard kan tjäna pengar på, dvs kostnaden att flytta fritt, folk får fler servrar att välja på vid transfer.


signatur
Medlem

Var ju en anställd på blizzard i usa som flyttade PvE till PvP nån gång i vintras, vart ju värsta livet.

Medlem

synd bara att jag har 3 70 och 1 65 så det kostar för mycket

Inaktiv

Dom gör det här för att tjäna pengar. Blizzard gör allt för pengarna och dom får faktist utdelning för det också.

TRor att jag ska flytta min gubbe över till en polares så jag kan lira med han

Medlem
Skrivet av Spiff:

synd bara att jag har 3 70 och 1 65 så det kostar för mycket

Ja, där ser man...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar