Inaktiv
Warrior Spec?

Hej på er!..

Jag är....nej...jag HAR en lvl 70 Tauren Warrior som jag uteslutande använder för PVP.

Jag har lagt tyngdpunkten på Hit-rating (154)
och Crit.chance (33.58).

I övrigt ser det ut så här:

STR:464
STA:764
INT:34
AGI:109
AR:10299
HP:12699

Main Hand DPS: 241.2
Off Hand: 55,0
Ranged: 129,5
Defense: 362
SPI:59
Dodge: 6,14%
Block:5,48%
Resilience: 353

Crittar runt 5000 som max, vanligast 1200-3000.

I PVP gör jag en del skada "ler" men tycker också att jag är förhållandevis ömtålig mot stryk, speciellt mot vissa warriors och framför allt Roguar.

Ni som spelat Warrior länge, vilka seriösa tips skulle ni ge till en PVP förbättring?
OBS....Jag är kvar i Arms, och tänker inte lämna det trädet.

Mvh
Björn

Medlem

Om du visar vad du faktiskt kör med för specc så kanske man kan förbättra något o ge tipps men som det är nu...?

Posta en länk till ditt armory eller peta ut dina poäng på wowhead.
Warriors pvp specc har ingen direckt variation tyvärr. Det är svårt att misslyckas på pvp fronten. Sen är allt upp till hur man spelar o vad man gillar.

Medlem

http://www.wowhead.com/?talent=LV0xdNbog0zbZVVzI0xRc

Fina grejer det där.

(Eller så kan du ta bort lite ur 2-Hand spec och lägga till improved hamstring).

Inaktiv
Medlem

Strength och strength/crit vill du ha i gems, inte hit. Dessutom vill du byta trinkets mot bloodlust brooch, shard of contempt eller berserkers call och sen andra sloten mot pvp trinket (2 min). Executioner som weapon enchant är bättre än mongoose för pvp 12 str som bracer enchant och headenchant finns antingen +34ap +14 hit eller vad det är från Cenarion Expedition i Zangarmarsh eller så har Shattered Sun Offensive en +20 stamina +18 resilience enchant.

Du är dessutom sword speccad och kör en yxa? 0_o


signatur
Medlem

Jag trodde att Unbridled Wrath sög... Kanske den har blivit ändrad sedan jag spelade en warrior? Oh well.

Man lär sig något varje dag.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag trodde att Unbridled Wrath sög... Kanske den har blivit ändrad sedan jag spelade en warrior? Oh well.

Man lär sig något varje dag.

Det är en sk. Filler. Du har ingen direkt användning för vare sig Booming Voice eller Imp. Demoshout. Av tre dåliga talents är UW det överlägset minst dåliga.

Drunken . Jodå, men det är jag mycket medveten om. Felet är väl när sk. "lärare" lär ut fel saker som det blir jobbigt.

Medlem

Då förstår jag.

Sweeping Strikes, inget att ha? Borde väl vara ganska najs om man har mycket rage över och 2 squishies i närheten?
Situational sure, men 5 mindre rage vid stance switch borde det ändå vara värt tycker jag. Men då kan jag inget om warriors också.

Medlem

Ack, alltid så tråkigt att behöva rensa en tråd på inlägg som faktiskt är vettiga men fyllda med personangrepp. Blev en grov resning och det ber jag om ursäkt för. Ni är välkomna att, hm.. börja/fortsätta utan några påhopp. Kan det inte talas med trevlig ton kommer det ta tag i dessa ordentligt.

Inaktiv

Hej igen!

Har nu specat om och det vart en klart märkbar förbättring, kanske inte en alldeles vanlig spec, men gjort utav en god vän och till lika Arena Top player
Passar min spelstil perfekt.

så här vart det: http://shatteredhalls-eu.warcrafter.net/Abachus

Tack för hjälpen "V"! det tar ett tag att nå din nivå men med denna spec så känns det som att det vart helt rätt.

Medlem

Det där är en fin spec i 3v3/5v5 där man inte blir slagen mycket och enrage är därför i stort sett aldrig aktiv

Skulle nog maxat Imp. Hamstring & Imp. Overpower själv dock istället för dom där sista poängen i Enrage, but each to their own.

Medlem

"som jag uteslutande använder för PVP."

"Jag har lagt tyngdpunkten på Hit-rating (154)"

I PvP så är capen på hitrating 5% och det blir något på 80-90. Du kommer ändå ha en 1% chans att missa folk.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Det var ett tag sen jag spelade nu. Endless rage är nog bra men jag undrar lite över det valet. Hur pass bra är den nu? Någon som vet mer ingående? Jag vet att de rättade ett fel på den.

Jag körde inte med den när jag slutade och när jag körde arenan och mötte folk som hade hög resilliance så kunde jag ibland känna att jag hade lite problem med rage. Annars känns det lite överflödigt men eftersom du kommer spamma mer MS med kortare CD så antar jag att du behöver lite mer.

Antar att om man är högrankad i arenan så behöver man nog all rage man kan få.

Gen
Medlem

Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite. Har själv några Warrior Spec frågor.

Levlar upp en warrior just nu som är 61 och har gått efter en spec jag hittade på nätet. Det är 20 en Arms 41 Fury spec och jag kör DW (se min sign för spec). Jag använder en slö MH och snabb OH men nån sa till mig att man ska använda ett slött OH istället. Stämmer det?

Dock sitter jag och funderar om jag kan öka min DPS ytterligare genom att gå över till 2H. Hur ska jag specca isf? Är som sagt var ute efter en lvl up spec, inte PvP

Medlem

Gen - Nej , kör fury och plocka all läder med HIT rating på som du hittar / får i outland.

Du kan såklart ta plate med hit också. Du kommer märka så fet skillnad

Och sen köper du två;

http://www.wowhead.com/?item=25823

med, såg att du har repen för det. Skitsamma om de är snabba båda två, bara pumpa så ska du se att det blir kanon.

Medlem

17/44/0 är nog ändå den ultimata specen för dps vid lvl 70.

Att MH/BT warriors kör ofta arms(slam spec) är endast pga den där +4% melee buffen till partyt. Som fury med bra +hit rating gör man mer skada men då blir andra sura i raiden :).

Det bästa tips från mig när man lvlar en warrior är att köra den specen med vilken man har bästa vapnen. Därför kan arms vara bättre pga att Fury kräver så mycket +hit.

När jag kör heroic guildruns och mobs dör inom 5 sec så hinner man knappt slå dem som arms spec.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Gen
Medlem

Xhosa - Tack för hjälpen. Funkar speccen jag kör med eller borde jag ändra något? Meningen är att skaffa critbonusen i Arms Trädet nu efter att jag slösat lite poäng på Tclap lr något annat onödigt.

Medlem

Ang långsam MH / OH

Beror på... lite antar jag.
Först tänkte jag NEJ!

Men eftersom du kör en massa HS som fury och HS modifierar ditt nästa slag så kan du få in fler HS med ett snabbare MH. Hurvida du ska ha ett långsammare OH vet jag inte riktigt. Det känns mer som om din OH blir en extra hur ska man säga rage tillgång. Slår den ofta så får du lite mindre rage men med jämnare mellanrum. Sov osv... (långsamare blir då tvärt om såklart)

Personligen skulle jag köra med en långsamare MH eftersom alla attacker görs med den. Vilket modifierar även alla dina instants. En snabbare OH för den där lilla extra ragen just när jag behöver den. Om man dessutom speccar för mer OH dmg så blir det de bra boost. Eftersom man crittar en massa så kommer en snabb OH fortfarande generera en massa rage. Jag har inga formler och detta tänk kanske är lite utdaterat men eftersom de inte gjort mycket åt warrior på länge så antar jag att det fortfarande funkar så.

Satt just och funderade hurvida du baserar mycket skada runt instant attacker. Jag byter stance ofta för OP med mera men grindar man bara så är nog HS huvud attacken. Då kanske man ska skippa speed o dmg och bara titta på ett vapens igenliga DPS.

Vapen med hög skada blir bara riktigt farliga när man kör en massa instant attacker som inte finns med i beräkningen av den igentliga dpsen de presterar om man bara stod och körde autoattack.

Ush... nu när det kommer till kritan så vet jag inte längre. Finns så mycket att tänka på och ta i beaktning

Wowwiki kanske kan hälpa dig bättre.
*springer bort och gömmer sig i hörnet igen*

Medlem

Du ska alltid ha två långsamma som fury warrior, eftersom WW etc. slår med båda vapnene = mera dps.

Felet med de där två grunt yxorna är att de har så jäklarns hög maxdps för att vara snabba på den leveln , hit rating samt ap.

http://www.wowhead.com/?talent=LVZVV0VxxRVuio är builden, tänk på att du vill stanna i zerk stance så mkt som möjligt så imp. charge är rätt ovärt. men det är bara fylla på i arms sen med det du känner för.

Sen köper du bara en legion yxa till när du hittar en på AH;t.

1
Skriv svar