Medlem
Raids i Wotlk

Hejsan.

Är det nån som vet ifall typ kara, gruul och alla TBC raider fortfarande kommer vara "bra" under lich king elr kommer alla dem raidsen skrotas och typ överges som dem i pre-tbc?

Medlem

Troligen. : p

Medlem

Med största sannolikhet kommer de att skrotas likt alla level 60 instancer. Ganska synd då det är massor an content som de nya spelarna aldrig kommer att få uppleva.

Själv fick jag aldrig uppleva AQ40, Naxx eller hela BWL och att spela dem i högre level är aldrig samma sak om man nu har tur nog att hitta en raid till dem.

Så passa på nu att raida under dessa 3-4 månader innan WotLK är väl mitt tips till alla WoW spelare.

Ska sluta spela själv och kanske kommer tillbaka till WotLK. Mycket för att jag faktiskt känner mig nöjd med den progress jag lyckades få.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

då får jag skynda med att fixa nytt grafikkort, migrera min gubbe och ta den till 70

Gen
Medlem
Skrivet av Naraccas:

Med största sannolikhet kommer de att skrotas likt alla level 60 instancer. Ganska synd då det är massor an content som de nya spelarna aldrig kommer att få uppleva.

Själv fick jag aldrig uppleva AQ40, Naxx eller hela BWL och att spela dem i högre level är aldrig samma sak om man nu har tur nog att hitta en raid till dem.

Så passa på nu att raida under dessa 3-4 månader innan WotLK är väl mitt tips till alla WoW spelare.

Ska sluta spela själv och kanske kommer tillbaka till WotLK. Mycket för att jag faktiskt känner mig nöjd med den progress jag lyckades få.

Ja och nej.
Vissa 0-60 ska ju få en overhaul som t ex Stratholme (Caverns of Time), och andra ska tunas till Heroic Mode (Deadmines mfl). Det har pratas lite om det eftersom de flera av gamla instanserna trots allt är väldigt roliga att spela igenom

Medlem
Skrivet av Gen:

Vissa 0-60 ska ju få en overhaul som t ex Stratholme (Caverns of Time), och andra ska tunas till Heroic Mode (Deadmines mfl). Det har pratas lite om det eftersom de flera av gamla instanserna trots allt är väldigt roliga att spela igenom

Det låter ju grymt. Precis det man vill höra

Medlem
Skrivet av martyr:
Skrivet av Gen:

Vissa 0-60 ska ju få en overhaul som t ex Stratholme (Caverns of Time), och andra ska tunas till Heroic Mode (Deadmines mfl). Det har pratas lite om det eftersom de flera av gamla instanserna trots allt är väldigt roliga att spela igenom

Det låter ju grymt. Precis det man vill höra

Heroic deadmines!? wtf?
är det för lvl 80 eller blir det typ normal lvl fast mer taktik och svårare? :S

Gen
Medlem
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av martyr:
Skrivet av Gen:

Vissa 0-60 ska ju få en overhaul som t ex Stratholme (Caverns of Time), och andra ska tunas till Heroic Mode (Deadmines mfl). Det har pratas lite om det eftersom de flera av gamla instanserna trots allt är väldigt roliga att spela igenom

Det låter ju grymt. Precis det man vill höra

Heroic deadmines!? wtf?
är det för lvl 80 eller blir det typ normal lvl fast mer taktik och svårare? :S

Letar och letar men hittar inte vart jag såg det. Hade för mig att det var intervjun med Tom Chilton och Kalgan under GC men hittar inget där.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av martyr:
Skrivet av Gen:

Vissa 0-60 ska ju få en overhaul som t ex Stratholme (Caverns of Time), och andra ska tunas till Heroic Mode (Deadmines mfl). Det har pratas lite om det eftersom de flera av gamla instanserna trots allt är väldigt roliga att spela igenom

Det låter ju grymt. Precis det man vill höra

Heroic deadmines!? wtf?
är det för lvl 80 eller blir det typ normal lvl fast mer taktik och svårare? :S

Letar och letar men hittar inte vart jag såg det. Hade för mig att det var intervjun med Tom Chilton och Kalgan under GC men hittar inget där.

De har sagt att de kikat på MÖJLIGHETEN att göra det men att det är svårt och antagligen inte kommer hända.

Medlem

Kan ju inte vara så svårt egentligen. Bara byta ut mobsen och loot. Allt är ju redan klart så bara att ändra.

Skulle vara om de ändrat något vitalt i hur de bygger upp instancerna nuförtiden. Men att det skulle vara så himla svårt tror ja inte. Borde va både enklare och snabbare än att designa nya instancer. Men kan bli knappt med tid att betatesta allt på en gång.

Medlem

Det ser iallafall ut som att Sunwell loot kommer räcka bra bättre i WOTLK en Naxxramas loot räckte i TBC, tror nog man kommer använda vissa delar runt lvl76-79, kanske till och med börja raida med dom - så antar att vissa kanske kommer fortsätta raida lite smått.

Men annars är ju hela poängen med dom typ 15 nya dungeonsen att det ska vara ett steg framåt, visst det är tråkigt för nya spelare att dom missar instancer, eller folk som inte raidat men det är ännu värre för dom som gjort det i flera månader och vill ha något nytt.

Hursomhelst så har dom iallafall minst 3 månader på sig att se tex. Black Temple, vilket borde räcka och bli över, med 3.0 så är det möjligt att Sunwell kommer bli mycket, mycket lättare också på grund av den extremt mycket högre dps'n alla kommer ha.

Medlem
Skrivet av Puffin:

extremt mycket högre dps'n alla kommer ha.

Förklara detta för mig är du snäll. För att nå 51 poängs talents måste du försaka en hel del i dina andra träd. Tror knappast det kommer balanseras upp.

Gen
Medlem

I och med hur buffs och debuffs samt mana kommer att fungera under raids i WotLK så är det svårt att säga hur det kommer att se ut med raid DPS. När de pratade om det nya systemet så lät det väldigt bra då man hade fått alla buffs från alla klasser oavsett vilken grupp man var i i raiden. Men nu pratar de om att buffs med samma egenskaper inte kommer att stacka. Säg att raiden påverkas av Arcane Intellect och Fel Intelligence. AI kommer att skriva över INT delen i Fel Intelligence men behålla SPI delen. Alltså ska alla få AI INT och Fel Int SPI.

Medlem

Battle shout och Blessing of Might ska tydligen inte stacka heller. Så man tappar 200~250 ap som melee dps där på en buff och det är inte någon buff i dps alls, mer en förlust. Detta medföljer dock att vissa klasser kommer bli mer och mer värdelösa än vad de redan är. Holy pala är den enda healer klassen som man inte tjänar nåt på att ha flera av. Holy priest betyder en mass dispel till, druid ger fler hots och innervates osv, shaman ger en extra bloodlust men palan ger bara en extra cleansebot. Så 3 palas räcker, 1 prot, 1 retri och 1 holy. Sen behövs inte flera och iom att vissa blessings inte kommer behövas (salv försvinner och might/battle shout inte stackar) så kan man säkert utan problem gå ner på 1-2 paladiner per raid.

Kul att de försöker ändra systemet och kanske få in Death knights i raids men de behöver inte kasta bort andra spelare/klasser för det.


signatur
Gen
Medlem

Jo, men samtidigt är DK en helt ny klass som också måste få sin plats. Om andra spelare inte ska kastas ut måste man öka antalet raidande från 25 till 28 eller nåt.

Medlem

Ändringarna är ju gjorda för att man ska kunna variera vilka klasser man vill ha med och inte helt tvunget måste ha med X antal av klassen Y för att klara det. det ska gå nästintill lika bra med en annan som också kan göra buff Z med också kan göra buff P.
Lite mer variation vill de ha in. Det blir säkert bra i slutändan. Speciellt i lvl70+ instancerna. kanske fuckar det lite nu i BC instancerna

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Puffin:

extremt mycket högre dps'n alla kommer ha.

Förklara detta för mig är du snäll. För att nå 51 poängs talents måste du försaka en hel del i dina andra träd. Tror knappast det kommer balanseras upp.

Hela raiden kommer bland annat ha en +20% Haste buff(nya Windfury), Strength of Earth & Grace of Air är nu samma totem, battleshout och leader of the pack är raidwide, samma med heroism osv.

Sen dom flesta klasser kommer få en DPS boost även om dom har kvar gamla talents, mycket pillande som gått till där.

1
Skriv svar