Problem att starta Wow

Medlem
Problem att starta Wow

Nästan varje gång jag startar wow så fryser bilden när man ska logga in och efter nån minut så kommer det upp ett felmeddelande som säger: "Grafikdrivrutinen nv4_disp har slutat fungera normalt. Spara alla filer och starta om datorn för att återställa alla grafikfunktioner. Nästa gång du startar datorn så kommer en dialogruta som ger dig möjlighet att rapportera felet till Microsoft att visas".

Nån som vet var felet är ?

Det har börjat hända efter att jag köpt och installerat ett nytt grafikkort: Nivida GeForce 7600 GT.

Och det händer bara när man ska starta World Of Warcraft, alla andra spel funkar bra.

Medlem

nv4_disp är drivrutinen till ditt grafikkort. Testa att installera om den och se om det hjälper. Tanka hem den senaste från nVidias hemsida om du inte redan har gjort det. Dom rutiner som följer med korten är oftast förlegade. Glöm inte att avinstallera den gamla innan du drar in nya rutiner. Om det fortfarande spökar kan det hända att du måste gå in i Safe Mode och köra Driver Cleaner eller nåt för att få bort alla gamla drivrutin-filer. Googla Driver Cleaner så hittar du den bums.

Jag brukar inte göra det så omfattande i vanliga fall men när det bråkas som i det här fallet så kan det vara ide att rensa ordentligt.

Installera även om DirectX när du ändå håller på.


signatur
1
Skriv svar