Bästa instancen i WoW?

Inaktiv
Bästa instancen i WoW?

Ni kan gärna skriva den bästa instancen i WoW enligt er och motivera lite varför just den är bäst 8)

Medlem

hmm, måste nog vara stratholme... gillar verkligen designen av den instansen

Medlem

Det blir nog Blackwing Lair för min del, första "riktiga" raidinstansen som krävde att man tänkte lite.

Gen
Medlem

Naxxramas och Karazhan p.g.a. designen, variationen på bossarna och rolighetsfaktorn.

Inaktiv

en av mina favoriter är faktiskt SM, har vart där säkert 100 gånger och tycker fortfarande den är skoj....dels för att man faktiskt måste tänka lite när man kör den sen all fin loot.

en annan favvo är Karazhan, mycke utmaning i början och roliga bossar och självklart vissa skräp bossar

Medlem

Stratholme är min favvo faktiskt ^_^ Gillar designen på den. Tycker nästan att BC instancerna är ganska tråkiga, men det är kanske för att man lirat söner 70% av dem


signatur

Videomupp

Medlem

Shadowfang Keep, Naxxramas, Black Tempel.
Och jag har ingen speciell anledning, jag älskar dom bara

Medlem

BWL hands down, känslan första gången man var där och fick looten som var "the shit" just då slår allt ;P

gear va så mycket mer värdefullt på preTBC tiden, ingen bryr sig om man lallar rundor med t6 nuförtiden -_-


signatur

I'm the best around...

Inaktiv
Skrivet av tritium:

en av mina favoriter är faktiskt SM, har vart där säkert 100 gånger och tycker fortfarande den är skoj

den gillade/giller jag också. har inte kört alla i tbc dock ... inte heller så mkt raids

Inaktiv

jag måste säga det, jag gillar SSC skarpt, fast karazhan är ju ganska kul det med

Medlem

Innan TBC självklart Naxx, överlägset snyggaste och bästa raiden i WoW och de tyvker ja fortfarande!

I TBC får jag väl säga BT, ser nice ut och hyffsat kul! Synd bara att dom gjort en del bossar lättare än en 17 ELITE i barrens...

Medlem

Strat - pga av designen

Medlem

pre-tbc! blev tråkit utan 40 man raids fast naxx e bäst!


signatur

-Lux Veritatis mecum-

Medlem

Naxx och deadmines ,, älskar deadmines för den är bara så mysig Och naxx är kul för variatonen... Black Temple är ganska tråkig om jag ska vara ärlig.. den är ganska dryg


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

MC och BWL. Hade helt klart mest kul i dom 2 ställena. Spelet bara spårade ur efter att AQ blev upplåst. För mig dog då WoW.

Inaktiv

Blir roligt att dom gör om Naxxramas så den blir en 25 man raid.

Medlem

Trash blev sjukt mycket roligare iom TBC och jag själv gick från holy till prot spec på min paladin så jag fick lite mer att göra och själv vara inne i gröten. Detta gjorde att jag uppskattade det mycket mer. Innan TBC så gillade jag BWL och AQ40 men fick aldrig se hela Naxx utan bara första bossarna i varje vinge. ´
Dock kan jag nog spela Scholomance hur många gånger som helst maa lore.


signatur
Medlem

WC! Trots att den idag är hur tråkig som helst så kan jag inte glömma dom första gångerna man smög in där.
Kan än idag höra ljudet av winden som viner/tjutar i min skalle.
Det var nått speciellt med med den instancen, och man har idag svårt att fatta hur i hela friden det kunde ta 3-4 timmar att ta sig igenom hela WC.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Av alla instances är Naxxramas den bästa, utan tvekan, och efter den kommer Black Temple, båda känns riktigt enorma och genomarbetade med välbalancerade och roliga bossar.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Om man går efter utseende/setting kan jag förstå att folk gillar Naxxramas, men inte fan var bossarna roliga - såna extremt elaka bossar där 1 fuckup av dom 40 idioterna man lallande runt med ledde till en wipe. Bästa exemplet är väl Thaddius, 1 kille som sitter i rumänien eller whatever DC'ar(vilket var sjukt vanligt pre-tbc) och voila, wipe. En kille laggar till i 2sec, wipe. En kille fuckar up och tar 3 steg fel, wipe. Inte tillräckligt med DPS? Wipe and so on..

Andra exempel skulle väl vara Faerlina där Druids spenderade 10 minuter att hålla in decursive knappen, skoj.

Nej fyfan, kan bara hoppas att WotLK Naxx bossarna är bättre designade.

---

Tillbaka till den ursprungliga frågan, så är min personliga favorit AQ40, om man bortser från den idiotiska trashen - den kändes väldigt unik och var fylld till bredden med bra encounters, som var svåra men samtidigt inte behövde 40st fulltime WoW proffs för att ta ner.

Kollar man på 5man instancer så antar jag Dire Mauls alla wings är min favorit, gillade aldrig Stratholme eller Scholomance men Dire Maul var helskön - och hade faktiskt bra loot för alla klasser(dungeon 1 seten var ju helt hopplösa för i stort sett alla klasser, 0 spelldamage för mages, ingen +healing för Druids, och ingen melee crit heller... jadu).

Inaktiv

Strat ofc den äger ju!

Medlem

SM och ShadowLab

Inaktiv

De gamla klassiska 40 man instancerna, många minnen från dem. Annars gillar jag Zul Gurub och Zul Aman.

Medlem
Skrivet av Desmin:

De gamla klassiska 40 man instancerna, många minnen från dem. Annars gillar jag Zul Gurub och Zul Aman.

Mjo riktigt sköna instances, tröttnar aldrig på att köra dem Var i Zul Gurub igår senast på en mountrun.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Efter ~30 björnar så börjar Zul'Aman bli rätt tråkig om jag ska va ärlig. Men jag är oxå en sådan som tycker att det är roligt att spela om jag får chansen på loot. Kara är helt sjukt tråkigt med min paladin som har T6 gear, men med min mage som har heroic gear och skitkass gear så är det mycket roligare. Och då hatar jag att dpsa och älskar att tanka.


signatur
Medlem

Dire Maul och BRD, bägge ställena får en massa pluspoäng för att de inte är särskilt linjära. DM dessutom för att det var färre men tuffare mobs. Hade det inte alltid varit så mycket downtime på raider hade det nog blivit någon raidzon som favorit, men nu når dom inte riktigt fram.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Shadowfang Keep alla Scarlet's och Karazhan, ^_^


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Karazhan och Deadmines

Medlem

Stratholme är jävligt nice, men att göra tribute runs i Dire Maul North är den bästa tycker jag.


signatur

You fail

Medlem

Deadmines. Historien kring Van'Cleef och Stormwind är <3

12
Skriv svar