Nya refferal bonusarna är ett riktigt tokigt marketingtrick (ink. guide)

Medlem
Nya refferal bonusarna är ett riktigt tokigt marketingtrick (ink. guide)

Men inget man inte kan få något ut av. Blizzards plan här är att få spelarna att känna sig som om dem lurar systemet och dem lyckas. På 40H kan man dinga 6 lvl 59 gubbar.

Förvånad att jag inte sätt ngn tråd ang. detta. Jag o brorsan testade detta och pungade därmed 150 kr för att köpa ett nytt acc. gz blizz.

Här är ett utdrag av dem viktiga bonusarna

Citat:

You and your friend will earn triple the experience when grouped together!

For every two levels of experience your friend earns, they can grant one level of experience to any one of your characters of lower level than your friend.

You and your friend will have the ability to summon each other from any point in the world.

Detta måste man ha:

Minst 3 konton varav ett har referrat ett annat och uppgraderat trial acc med vanliga wow (för att lyfta levelrestriktion) och dessutom uppgraderat vanliga wow med Burning Crusade trial för att få tillgång till ghostlands och Hellfire: ramparts. Ett av kontona måste ha en höglevlad karaktär att boosta med (mage/warrior/pala funkar bäst)

en datorspelsintresserad uthållig vän eller en lillebror man kan slå alternativt en storebror man kan utpressa.

Detta är inget måste egentligen men det är smidigare om man är minst 2 som spelar även om det går att spela 3 konton själv. Det som man förlorar tid på är att dö och det är i princip omöjligt att lösa krissituationer i instanser om man spelar alla konton själv.

Helst en minor speed increase enchant på den karaktären som followar för det är mycket irriterande när follow bryts tycker jag allt.

När man uppgraderar från trial tar det 72H för alla restriktioner att lyftas (levelrestriktionen lyfts direkt). Man kan alltså inte skicka pengar till trialkontot men detta är inget egentligt problem om man boostar.

Ett generellt tips för att boosta är att zooma ut minimapen helt och sen zooma in 2 ggr. Ser du den som dödar på minimapen nu kommer du alltid att vara i range för att få XP i instanser. Detta är speciellt användbart om man spelar alla kontona själv.

Notera att trippel XP och bonuslevels inte fugnerar över lvl 60. Dessutom måste man använda sina bonuslevels innan karaktären som ger dem blir lvl 60. Blir man lvl 60 utan att ha gett bonus levels går man miste om dem.

Man får ingen bonus XP om man boostar såhär t.ex:

en lvl 70 som är linkad till en lvl 20 i SM

För att få bonus XP måste karaktärerna vara minst i levelling range "grön" från varandra.

Notera även att man får 3X XP av quests vilket gör att 1-20 i ghostlands går väldigt fort pga. queststrukturen där. Båda karaktärerna måste vara i vanlig mobkill range för att få bonus XPn av både mobs man dödar och quests. Detta innebär alltså att man inte kan lämna in quests när man är själv utan man måste vara tillsammans.

såhär går jag och bror min tillväga. man måste ha 3 konton minst totalt för att det ska fungera. (det 3e är ett utanför referral linken för att kunna boosta, mage/warrior/pala funkar bäst)

Man levlar i grupper om 2 karaktärer. 2 gånger levlar man 1-59. detta tog ca 16H med warriorboost i SM>ZF>BRD>LBRS>HF:R, oftast byter man instans på så låg level som möjligt, med mage tjänar man nog på att stanna SM lite längre möjligen.

När man är klar med dessa har man 1 lvl 59 på sitt vanliga konto och en lvl 59 på det nya referrade kontot.

Nu levlar man en grupp om 2 karaktärer till lvl 30. Detta tar ca 3,5H med 1-20 i Ghostlands 20-30 i SM (använd BC trial på det referrade kontot och använd friend summon för att direkt få starta i ghostlands med båda om du kan tänka dig göra en bloodelf) Karaktären på ditt vanliga konto kan du nu ge bonuslevels från lvl 30-59 med lvl 59 karaktären på det referrade kontot.

Upprepa hela denna process en gång till så slutar du med 4 LVL 59 på ditt vanliga konto och 2 lvl 59 på det referrade kontot. Dessutom har du 2 värdelösa lvl 30s på det referrade som du bara hade med för att levla till 30 snabbare på ditt vanliga så du kunde ge bonus lvls till 59.

en del frågor kan man få svar på i Blizzsards officiella FAQ om saken men mycket information saknas här. [http://eu.blizzard.com/support/article.xml?articleId=30562en]

Gen
Medlem

Mycket bra skrivet

Har dock några frågor:

* Man kan väl köra två konton på samma dator?

Konto 1 - Sin main som man boostar med lvl 70
Konto 1 - En lowlvl alt som man lägger bonuslvls på.
Konto 2 - En ny char som är linkad till lvl 70an som man blir boostad av.

* Det nya kontot behöver man inte uppgradera till TBC det första man gör heller i guess eftersom man bara kör upp den till 60?

* Måste man vänta 10 dagar på att Guest pass gått ut så att man kan uppgradera kontot och betala en månadsavgift? Eller kan man betala månadsavgiften direkt och slippa vänta 10 dagar?

Medlem

din första punkt fungerar som du beskriver, bortsätt att lowlvl karaktären inte kommer få referr-a-friend bonus xp, tyvärr. Det är därför man måste ha minst 3 konton för att det ska vara så effektivt som möjligt. Kör man med enbart 2 konton är dualboxa 1-60 antagligen det snabbaste sättet att levla. Man får ju fortfarande bonuslvls men man får nog räkna med åtminstone 1.5 days played istället för 15-16H

helt rätt man behöver inte uppgradera BC. om man nu gör det ska man inte göra detta online då man sparar 130 spänn eller så på att uppgradera om man köper på t.ex. webhallen. Uppgraderar man bara vanliga wow får man en 10 dagar TBC trial som antagligen kommer vara tillräckligt beroende på hur mkt tid man kan/vill lägga ner på wow under dem 10 dar den håller

man måste inte vänta. Såfort du betalar lyfts lvl 20 gränsen från kontot. Sen tar det 3 dar ytterligare innan trade/ah spärrarna lyfts. du får dessutom dagarna som är över på trial till dina gratis 30 dagar.

Gen
Medlem

Ty för svaret.

Jaha, då förstår jag inte riktigt vart man lägger bonuslevlarna man får. För de kommer väl från gubben som man boostar på Konto 2? Eftersom inte min main kan få dom så undrar jag vem man lägger dom på (om man inte har Konto 3)?

Och hur kommer det sig att man levlar dubbelt så snabbt med tre konton? Har för mig att 3 x XP är max. Annars hade det ju blivit 6 x XP med två gubbar och 9 x XP med tre gubbar (om man inte inkluderar main).

Medlem

förstår inte riktigt vad du menar. det är alltid kontot som bjuder in till referr som kan få bonuslevels. klart du får dem på ditt mainkonto

Gen
Medlem

Ok, då är jag med.

Men du svarade aldrig på frågan om varför det går fortare att levla två konton samtidigt än bara ett?

Medlem

ja det går mycket fortare. Wow tillåter dig ju att ha flera klienter uppe samtidigt. Att boosta går inte fortare än i normala fall, då måste man ha 3 konton och har man 3 konton får man drygt 3x mer xp/mob. Men att dualboxa, eller helt enkelt bara använda follow, går fortare. Du får 3X xp av quests och kan således välja vilka quests du finner lämpliga att göra med två klienter. xp/mob blir alltså ca 150% av mobens normala xp värde (2 personer i grupper delar på normala 100% gånger 3, i och med bonusen)

Gen
Medlem

Har några guildisar som kör något liknande.
En 70a har ett trialkonto där han har en lvl 1 gubbe. Samtidigt boostar han en kompis alt och när de ska lämna in Q så summonar de lvl1an så att alten får 3xXP. De levlade 35-40 på 3 timmar. Och då slackar dom. Tappade hakan när jag såg resultatet med egna ögon. 38-39 tog några minuter då han fick 42k totalt för två inlämnade quests. Gasp!

Iaf så skulle visst Blizzard hotfixa något imorgon. Vissa tror att det är RaF för visst är sjukt OP?

Medlem

Det dem har fixat på US är att man inte kan missbruka trialkonton för trippel questxp med lvl 1 char. Man kan fortfarande boosta vilket är det snabbaste. vi klockade 41H på 6 lvl 61/60s.

det roligaste var att granta i ogrimmar för folk blev extremt sura. Undrar nog hur många som reportade.

Inaktiv
Skrivet av PR00H:

vi klockade 41H på 6 lvl 61/60s.

det roligaste var att granta i ogrimmar för folk blev extremt sura.

levlade ni upp 6st på 41h till 60?

vad är granta?

Medlem
Citat:

For every two levels of experience your friend earns, they can grant one level of experience to any one of your characters of lower level than your friend.

Granta = grant. Lite svengelska. Betyder ungefär "ge".

1
Skriv svar