Fördelen med att vara arbetslös

Medlem
Fördelen med att vara arbetslös

Efter att ha varit arbetslös i snart ett år så har jag äntligen hittat en positiv sak med det: Jag kan vara uppe hela nätterna och kolla på OS! Det är riktigt kul att kunna kolla på det mesta som händer borta i Kanada live och inte repriser dagen efter.
I natt börjar äntligen Tre kronors resa mot att försvara sitt guld, men det kommer att bli tufft. Både Kanada och Ryssland imponerade stort i nattens matcher och på pappret så måste jag säga att båda deras lag är snäppet bättre än Sveriges. Men i turnering där man bara möter vardera lag en gång, så kan Tre Kronor slå vilket lag som helst, så jag är positiv.

Det bästa med OS än så länge är att vi har 2 guld mer än norrmännen, och förhoppningsvis så kommer det bli fler

Sen så var det Champions League igår också, och Manchester United besegrade äntligen Milan på San Siro med 2-3 och har ett ypperligt läge till avancemang inför returen på Drömmarnas Teater! Härligt!!!

#blogg

Fördelen med att vara arbetslös

Kan inte hålla med riktigt, men du är säkert inte sysslolös


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett år? Shit. Hur har du lyckats vara arbetslös så länge? Jag har max varit arbetslös i 3 månader. Och då var det ändå extremt.

Medlem

Ja du Fargo. Gick ur skolan vid fel tillfälle är väl en anledning. En annan är väl att jag söker jobb inom industrin, vilket inte går så bra just nu...

Medlem

Ett tips är att vidareutbilda dig nu när du har tid. Gå en yrkesutbildning. Utveckla din industri-utbildning. Gå svetskurser m.m. Sånt gjorde jag när jag var arbetslös och gjorde mig mer attraktiv på arbetsmarknaden. Jag pallade bara att inte sitta på röven o spela tv-spel hela tiden. Även om det var skoj.. ett tag iaf.

Medlem

Nej, det blir tröttsamt efter ett tag att bara sitta hemma och glo... Jag har gått ett par kurser, men vad hjälper det?
Problemet med dagens samhälle är att har man ingen större meritlista så är det svårt att få jobb.

Medlem

Jo. Det har du helt rätt i. Ingen vill lära upp folk. Men ha tålamod och sök ivrigt. Jag hade samma problem när jag slutade gymnasiet. Men nu några år senare har jag inga större problem att få jobb.

Medlem

Om du har varit arbetslös i snart 1 år så avslutade du dina gymnasiestudier i förtid? Isåfall ska du nog inte skylla på samhället och arbetssituationen i Sverige om du fick problem redan i gymnasiet, om nu så är fallet.

1
Skriv svar