DN gör en AB

Medlem
DN gör en AB

Ja, så illa är det

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=686767

DN undrar alltså om fyrhjuliga MCs ska förbjudas i samband med en artikel där en 68-årig man dött när han kört en. Att hans död inte var relaterad till att han körde en fyrhjulig MC verkar vara sekundärt. Frågan är ju alltid aktuell...

Medlem

Seg kväll?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

står väl inget i stil med "STOPPA MÖRDARMASKINERNA!!!" ?

en kort och "informativ" notis om en dödsolycka som skett p.g.a. ett sjukdomsfall.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

står väl inget i stil med "STOPPA MÖRDARMASKINERNA!!!" ?

en kort och "informativ" notis om en dödsolycka som skett p.g.a. ett sjukdomsfall.

Skulle just skriva det samma :S

Medlem
Skrivet av Werzion:

står väl inget i stil med "STOPPA MÖRDARMASKINERNA!!!" ?

en kort och "informativ" notis om en dödsolycka som skett p.g.a. ett sjukdomsfall.

Med tillhörande webfråga om fyrhjulingar kanske skulle förbjudas.

Inaktiv

dom krälar sakta men säkert mot aftonhoran
dom vill väl bli mer attraktiva för den allmäna massan *brr*


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=671622

kan nog mer/främst ha med detta att göra.

och visst, fem dödsfall är alltid fem för mycket, men samtidigt är ju inte fem så värst farligt, procentuellt så blir det ju 0,16 procent av samtliga fyrhjulingar (30.000 st i sverige enligt artikeln)

sen vart jag förvånad när jag läste om att dessa fyrhjulingar endast fick vara på 24 kW, alltså som en mellantung MC, jag själv har en KTM 640 (MC) som ligger på ca 40 kW @ 140 kg - en fyrhjuling lär ju väga bra mycket mer än det och dessutom bara få ha hälften av effekten... jädra snigelmaskin då ju haha


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Så länge folk har ihjäl sej själva bara så ser jag inget problem.
Darwin o s v.
Ungefär som med en del MC-förare...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av prikk:

dom krälar sakta men säkert mot aftonhoran
dom vill väl bli mer attraktiva för den allmäna massan *brr*

Ja, det är beklagligt att det är så... Egentligen är det ju "vårt" fel att aftonbladet är som det är... Kanske blir bättre efter nästa generationsskifte... men nä... det blir nog bara värre.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nja, SÅ illa är det ändå inte..

En illa formulerad webfråga en AB icke gör...

Det HÄR är en AB!

Däremot håller jag på att ge upp hoppet om SVD... Där har vi en klar AB kandidat!

Medlem
Skrivet av lave:

Däremot håller jag på att ge upp hoppet om SVD... Där har vi en klar AB kandidat!

mm, har alltid läst SVD tidigare, men senaste åren har det bara gått utför. sorgligt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

var väl en debatt om fyrhjulingar för inte så längesen..
typ att det hände rätt mkt olyckor med dem, och att det var problem då vissa regler inte gällde fordonstypen som borde gälla blabla

haha enda erfarenheten av fyrhjulingar är när jag körde en på skara sommarland när jag var liten.. kommer inte ihåg så mycket men konstruktionen gör väl dem ganska livsfarliga att köra in i nåt med.. som motorcyklar.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Så länge folk har ihjäl sej själva bara så ser jag inget problem.
Darwin o s v.
Ungefär som med en del MC-förare...

Oj vilket otroligt osvenskt utlåtande. *applåderar*


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Ungefär som med en del MC-förare...

fixa A-körkort så behöver du inte vara arg och avundsjuk utan får också leka och ha kul


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Döbringer:

Ungefär som med en del MC-förare...

fixa A-körkort så behöver du inte vara arg och avundsjuk utan får också leka och ha kul

Var läser du arg och avundsjuk för någonstans?
Komplett likgiltighet snarare.

Problemet med en del personer är just den där "leka och ha kul"-attityden, det är väl OK, men inte om du riskerar andra människors liv, riskerar man bara sin egen så är det nog ändå inte så jävla trevligt att vara den som gör idioten till en pannkaka.
Det är inget fel med MC-åkare som grupp, men det är onekligen många som inte har vett i skallen när de "busar".

Och förresten, blir det nånsin en MC för mej så blir det en glidare; slöa fram på vägen, bakåtlutad med sommarvinden i ansiktet, det gör mej avundsjuk garanterat.


signatur

yolo

Medlem

hehe, nejdå, inte menat så (trodde mina smileys täckte upp för sarkasmen)

har kört glidare en gång i mitt liv, cirka fem minuter, en Honda Shadow 1100 - och kan erkänna att det vart riktigt skönt, däremot blev jag aldrig riktigt kompis med att växelspaken och fotbromsen ska vara placerad 5-6 cm ovanför ens fötter (och att ha hela plattor en halvmeter framför en som fotstöd vart lite ovant också)
mest njöt nog rumpan på den stora sköna mjuka sadeln


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

haha näädå, blev inte sur eller så, men jag erkänner att jag blir irriterad på folk i trafiken, ganska ofta är det just MC-åkare. På vintern kör dom väl BMW. >:
/ Döbringer gömmer sej bakom sin gamla Toyota.


signatur

yolo

1
Skriv svar