Hur mycket kostar frakten från datorbutiken.se?

Medlem
Hur mycket kostar frakten från datorbutiken.se?

^_^ Måste få veta hittar inte infon där, eller så är jag blind eller nåt...

www.datorbutiken.se


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Från 95kr står det. Tror du kan se frakten när väl du kommer till kassan.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Beror ju lite på vad du väljer för betalningssätt... att betala i förskott brukar vara billigast.

Passa er för komplett.se just nu... de byter datorsystem och det verkar som att de inte kan leverera svar på mail ens... Jag beställde i helgen, allt fanns i lager men ännu har jag inte fått leveransbekräftelse... det är inte ok.:evil:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

nj
Medlem

Fraktkostnaden står i varukorgen när du valt alla saker du ska beställa.

Medlem

Ursäkta att jag frågar, men är ens Datorbutiken ett ställe man vill beställa ifrån? Eller vad anser ni, som gör det menar jag, är fördelen med det.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Det är ett svenskt företag, relativt snabba leveranser. Jag föredrar dock Komplett vilket är sjukt bra!

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Ursäkta att jag frågar, men är ens Datorbutiken ett ställe man vill beställa ifrån? Eller vad anser ni, som gör det menar jag, är fördelen med det.

dom har funnits i 100år, och brukar vara billigare än komplett.
funkar bra, handlar där ibland


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Passa er för komplett.se just nu... de byter datorsystem och det verkar som att de inte kan leverera svar på mail ens... Jag beställde i helgen, allt fanns i lager men ännu har jag inte fått leveransbekräftelse...

Hmm, jag lade order till Komplett i lördags och fick paketet på tisdag. Inga problem alls, kanske flera har beställt samma vara som du och det tagit slut ?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av CastorFiber:

Passa er för komplett.se just nu... de byter datorsystem och det verkar som att de inte kan leverera svar på mail ens... Jag beställde i helgen, allt fanns i lager men ännu har jag inte fått leveransbekräftelse...

Hmm, jag lade order till Komplett i lördags och fick paketet på tisdag. Inga problem alls, kanske flera har beställt samma vara som du och det tagit slut ?

Jag lade min i söndags - jag beställde processor, minne och lite annat skräp... Jag har ännu inte fått leveransbesked... supporten sade att de kunde ge mig LEVERANSBESKED först på måndag...

Det är så dålig stil att jag förmodligen handlat klart där... Jag köper ganska mycket datorprylar på nätet både till mig och för andras räkning men nu byter jag nog fan bara för att hämnas...

Du får gärna avbeställa om du vill, säger de med klämkäck ton... efter att man väntat en vecka redan...

Mycket irriterande. Enda sättet de kan hävda sig på är att kompensera mig. ..utan att ge mig biobiljetter.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Ursäkta att jag frågar, men är ens Datorbutiken ett ställe man vill beställa ifrån? Eller vad anser ni, som gör det menar jag, är fördelen med det.

Snabbt, enkelt, trevlig support, priserna mm. Köpte ett tangentbord därifrån som jag skulle ge mig själv i julklapp, utöver tangentbordet fick jag flera nävar godis som kunde fylla en stor skål jag hade på bordet.

Jag brukar handla 50/50 på Datorbutiken och Komplett.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag är förbannad på datorbutiken, hade beställt en dator för 12500 och den skulle skickas nästa vecka, men nu helt plötsligt att den är avbeställd?? Fan, ska jag behöva vänta 2 veckor till nu, suck!

Medlem

Jag avbeställde allt jag beställt från komplett.se
Har man inte ens fått leveransbesked efter en vecka då skall man inte få sälja något.

DustinHome... din tur.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

är inte dustin typ tokdyra?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

är inte dustin typ tokdyra?

Faktiskt inte - de saker jag skulle kostade nästan på slanten var de gjorde på komplett... jag fick byta märke på minnet men det var ok... Jag beställde dock lite till så det blev lite dyrare i slutändan...

Jag betalar gärna lite extra om de gör sig förtjänta av det, dustin har verkligen ställt upp för mig när jag haft problem med saker jag köpt av dem tidigare... tyvärr anlitar de infocare som är djävulens avkomma på jorden men man kan ju inte få allt... man får se till att köpa märken de inte täcker.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

huga infocare dom jag vet är duktiga där är typ teknikerna i huset tomtarna som åker ut o servar brukar ha noll koll på nord och syd,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

hm okay..
jag handlar nästan alltid på komplett, och när det fattas saker där handlar jag på datorbutiken..
har RMA:at ett flertal grejer och alltid fått snabba svar och bra service.. men men, man kan ju ha otur


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Har beställt mycket från Komplett i mina dar (:P), men det är lite sissodär måstej ag hålla med om av en del. Mitt favoritställe är säkerligen Dustin Home, de är billiga, snabba och har ofta rätt najs erbjudande. Datorbutiken för mig är nämligen billiga men värdelös support. Alltså att så länge saker fungerar så är det najs, annars är det en jäkla möda, men det är mycket möjligt att de bättrat sig.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag avbeställde allt jag beställt från komplett.se
Har man inte ens fått leveransbesked efter en vecka då skall man inte få sälja något.

DustinHome... din tur.

Eftersom vi pratade om det - 08:29 samma dag som de fick beställningen har den lämnat deras lager... Det är SÅ man sköter en webbutik. Hazza!:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

pff, beställde ett nytt graffe från Datorbutiken.se i lördags och det har inte skickats än (det fanns i lager).

Medlem

Har inte mycket till övers för komplett nu, beställde ett moderkort för kanske ett år sen, men fick aldrig något kolli-nummer eller notis för att kunna hämta ut (faktura heter det va?).
Trodde då att ordern inte kommit fram, och åkte till en av dom lokala dator-handlarna och köpte moderkortet.

Ett halvår senare får jag en betalningsanmärkning för att jag inte hämtat ut något från en kiosk, och då var det 2 st moderkort som jag hade beställt (enligt komplett), ringde och undrade vad fan som hänt, och varför jag inte fått någon möjlighet att kunna kolla var sakerna är ELLER fått någon anmärkning för att sakerna kommit, dom är då så arroganta och säger att jag själv ska kunna gå in och kolla på postens hemsida, och sen lägger på.

Jag fick ju aldrig något nummer jag kunnat kolla med, det stog dock numret när jag väl fick betalningsanmärkningen, fick betala cirka 400 kr och sen dess har jag aldrig velat köpa från komplett för jag tycker det var RIKTIGT dåligt gjort av dom.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Fick du betalningsanmärkning så har du missat en hel del brev som ska ha kommit från komplett, inkassobolaget och kronofogden. Nåt gick snett antar jag...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Fick inga brev alls under den tiden, och brukar kolla posten varje dag också :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Frakten är väl postens vanliga monopolistiska gamla ocker priser, det vill säga mer än du beställt för om du beställt för under 100kr.

Jag beställde en dator från Komplett och när det gått 3 veckor och dom inte börjar plockat ihop den så tog jag mina affärer till http://shg.biz och där var det billigare och montering började mycket fortare, mailade http://netgiganten.se och frågade hur lång tid det skulle ta för dom att skicka iväg 3 PC's och fick svaret 2 veckor för vi har mycket ordrar just nu vilket kan jämföras med datorbutriken där dem börjar montera datorerna 2 veckor efter komponenterna finns på lagret... störst är inte alltid bäst tydligen.

Dessutom gillar jag mindre butiker även för att dom inte spammar tv'n mellan star trek avsnitten..

1
Skriv svar