Singstar till PS3 nu bakåtkompatibelt

Robot
Singstar till PS3 nu bakåtkompatibelt
Medlem
Singstar till PS3 nu bakåtkompatibelt

nu ska de bara fixa bakåtkompabilitet för alla andra spel också!

Medlem

Gäller det även dom versionerna som saknar stöd för PS2 spel i övrigt?? Hur fasiken går det till isf?


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem
Skrivet av optimuz:

Gäller det även dom versionerna som saknar stöd för PS2 spel i övrigt?? Hur fasiken går det till isf?

PS3 Singstar kan läsa låtarna från PS2 skivorna, konstigare än så är det inte.

Det är fortfarande PS3 spelet som spelas, inte PS2 Singstar.

Medlem

nice


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

DeN emulerar antagligen inte PS2 spel utan det är PS3 spel som tar information från PS2 skivan. PS2 skivar än alltså läslig men spelen i sig kan inte emuleras

Medlem

kul för alla sångfåglar..

Medlem

+1


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Ruskigt bra drag. Många som står i valet mellan Lips och Singstar när de ska flytta sin sångkarriär till nextgen. Jag, t.e.x.

Tox
Medlem

Hur är det med regionskompabilitet? Kommer jag kunna köra in PS2 PAL singstar i min NTSC PS3?

Medlem

jaha.. men detta är ju ett steg i rätt riktning... nu ska bara resten av alla andra tittlar också funkar på ps3


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Jag är så glad att jag importerade en PS3:a från staterna medans de fortfarande hade schysst bakåtkomp. Yay!

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Jag är så glad att jag importerade en PS3:a från staterna medans de fortfarande hade schysst bakåtkomp. Yay!

Jo men det är väl bara ntsc som funkar då antar jag?

Någon som vet om det kommer vara ett program som man hämtar ner via nedladdningtjänsten som man bootar ifrån eller hur dom har tänkt?

Inaktiv
Skrivet av Lowlife:

Jag är så glad att jag importerade en PS3:a från staterna medans de fortfarande hade schysst bakåtkomp. Yay!

Eller så köpte man 60GB versionen när den hade det.

Precis som mig.

PS3'an så som den var tänkt från början innan dom anpassade den för alla snålisar som vet och har bestämt ett marknadsvärde på en produkt med ny teknologi.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

PS3'an så som den var tänkt från början innan dom anpassade den för alla snålisar som vet och har bestämt ett marknadsvärde på en produkt med ny teknologi.

Om en person inte köper en dyr konsoll som inte har några intressanta exklusiva titlar (när MGS4 kom så var 60GB versionen redan borta), så skulle jag snarare kalla den personen för smart istället för snål.

Men visst, om folk hade vetat att PS2-kompabilitet bara var tillfälligt, så hade de nog sålt slut på 60GB varianten snabbare.

Medlem

Typiskt att det inte finns någon "bakåtkompatiblitet" på dem senaste PS3:orna:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar