En vecka utan läsk

Medlem
En vecka utan läsk

Ja. Det här kommer inte att vara en intressant post alls. Men idag har jag avklarat en vecka utan läsk, vilket inte är första gången. Det går lätt som vanligt, men känns lite trist. Jag dricker i vanliga fall 2-3 liter om dagen och har nog inga begränsningar på hur mkt jag kan dicka. Läsk är mitt gift. Men nu tänkte jag att jag skulle vara lite hälsosam och hoppa över läsken. Kör med kranvatten, men har idag köpt tre finvatten, ni vet sådan där på flaska som dödar jorden, för 25 kronor. Och en av smakerna var kaktus. Lite förvånad att man kan köpa den smaken, eller att den finns alls. Men den funkar rätt bra. Sedan har jag någon form av lime med mix av något, samt en blåbär.

Läskuppehållet kommer bara att hålla till den 4:e mars. För då kommer jag att bege mig till GDC, och då blir det burgare, pan-pizza, quesadilla och allt sköljs bäst ner med Coke.

#blogg


signatur
Medlem
En vecka utan läsk

Oj! Det var inte dåligt! Jag tycker det är starkt av dig att hålla upp och även bra. Läsk är tyvärr signifikant cancerframkallande och förutom att man blir fet av den (ej light) så är kolsyran dålig för munhälsan. Lite trist att något så gott är så farligt. =(

Skräpmat sköljs bäst ner med en kall pilsner! =P


signatur

Tempus fugit.

Skägg.
10 Chambers

Förr kunde jag hälla i mig en tvålitersflaska per kväll men nu är en 33cl mer än lagom.


signatur
Medlem

Passerat tre veckor nu, men det kommer att ryka onsdag nästa vecka då jag flyger till USA. Läsk (de där jävla 15cl-burkarna) från Sthlm till Chi, och sedan blir det läsk till alla feta mål.


signatur
1
Skriv svar