Paintball imorgon.

Medlem
Paintball imorgon.

Tja, imorgon ska jag lira lite paintball i 3 timmar, för första gången.
Tror att det finns massa wannabe-soldater här.
Så vad jag skulle vilja är att få lite exklusiva taktik-tips, så jag kan förnedra mina polare
tex, en sidospringande fiende, var ska siktet ligga då? Campa eller förflytta sig mycket? stealth eller springa som ett höns? Ta initiativ eller ligga lågt?
ja ni fattar.
I slutändan vill jag att färgen på mina kläder ska vara kamofluerad och färgen på mina polares kläder ska vara RÖD/GRÖN/BLÅ!

Tack på förhand alla generaler där ute.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Det beror helt på hur snabbt FI springer, och hur långt ifrån och såklart på vapnet, men 15-50 cm framför brukar oftast räcka.
Eftersom dina vänner är säkert lika oerfarna på att skjuta så brukar ju springa runt funka ganska bra, zick-zack rörelser om du springer fram/ifrån och sen får du helt enkelt bedöma situationen när du väl är på plan, alltid svårt att veta vad man ska göra innan man väl pangar på


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

nu vet jag inte hurdan bana ni tänkt lira på - men oftast brukar det vara bra att förflytta sig mycket (iallafall vid FFA, är det i lag så kan det bli krångligt att hålla koll på vart ens egna och vad FI är hehe)

ehm... sen i allmänhet brukar det vara så att man sparar ammo, men skit i det, man brukar aldrig leva så länge att man dör p.g.a. att ens ammo är slut hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vilken typ av paintball? På bana eller skogsboll?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

lyssna inte på dom över dig, rör dig snabbt och rakt emot ditt mål. Huka och spring. Skjut där du tror folk kommer att vara, alternativt om du kan skjuta fort lägg upp en lina framför dom. En annan sak, du kan räkna med att ni inte kommer att lira med fler än en färg.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Mugga dom, det är mitt tips.

Medlem

Beror helt på som sagts tidigare vilken ban du kör på etc.

små inomhus banor är det bara fullt ös som gäller folk brukar i allmänhet springa undan om man kommer ångade som rambo rakt på o matar kulor som fan. helst i rak linje så .

utomhus ex skogsbana är inte lika solklart att springa rakt på är det nybörjare du kör med absolut så kan det funka men med veteraner så lär det sluta med att du spottar färg

kör man i ett lag är det tips o en taktik färdig innan man kör igång för sen är det bara fullt ös som gäller.

Sen angående säkerhets bestämmelser ignorera dom
är bara för chickens hehe.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

aight. vi köra utomhus . vissa e skog och vissa är områden med hus. Vi kommer osså bli uppdelade i lag. För att citera deras hemsida:
"Vidare undviker vi att blanda grupper med olika etniskt ursprung. Inte för att vi är rasister eller liknande, utan för att spelstilen och "intensiteten" skiljer sig väldeliga, beroende från vilket ursprung man har."

"ok" får väl skjuta ner några ledare osså. idiotiskt.

haha säkerhet? vad är det...:S tack för alla tips hittils.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Ja justja, svenskar är ju såna som brukar ta det jäävligt passivt , medans t.ex folk från mellanöstern är såna som springer in och skjuter helvilt omkring sig?
Får inte glömma asiater, nejnej såna brukar utföra alla olika sorters akrobatiska manövrar, och folk från afrika söder om sahara ska vi inte börja prata om, springer bara runt och gapar.

...eller nåt sånt? låter jävligt dumt det där :S
Rädd för att bli kallade rasister? Blandat är bäst ändå


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Var ju inte ett seriöst paintboll företag helt klart jdra nötter.

enda betydelse vid indelning av lag kan vara att fördela dom bra spelarna över båda lagen så inte ena laget blir förnedrade totalt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ScarFace:

aight. vi köra utomhus . vissa e skog och vissa är områden med hus. Vi kommer osså bli uppdelade i lag. För att citera deras hemsida:
"Vidare undviker vi att blanda grupper med olika etniskt ursprung. Inte för att vi är rasister eller liknande, utan för att spelstilen och "intensiteten" skiljer sig väldeliga, beroende från vilket ursprung man har."

"ok" får väl skjuta ner några ledare osså. idiotiskt.

haha säkerhet? vad är det...:S tack för alla tips hittils.

Mugga: Komma upp bakom något och på kortavstång skjuta personen i ryggen.

Lägga en lina: Sikta rakt fram och skjuta så fort du bara kan. Är du snabb nog/hra bra pikka nog så borde du träffa om han springer igenom. Har däremot varit med om att folk har sprungit igenom 15 bps linor utan att bli träffade.

bps: balls per second.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Ja, många paintballgevär skjuter ju ganska olika på varenda skott, även om du siktar på samma ställe.. så med lite otur och kanske 10m till killen du vill träffa så går det bara inte


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar